• سه‌شنبه / ۲۴ تیر ۱۳۹۹ / ۰۸:۲۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99042417562
  • منبع : نمایندگی گیلان

استفاده از ماشین آلات مناسب برای توسعه مکانیزاسیون در گیلان 

استفاده از ماشین آلات مناسب برای توسعه مکانیزاسیون در گیلان 

ایسنا/گیلان رییس اداره توسعه مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گیلان  گفت: هدف این است ماشین آلاتی که در بخش توسعه مکانیزاسیون استان به کار گرفته می‌شود، هم کیفیت مطلوبی داشته باشند و هم قیمت شان به گونه ای باشد که کشاورزان ما از عهده خرید آن بر بیایند.  

حیدرکامیاب در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه افزایش توسعه مکانیزاسیون در گیلان مطلوب است، گفت: به فصل برداشت محصول برنج در شالیزارها نزدیک می‌شویم و کمباین‌ها در استان برای برداشت مکانیزه این محصول آماده هستند.  

وی با اشاره به اینکه گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد، افزود: سال گذشته برداشت مکانیزه برنج در  ۱۶۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان انجام شد و پیش‌بینی می‌شود، امسال در ۱۷۰ هزار هکتار از این شالیزارها برداشت برنج به صورت مکانیزه انجام شود.

کامیاب ادامه داد: استقبال کشاورزان در همه شهرستان‌ها برای توسعه مکانیزاسیون و برداشت برنج با استفاده از کمباین افرایش یافته است و شهرستان‌های آستانه و لاهیجان بیش از دیگر شهرستان ها از ماشین آلات کشاورزی برخوردار هستند.

وی یکی از دلایل افزایش توسعه مکانیزاسیون در شالیزارهای گیلان را خرید ماشین آلات کشاورزی عنوان کرد و افزود: به طور معمول دستگاه‌هایی خریداری می‌شوند که هم کیفیت مناسبی داشته باشند و هم از نظر قیمت با جیب کشاورزان ما هم خوانی داشته باشند.

رییس اداره توسعه مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه توسعه مکانیزاسیون موجب کاهش هزینه تولید برنج می‌شود، تصریح کرد: یکی دیگر از دستاوردهای توسعه مکانیزاسیون کاهش رنج تولید برنج است و به همین دلیل جوانان به توسعه مکانیزاسیون گرایش بیشتری دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه پس از برداشت برنج باید کاخ و کلش‌ها بسته بندی شود و هم اکنون هزار دستگاه بسته بندی کاه و کلش در استان وجود دارد، تصریح کرد: وجود این دستگاه‌ها موجب شده است که آتش زدن کاه و کلش در گیلان بسیار کمتر شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha