• چهارشنبه / ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99052921479
  • منبع : نمایندگی ایلام

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام:

سامانه جامع هوشمند نقش موثری در شفافیت عملکرد وزارت تعاون دارد

 سامانه جامع هوشمند نقش موثری در شفافیت عملکرد وزارت تعاون دارد

ایسنا/ایلام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: مبارزه با فساد و پاسخگویی دقیق و صحیح و تکریم ارباب رجوع، رویکرد اصلی وزارت خانه است که در ایلام به دنبال تحقق کامل این مهم هستیم.

«شکراله شیرخانی»  در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه  با راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند برای بخش های مختلف وزارت عملکردها شفاف می شود، اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات قانونی جمهوری اسلامی ایران در مسیر مبارزه با فساد تصویب قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد است و  ابعاد مختلف پیشگیری از فساد و مقابله با آن را باید مدنظر قرار داد و الگوهایی را نیز برای رسیدن به اهداف آن ارائه کرد.

وی با اشاره به رونمایی از سامانه‌های شفافیت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت:  وزیر کار معتقد است مدیران این وزارتخانه باید خود را در یک اتاق شیشه‌ای ببینند که همواره با نظارت مردمی و رسانه‌ای مواجه هستند تا علاوه بر افزایش بهره‌وری و بازدهی کاری زمینه فسادهای مختلف اداری و مدیریتی نیز از میان برداشته شود و این سامانه گام بزرگی در جهت تحقق این وعده بر می‌دارد.

شیرخانی از راه‌اندازی سامانه‌های شفافیت مانند سامانه جامع و هوشمند بخش تعاونی کشور، سامانه شفافیت صندوق سرمایه‌گذاری تعاون، سامانه شفافیت صندوق بازنشستگی کشوری، سامانه شفافیت بهزیستی و سامانه دریافت گزارش بر خط دریافت‌کنندگان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی خبر داد و گفت: در همین چارچوب برای نخستین بار اسامی دریافت‌کنندگان مبلغ ۷هزار میلیارد تومان تسهیلات۴، ۶ و ۱۰ و درصد سود اشتغال پایدار روستایی، سهم هر یک، تعداد اشتغال مورد تعهد و دستگاه اجرایی تأییدکننده را به تفکیک استان ها به دستور مقام عالی وزارت در کل کشور برای اطلاع مردم منشر شده است.

وی ادامه داد: مساله شفافیت از جمله مسائلی است که همواره به عنوان یک کار پایه با تکیه بر فعالیت های دستگاه های اجرایی وزارت و وزیر بر آن تاکید داشته و این ماموریت همواره در بخش های مختلف ادامه دارد.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: شفافیت، مبارزه با فساد و پاسخگویی دقیق و صحیح و تکریم ارباب رجوع، رویکرد اصلی وزارت متبوع است که در ایلام به دنبال تحقق کامل این مهم هستیم.

شیرخانی تصریح کرد: شفافیت سریع‌ترین، کم‌هزینه‌ترین، ساده‌ترین، مبنایی‌ترین و قابل اعتمادترین سازوکار برای مبارزه با فساد هم در پیشگیری و هم کشف جرم، افزایش مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی، ارتقاء شایسته سالاری، مشارکت فعال و مؤثر مردمی، کاهش هزینه و زمان و در نتیجه افزایش کارآمدی و سرمایه‌ی اجتماعی است.

وی تصریح کرد: وزارت رفاه در حوزه سامانه‌های شفافیت نیز نسبت به پیگیری استقرار فراگیر سامانه هوش تجاری و داشبوردهای مدیریتی در مجموعه‌های اقتصادی تابعه و استقرار سامانه در شستا و صندوق بازنشستگی کشوری تا پایان شهریور ۱۳۹۹ اقدام خوهاد کرد.

شیرخانی گفت: یکی از چند سامانه شفافیت، متعلق به صندوق‌های بازنشستگی تابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که هم‌اینک، اطلاعات فردی، تحصیلی، سوابق شغلی و میزان حقوق و مزایای بیش از ۱۲۰۰ مدیر، اعم از مدیران عامل یا اعضای هیات مدیره شرکت‌های زیرمجموعه و هلدینگ های "شستا" را در سامانه متمرکزی در سایت وزارتخانه منتشر می‌کند تا با تقویت نظارت عمومی، خطر فساد و حیف‌ومیل اموال بازنشستگان، از این صندوق‌ها دور شود.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه تغییری در مدیریت‌ها و هیات مدیره ها، اطلاع‌رسانی «آنلاین» می‌شود تا نکته‌ای از چشمان تیزبین ناظران، کارشناسان و مردم پنهان نماند، تصریح کرد: این اقدام، در کنار واگذاری بخشی از سهام «شستا» به مردم که عنوان «بزرگ‌ترین عرضه در تاریخ بورس ایران» را به خود اختصاص داد و انتقال روند تصمیم‌گیری این شرکت‌ها از اتاق‌های دربسته به اتاق‌های شیشه‌ای و زیر ذره‌بین سهامداران و کارشناسان، گویای قدم گذاشتن وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در "مسیر بی‌بازگشت" شفاف‌سازی است.

شیرخانی راه اندازی ۳۲سامانه شفافیت شامل ۱۰ سامانه ستادی،۱۸ سامانه مربوط به شستا و ۴ سامانه در بخش های دیگر در این وزارتخانه را از جمله اقدامات برای شفافیت بیشتر با مردم اعلام و تاکید کرد:   این اقدامات موجب بازگشت اعتماد ملی شود و به همین منظور دسترسی آسان به همه سامانه های شفافیت وزارتخانه و سازمان های تابعه درگاه واحدی به نشانی shafaf.mcls.gov.ir  تعبیه شده و قابل استفاده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha