• شنبه / ۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۷:۴۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99060100864
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

یک مسئول خبر داد:

رشد ۶۸۰ درصدی تعداد خانه‌های ورزش روستایی در خراسان جنوبی

رشد ۶۸۰ درصدی تعداد خانه‌های ورزش روستایی در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: در ابتدای سال ۹۲ تنها ۳۰ خانه ورش روستایی در استان فعال بود که این تعداد در سال جاری به ۳۲۴ خانه ورزش روستایی رسیده و نشان از رشد ۶۸۰ درصدی دارد.

حسن عزیزی، امروز شنبه ۱ شهریور در نشست خبری اظهار کرد: تا قبل از سال ۱۳۹۲ هیج تشکل مردم نهاد در استان خراسان جنوبی نداشتیم، اما امروز ۳۹ سازمان مردم نهاد جوانان داریم.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در این مدت یک میلیون و ۵۶۲ هزار و ۹۰۰ فقره وام ازدواج در خراسان جنوبی پرداخت شد، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید از سال ۹۲ تاکنون اقدامات بزرگی در حوزه ورزش و جوانان انجام داده است.

وی با بیان اینکه احداث خانه‌های جوانان به عنوان مرکز رشد اجتماعی جوانان از اقدامات دولت است، اظهار کرد: قبل از دولت تدبیر و امید تنها یک میزبانی مسابقات را در استان داشتیم که در این مدت ۱۳ میزبانی مسابقات قهرمانی در خراسان جنوبی برگزار شده که ۱۲۰۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: سال ۹۲ تعداد باشگاه‌های ورزشی خصوصی استان خراسان جنوبی هفت باشگاه بود که در سال جاری به ۲۱۶ باشگاه خصوصی رسیده و رشد چشمگیری داشته است.

عزیزی افزود: سال ۹۲ تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته استان ۲۱۵۹ نفر بود و در دولت تدبیر و امید این آمار به ۴۳۸۷ نفر افزایش یافته است.

وی گفت: تفاوت پروژه‌های هفته دولت حوزه ورزش و جوانان استان در سال جاری با دیگر پروژه‌هایی که در دیگر مقاطع برگزار می‌شود این است که حجم بالایی از این پروژه‌ها در روستاها به بهره‌برداری می‌رسد و این نشانگر رویکرد دولت تدبیر و امید در توجه به مناطق کمتر برخوردار است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: در زمینه برگزاری مراسم محرم نیز ۷۸ هزار و ۵۰۰ متر مربع فضای باز و ۱۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع فضای سرپوشیده به ستاد برگزاری برنامه‌های محرم اختصاص دادیم که اگر نیاز باشد آماده همکاری و واگذاری این اماکن برای مراسم عزاداری هستیم.

وی افزود: بهره‌برداری از ۱۱ پروژه ورزشی شاخص با متراژ ۱۶ هزار و ۴۲۰ متر مربع و اعتبار ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و ملی از برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان استان در هفته دولت امسال است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ادامه داد: این پروژه‌ها شامل افتتاح ۱۰ پروژه زمین چمن مصنوعی در روستاهای مختلف استان است و تجهیز چهار خانه جوانان در شهرستان‌های بیرجند، فردوس، خوسف و سربیشه با متراژ ۲۵۰ متر مربع و ۲۳۰ میلیون تومان اعتبار و تجهیز ۱۶ خانه ورزش روستایی با اعتبار ۱۶۰ میلیون تومان و هزار و ۱۲۰ متر مربع از دیگر برنامه‌های هفته دولت است.

وی بیان کرد: تنها پروژه سرپوشیده سالن تیراندازی فردوس با مساحت ۵۰ متر مربع است که برای آن ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری ما تا پایان دولت دوازدهم بهره‌برداری از ۳۷ پروژه ورزشی بود که در سفر اخیر وزیر ورزش و جوانان به استان تعداد ۱۳ پروژه به بهره‌برداری رسید و با احتساب ۱۱ پروژه که در هفته دولت افتتاح می‌شود، نشان می‌دهد با وجود همه محدودیت‌های دولت و تحریم‌های ظالمانه، روند توسعه و آبادانی مناطق مختلف کشور ادامه دارد. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha