• دوشنبه / ۳ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۷:۳۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99060302785
  • خبرنگار : 50210

انتخابات هیات رییسه دوره چهارم شورای شهر مجدد به تعویق افتاد

انتخابات هیات رییسه دوره چهارم شورای شهر مجدد به تعویق افتاد

ایسنا/مرکزی به دلیل عدم حضور چهار نفر از اعضای شورا، انتخابات هیات رییسه دوره چهارم شورای شهر اراک برای سومین بار به تعویق افتاد.

طبق قانون، هیات رییسه شورای شهر باید در ابتدای شهریورماه انتخاب شود، بر همین اساس جلسه امروز، سوم شهریور ماه در شورای شهر طبق اعلام قبلی به انتخاب هیات رییسه اختصاص یافت و صحن علنی در ساعت ۱۶.۱۵ دقیقه با حضور هشت نفر از اعضای شورای شهر و در غیاب ایرج رضایی و کاوه فلک افلاکی و علی جعفر محصولی آغاز شد.

پس از قرائت قرآن و اعلام انجام انتخابات توسط فدایی رییس شورای شهر، علیرضا مرادی و حامد آجرلو به مانند هفته گذشته صحن علنی را در اعتراض به روند عملکردی فراکسیون امید ترک کردند.

با توجه به غیبت سه عضو و ترک جلسه توسط دو عضو، عملا صحن از رسمیت افتاد.

زارعی معاون فرماندار اراک که به جهت نظارت بر روند انتخابات در صحن حاضر بود در پاسخ به سوال طوفان محمدی که با این شرایط هیات رییسه دوره سوم امکان ادامه کار را دارد یا خیر؟ اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی و طبق قانون، ادامه کار هیات رییسه دوره سوم شورای شهر ممکن نخواهد بود.

مرتضی سورانه با رایزنی با کاوه فلک افلاکی دیگر عضو غایب شورای شهر اظهار کرد که وی دقایقی دیگر در جلسه حاصر می شود و در نهایت فلک افلاکی خود را برای برگزاری انتخابات و رسمیت دادن به جلسه از نظر تعداد اعضای حاضر، به صحن رساند، اما با این وجود، تعداد اعضا به هفت نفر رسید در حالی که برای انتخابات باید هشت نفر از اعضا در جلسه حضور داشته باشند.

پس از هفت نفره شدن تعداد اعضا، با وجود ابتلای ایرج رضایی به کرونا، اما او طی تماس تلفنی اعلام کرد که در جلسه حاضر می شود که این مسئله با واکنش فلک افلاکی مواجه شد به طوری که اعلام کرد با توجه به قرار داشتن رضایی در دوره نقاهت بیماری و ناقل بودن وی، این حضور خطرناک است و مسئولیت این شرایط و عواقب آن با رییس شوراست و نمی توان واقعیت بیماری را کتمان کرد.

فدایی اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل های پروتکل های بهداشتی، تمام مدیران، مسئول رعایت پروتکل ها در زیرمجموعه های خود هستند و با توجه به این شرایط مسئولیت و عواقب را نمی پذیرم و ترجیحم بر ختم جلسه است.

وی افزود: امشب باتفاق فلک افلاکی، سورانه و محصولی در جلسه ای به جمع بندی می رسیم و نهایتا فردا جلسه فوق العاده تشکیل می دهیم.

رحمتی اظهارکرد: این سومین جلسه ای است که انتخابات هیات رییسه به تعویق می افتد و باید تکلیف افرادی که جلسه را از رسمیت می اندازند روشن شود، اعضای شورا ۱۱ نفر هستند و همه در یک جایگاه هستند و گروه سه نفره نمی تواند برای دیگر اعضا تصمیم گیری کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha