• پنجشنبه / ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 99032213964
  • خبرنگار : 30057

در وزارت علوم؛

گروه گسترش و برنامه‌ریزی مؤسسات آموزشی و پژوهشی خاص تشکیل می‌شود

گروه گسترش و برنامه‌ریزی مؤسسات آموزشی و پژوهشی خاص تشکیل می‌شود

گروه گسترش و برنامه‌ریزی مراکز و مؤسسات آموزشی و پژوهشی خاص در حوزه معاونت آموزش وزارت علوم تأسیس می‌شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا در یکصد و سی و دومین جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور که به ریاست دکتر سعید رضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد،  ه ارائه توضیحاتی درباره تشکیل گروه گسترش و برنامه‌ریزی مراکز و مؤسسات آموزشی و پژوهشی خاص در حوزه معاونت آموزش وزارت علوم پرداخت و گفت: 30 مجموعه آموزشی و پژوهشی خاص که اساسنامه آنها توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است که در چارچوب قوانین و مقررات وزارت علوم  فعالیت می‌کنند و مأموریت‌های مختلفی اعم از ناظر ارتباط بین حوزه و دانشگاه و علوم انسانی و... به آنها واگذار شده است.

وی افزود: این کارگروه چندین سال است که تشکیل شده و با تغییر دولت‌ها و توقفی که در این کارگروه‌ ایجاد می‌شود، دچار مشکل شده است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه ابهامات این کارگروه‌ برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رفع شده است، گفت: این موضوع نیز دو مرتبه در شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شده است.

بر اساس اعلام مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در پایان این جلسه پس از بحث و بررسی پیرامون این موضوع، مصوبه "به منظور ایجاد هماهنگی و انسجام در مؤسسات آموزشی و پژوهشی خاص شورای عالی انقلاب فرهنگی و بهره‌مندی هر چه بیشتر از ظرفیت حوزه‌های علمیه و پشتیبانی دینی - معرفتی از نظام آموزش عالی کشور و در راستای تسهیل و تسریع در امور مربوط به تعیین راهبردها، سیاست‌های مرتبط با مراکز و مؤسسات مذکور، تأسیس واحدها، تسریع، ادغام و یا فسخ رشته‌های برنامه‌های درسی، تعیین ضوابط و صدور مجوز اجرا و پذیرش دانشجو، گروه گسترش و برنامه‌ریزی مراکز و مؤسسات آموزشی و پژوهشی خاص در حوزه معاونت آموزش وزارت علوم تأسیس می‌شود" با رأی اکثریت اعضاء به تصویب ستاد نقشه جامع رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha