• چهارشنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۲:۳۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403061408602
  • خبرنگار : 71496

در پاسخ به حملات امروز به جنوب لبنان

حزب‌الله شهرک جدیدی را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داد

حزب‌الله شهرک جدیدی را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داد

حزب‌الله لبنان اعلام کرد: در پاسخ به حمات دشمن صهیونیستی به روستاهای جنوبی لبنان، شهرک موسوم به «نؤوت مردخای» واقع در شمال فلسطین اشغالی را برای اولین بار هدف قرار داد.

به گزارش ایسنا، رسانه جنگ حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در راستای حمایت از مردم مقاوم فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان ساعت ۱۹:۴۰ عصر امروز چهارشنبه سکوهای توپخانه دشمن اسرائیلی را که به مردم و روستاهای ما از پایگاه الزاعوره حمله کردند، با موشک‌های کاتیوشا هدف قرار دادند.»  

طبق اعلام سایت النشره، این حزب در بیانیه دیگری اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت مقاوم فلسطین و پشتیبانی و حمایت از مقاومت دلیر و شریف آن و نیز در پاسخ به حملات دشمن صهیونیستی به روستاهای واقع در جنوب لبنان به ویژه شهرک‌های مرکبا، طلوسه، القنطره و قبریخا که به شهادت یک شهروند لبنانی و زخمی شدن دو تن دیگر منجر شد، مقاومت اسلامی لبنان امروز چهارشنبه شهرک جدید «نؤوت مردخای» را به لیست اهداف خود افزود و برای اولین بار این شهرک را با تعداد زیادی از موشک‌های کاتیوشا هدف قرار داد.

حزب‌الله شهرک جدیدی را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داد
شهرک نؤوت مردخای

پیش از این مرکز اورژانس وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که در حمله توپخانه رژیم صهیونیستی به شهرک مرزی «قبریخا» در جنوب لبنان یک زن به شهادت رسیده و دو شهروند دیگر که یکی از آنها تنها ۱۲ سال دارد، زخمی شدند.

همچنین حزب‌الله در بیانیه دیگری که پیش از این منتشر کرد، از هدف قرار دادن مستقیم پایگاه‌های «المرج»، «السماقه» و «رویسات العلم» با تسلیحات موشکی و پایگاه «حانیتا» با گلوله‌های خمپاره خبر داد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که از صبح امروز بیش از ۱۰۰ موشک از لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی شلیک شد.

شهردار «کریات شمونه» در مصاحبه‌ای با شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اذعان کرد که ۵ واحد مسکونی جدید در این شهرک در حملات امروز آسیب دیدند.

همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که ۱۲ تیم اطفای حریق از صبح امروز در حال خاموش کردن آتش‌سوزی‌های رخ داده در مناطق مختلف الجلیل از جمله شهرک‌های کریات شمونه، «دیشون»، «بیت هلیل» و «تل های» و تلاش برای جلوگیری از گسترش آتش در این شهرک‌ها، زیرساخت‌ها و مناطق کشاورزی هستند.

همچنین این رسانه‌ها اذعان کردند که در شهرک‌های «کریات شمونه»، «نؤوت مردخای»، «لهفوت هبشان»، «کفار بلوم» و «مسکاف عام» آژیرهای هشدار به صدا درآمدند و در جولان چند پرتابه سقوط کرد بدون اینکه آژیرهای هشدار به صدا درآیند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha