• یکشنبه / ۸ تیر ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99040806045
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس دادگاه زواره:

میراث فرهنگی، مالکِ قلعه سنگ بست زواره نیست

میراث فرهنگی، مالکِ قلعه سنگ بست زواره نیست

ایسنا/اصفهان رئیس دادگاه بخش زواره گفت: در حال حاضر اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اردستان جزء مالکان قلعه سنگ بست نیست.

حسینعلی میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: قلعه تاریخی سنگ بست زواره طبق استعلام ‌اداره ثبت تعداد ۱۰ نفر مالک رسمی دارد و اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اردستان نیز اطلاع داشته سه نفر از این ۱۰ مالک، میزان سهم خود را به اداره میراث صلح کردند.

وی با بیان اینکه در این پرونده دستور فروش به نام یکی از مالکان تقاضا شده و دادگاه زواره طبق قانون جهت قیمت‌گذاری به کارشناس رسمی میراث فرهنگی اعلام کرده‌ است، افزود: نظریه قیمت کارشناسی توسط دادگاه زواره به مالکان رسمی ابلاغ شده و سپس اقدام به آگهی الکترونیک و چاپ در روزنامه رسمی شده است.

رئیس دادگاه زواره با بیان اینکه مالک فعلی قلعه سنگ بست در مزایده رسمی برنده شد و در حال حاضر ایشان مالک شش‌دانگ این بنای تاریخی است، اضافه کرد: البته مالک تعهد رسمی داده که هرگونه تغییر در بنای تاریخی با نظر میراث فرهنگی شهرستان باشد.

میرزایی با اشاره به این که اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اردستان باید صلح‌نامه خود را قبل از این در قالب سند تنظیم می‌کرد، تصریح کرد: از نظر دادگاه زواره در حال حاضر اداره میراث فرهنگی جزء مالکان قلعه سنگ بست نبوده و این اداره تنها با ارائه صلح‌نامه مدعی مالکیت است.

وی با بیان اینکه اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان از سال ۱۳۹۰ از صلح‌نامه مطلع بوده ولی تاکنون اقدام به دریافت سند نکرده است، گفت: دادگاه عمومی زواره نمی‌تواند در خصوص کم‌کاری اداره میراث فرهنگی نسبت به دریافت نکردن سند پاسخگو باشد. البته اداره میراث فرهنگی می‌تواند نسبت به قیمت و نرخ کارشناسی شده قلعه اعتراض کند، اما تاکنون هیچ‌گونه اعتراض کتبی ارائه نداده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha