• پنجشنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۵:۰۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403061508619
  • خبرنگار : 71968

عضو ارشد حماس:

صهیونیست‌ها در پی از سرگیری جنگ بلافاصله پس از تحویل گرفتن اُسرا هستند

صهیونیست‌ها در پی از سرگیری جنگ بلافاصله پس از تحویل گرفتن اُسرا هستند

سامی ابوزهری واقعیت طرح پیشنهادی ارائه شده به حماس را تحویل اسرای صهیونیستی و پس از آن، از سر گرفتن دوباره جنگ علیه غزه برشمرد و افزود: دور اخیر مذاکرات را تحریم کردیم، چون فریب نیرنگ و خدعه را نمی‌خوریم.

به گزارش ایسنا، سامی ابوزهری از رهبران جنبش حماس، بامداد پنجشنبه طی سخنانی ایالات متحده آمریکا را شریک جنگ و جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه خواند و گفت: آمریکا مواضع خود را درباره مذاکرات با صهیونیست‌ها هماهنگ می‌کند و در مسیر رسیدن به توافق آتش‌بس، جدی نیست.

وی عنوان کرد که آمریکا با رژیم صهیونیستی درباره «مانع خواندن محور فیلادلفیا در مسیر آتش‌بس» موافقت کرده است.

عضو ارشد حماس با تأکید بر اینکه نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس برای موجه نشان دادن مخالفت‌های خود با دستیابی به توافق بهانه می‌تراشد، اظهار کرد: صهیونیست‌ها به‌دنبال مذاکرات بدون نیل به توافق هستند.

وی واقعیت طرح پیشنهادی فعلی را تحویل اسرای صهیونیستی و پس از آن، از سر گرفتن دوباره جنگ علیه غزه برشمرد و افزود: اعضای غربی شورای امنیت در جنایت‌های صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین شریک هستند.

ابوزهری با انتقاد از سکوت شورای امنیت درباره شهادت ده‌ها اسیر فلسطینی در داخل زندان‌های رژیم اشغالگر قدس گفت: تنها مسیر آزادی اسرای صهیونیست، توقف جنگ و تضمین یک توافق واقعی است.

این رهبر حماس تصریح کرد: دور اخیر مذاکرات را تحریم کردیم، چون فریب نیرنگ و خدعه را نمی‌خوریم.

به گزارش ایسنا، محور فیلادلفیا که به محور «صلاح الدین» نیز معروف است، در طول مرز میان نوار غزه و مصر واقع است‌. طول این محور ۱۴ کیلومتر است و از دریای مدیترانه در شمال نوار غزه تا گذرگاه «کرم ابوسالم» در جنوب این باریکه امتداد دارد.

پس از عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر، مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی ادعا کردند که یکی از مسیرهای انتقال سلاح به غزه، تونل‌های زیرزمینی محور فیلادلفیا در جنوب غربی غزه است.

محور فیلادلفیا اکنون به یکی از مهم‌ترین نکات اختلافی در مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه تبدیل شده و در حالی که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به منطقه از موافقت رژیم صهیونیستی با توافق پیشنهادی خبر داد، نتانیاهو گفت حاضر به خروج از محور فیلادلفیا نیست.

این اظهارات نتانیاهو منجر به اختلاف میان او و تیم مذاکره‌ کننده رژیم صهیونیستی شده و این تیم، اظهارات نتانیاهو را خلاف توافقات صورت گرفته با میانجیگران دانسته و اعلام کرده که هدف نتانیاهو از بیان این اظهارات برهم زدن توافق است.

محور فیلادلفیا حتی در بین سران رژیم صهیونیستی نیز اختلافاتی را ایجاد کرده و نتانیاهو می‌گوید که حضور نیروهای این رژیم در مرز از قاچاق سلاح به غزه جلوگیری می‌کند و این در حالی است که مقامات ارتش این رژیم معتقد هستند که مرز فیلادلفیا می‌تواند از راه دور نظارت شود و سربازان رژیم اشغالگر نیز می‌توانند در صورت لزوم حملاتی را در آن انجام دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha