• پنجشنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۳:۱۷
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403061308065
  • خبرنگار : 30057

چگونه می‌توان با هواسازها از شیوع بیماری‌های ویروسی جلوگیری کرد؟

چگونه می‌توان با هواسازها از شیوع بیماری‌های ویروسی جلوگیری کرد؟

گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از گیاهان دارویی محلول ضد عفونی‌کننده هوا را به بازار معرفی کردند که با اضافه کردن آن به هواسازها و یا مه‌پاش‌ها می‌توان محیط را ضد عفونی و از شیوع بیماری‌های ویروسی و میکروبی جلوگیری کرد.

ژاله محسنی، مدیر عامل این شرکت‌ دانش‌بنیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه این شرکت در زمینه تامین زنجیره ارزش گیاهان دارویی فعالیت دارد، گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰ محصول را در این حوزه به تولید رسانده‌ایم که این محصولات در حوزه‌های غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی هستند.

وی افزود: از این تعداد ۵ محصول ما جزء محصولات طلایی به شمار می‌روند که یکی از آنها ضدعفونی کننده هوا است که این محصول ضد ویروس، باکتری و قارچ است و از آلوده شدن محیط جلوگیری می‌کند.

محسنی، کاهش انتقال بیماری‌ها را از مزایای این طرح عنوان کرد و اضافه کرد: در صورتی که این محلول در فن‌ها و هواسازها و یا مه‌پاش‌ها مورد استفاده قرار گیرد، محیط عاری از آلودگی‌های ویروسی و میکروبی می‌شود.

مدیرعامل این شرکت فناور، یادآور شد: این محلول همچنین قادر به کاهش التهابات ریوی است و در افرادی که در معرض محیط‌های آلوده میکروبی و ویروسی هستند که منجر به التهاب ریه آنها شده باشد، می‌تواند التهاب ریه آنها را بهبود بخشد.

به گفته وی، این محلول با ایجاد خنکی در محیط ریه، منجر به افزایش سطح اکسیژن در خون می‌شود.

وی محصول دیگر این شرکت را محلول ضد باکتری و قارچ عنوان کرد و ادامه داد: این محلول برای بهبود انواع زخم‌ها، تاول‌ها و حتی عرق سوختگی‌ها کاربرد دارد.

محسنی، دورکننده حشرات را از دیگر ویژگی‌های این محلول نام برد و یادآور شد: محصول دیگر ما «پاف» تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است که از بروز بیماری‌های واگیردار پیشگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه این محصول کد اخلاق را دریافت کرده است، گفت: در صورتی که روزانه ۱۵ قطره از آن مصرف شود، فرد به بیماری‌های واگیر مبتلا نمی‌شود. این دارو برای پیشگیری از بیماری‌های عفونی اعم از انواع آنفلوآنزا و ویروس‌های سرماخوردگی و التهابات کاربرد دارد و نفخ معده و ریفلاکس و روده تحریک پذیر را برطرف می‌کند.

مدیر عامل این شرکت، پایه مواد این محصولات را گیاهی دانست و تصریح کرد: محصول دیگر ما اسپری برای درمان آفت دهان و گلودرد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha