• جمعه / ۲۷ تیر ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99042719921

خطیب جمعه‌ی کامفیروز:

مجلس نه مردم را چشم انتظار نگه دارد و نه ناامیدشان کند

مجلس نه مردم را چشم انتظار نگه دارد و نه ناامیدشان کند

ایسنا/فارس امام جمعه‌ی شهر کامفیروز با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری مجلس یازدهم را از قوی‌ترین و انقلابی‌ترین مجالس دوران انقلاب نامیده‌اند، توصیه کرد که این مجلس نه مردم را چشم‌انتظار نگه‌دارد و نه ناامیدشان کند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه 27 تیر کامفیروز، با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص مهار تورم و رسیدگی به مشکلات مردم، گفت: چندین سال اکثریت مجلس دست افرادی بود که تمایلات و علائق آنان رنگ و بوی غرب دوستی و وادادگی داشت و علت اینکه برای رفع مشکلات مردم گام بر نمی‌داشتند، نداشتن روحیه‌ی جهادی بود.

وی با بیان اینکه اکنون که اکثریت مجلس دست کسانیست که رهبر معظم انقلاب به آن‌ها مدال انقلابی بودن می‌دهد، این موضوع را موجب زنده شدن امید در دل مردم دانست و به نمایندگان مجلس توصیه کرد که با تحقق خواسته‌های رهبر معظم انقلاب، نه مردم را چشم انتظار بگذارند و نه امید آنان را ناامید کنند.

تقی‌زاده در ادامه به سابقه روابط ایران و چین اشاره و اضافه کرد: بهمن ماه سال 94 رئیس جمهوری چین به ایران سفر کرد و در آن سفر بیانیه‌ای منتشر شد که طی آن بر همکاری دو جانبه‌ی 25 ساله تاکید شده بود؛ چون همان سال برجام تصویب شد،‌ برخی مسئولان به خاطر خوش‌خیالی بیش از حد، برای توسعه ارتباط با چین فعالیتی نکردند تا آمریکا از برجام خارج شد و سه کشور اروپایی هم بدعهدی‌شان را علنی کردند.

او با بیان اینکه بعد از این بدعهدی‌ها نگاه‌ها به سمت چین چرخید. علت اصلی این تغییر نگاه را اهتمام رهبر فرزانه انقلاب دانست و گفت: سند همکاری 25 ساله هنوز بین 2 کشور قطعی نشده و باید مراحل قانونی را طی کند، اما امیدواریم که هرچه سریعتر اجرایی شود زیرا اثر مستقیمی بر بهبود اوضاع اقتصادی خواهد داشت.

امام جمعه کامفیروز تاکید کرد که آمریکا تلاش می‌کند با فشار حداکثری، معیشت مردم را در وضعیتی قرار دهد که همه به فقر مبتلا شوند و این سند همکاری می‌تواند توطئه‌های آمریکا را بی‌اثر و ابطال کند.

او با اشاره به انفجارهای ناو پیشرفته آمریکایی و ناتوانی در مهار آتش و وارد شدن خسارتهای جانی و مالی در اثر آن حادثه گفت: زمانیکه ساختمان پلاسکو آتش گرفت، عده‌ای خودباخته مدام نیروهای جان فشان آتش‌نشانی و تجهیزات اطفاء حریق را به سخره گرفتند، شما که آمریکا قبله‌ی آمالتان بوده و به قول خودتان پیش‌رفته ترین کشور دنیاست چرا نمی‌تواند آتش به وجود آمده در ناوی که دور تا دور آن هم آب است را خاموش کند.

وی با اشاره به اظهارنظر وزیر امور خارجه و سردار قاآنی در این موضوع خاطرنشان کرد که کشور ایران زمانی عبد حلقه به گوش انگلیس و آمریکا بود اما امروز به برکت اسلام و رهبر حکیم نظام اسلامی، آمریکا را در آنسوی دنیا، به دردسر گرفتار کرده است.

تقی‌زاده با تسلیت ایام شهادت حضرت امام جواد(ع)، گفت: مردم باید کما فی السابق علاوه بر اینکه حرمت این ایام را نگه می‌دارند، دست به دعا بلند کرده و نجات ممالک اسلامی و تمام دنیا را از شر این ویروس خطرناک از خداوند مسئلت کنند.

امام جمعه کامفیروز، با اشاره به روز اول ذی‌الحجه و سالروز ازدواج حضرت امیرالمومنین و فاطمه صدیقه، ازدواج را امری خطیر برشمرد که منشا و مبدا برکات فراوانیست اما برخی مشکلات حاد جوانان را از انجام آن بازداشته است.

او گفت: به خاطر آداب و رسوم بیجا و نادرست، سن ازدواج روز بروز دارد بالاتر می‌رود و جوان هم که سرشار از میل جنسیست به علت صعب الوصول بودن ازدواج ناچار است روبه کارهای نامشروع با انحاء و انواع گوناگونش آورده و ثمره‌ی آن‌هم چیزی جز آلوده شدن جامعه و ازدیاد فساد و فحشاء نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha