• شنبه / ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99051107424
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تاکید کرد

جهاددانشگاهی صدقه جاریه نظام جمهوری اسلامی در امر پژوهش

جهاددانشگاهی صدقه جاریه نظام جمهوری اسلامی در امر پژوهش

ایسنا/اردبیل مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: جهاددانشگاهی در حوزه پژوهش و فناوری، صدقه جاریه نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 سید ناصر اسحاقی 11 مرداد در حاشیه بازدید از مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی استان اردبیل ضمن تبریک چهلمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی اظهار کرد: جهاددانشگاهی یکی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب  اسلامی است که با ارائه خدمات مختلف بویژه در حوزه سلامت باروری نقش مهمی ایفا کرده است.

وی از ایجاد مرکز درمان ناباروری و اقدامات انجام یافته در تامین نیروی انسانی متخصص و تجهیزات به روز توسط جهادانشگاهی در استان اردبیل قدردانی و تصریح کرد: نیازهای مختلف جامعه و کشور به همت این نهاد انقلابی و با ارائه برنامه‌های عملیاتی برطرف شده ‌و در حال حاضر به سمت فتح قله‌های پیشرفت حرکت می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه جهاددانشگاهی در انجام رسالت فرهنگی خود نیز به خوبی عمل کرده است، یادآور شد: این نهاد به عنوان عضو شورای فرهنگ عمومی توانسته از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی استان و معتمدین شهری برای تحقق اهداف فرهنگی استان بهره‌مند شود.

اسحاقی، اقدامات جهاددانشگاهی در زمینه سلامت و درمان ناباروری در کشور را ارزشمند و قابل تحسین عنوان و تصریح کرد: جهاددانشگاهی نهادی کارآمد و مورد اعتماد در کشور و استان  و همت این نهاد در انجام ماموریت های استانی نتایج قابل ملموسی داشته است.

وی با بیان اینکه ورود جهاددانشگاهی به حوزه گردشگری سلامت زمینه موفقیت و توسعه استان را رقم خواهد زد، خاطرنشان کرد: نتایج عملکرد و فعالیت مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی در استان بسیار مطلوب است و توانسته بسیاری از مشکلات و مسائل زوجین را برطرف سازد.

   برنامه‌ریزی جهادانشگاهی در مسیر توسعه استان

در این بازدید رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل از حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی قدردانی و اظهار کرد: ماموریت‌های جهادانشگاهی استان اردبیل با توجه به خلاء ها و در مسیر توسعه استان برنامه‌ریزی شده است.

 مهران اوچی اردبیلی فعالیت در زمینه سلامت باروری و تلاش برای ایجاد ساختار و بسترهای مناسب جهت تسهیل درمان زوج‌های نابارور در استان را  امری ضروری و از اولویت‌های فعالیت این نهاد برشمرد و افزود: با توجه به میزان بالای ناباروری در استان، این نهاد با بهره مندی از ظرفیت متخصصان دوره دیده پژوهشگاه رویان و  استفاده از تجهیزات روز اقدام به رفع مشکل زوجین نابارور نموده و این امر زمینه ورود این نهاد به حوزه گردشگری سلامت و ساماندهی آن فراهم کرده است.

وی  با اشاره به اینکه با توجه به ارزیابی‌های انجام گرفته، نتایج عملکرد و میزان موفقیت استفاده از روش‌های کمک باروری مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی استان اردبیل مطابق با پروتکل‌های جهانی و کشوری است، یادور شد: این مرکز برای درمان زوجین نابارور از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و پیوسته در مسیر ایجاد امید به زندگی گام خواهد برداشت.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه تاکنون درمان بیش از یک هزار و ۵۰۰ زوج در این مرکز موفقیت‌آمیز بوده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر انتقال دانش فنی پژوهشگاه رویان به مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل منجر به رفع دغدغه‌های استانی در این حوزه شده است.

اوچی اردبیلی یادآور شد: مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی با دو اتاق عمل، کلینیک تخصصی مردان و زنان، آزمایشگاه‌های تشخیص طبی، جنین‌شناسی و ژنتیک، بخش جراحی محدود و سرپایی، مراکز مشاوره ژنتیک، مامایی، تغذیه و روانشناسی جزو ظرفیت‌های استان برای ارتقاء بخش سلامت استان محسوب می‌شود و توسعه فضای فیزیکی این مرکز  می تواند به ارائه بهتر خدمات بهداشتی و درمانی به مراجعه‌کنندگان منجر شود.

به گزارش ایسنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل  از بخش‌های مختلف مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی استان اردبیل بازدید و درجریان فعالیت‌های آن قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha