• دوشنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ / ۰۸:۴۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99031911264
  • منبع : نمایندگی اردبیل

همزمان با هفته محیط زیست

بهره برداری از پنج طرح زیست محیطی/ تشکیل ۷۳ پرونده تخلف زیست محیطی در استان اردبیل

بهره برداری از پنج طرح زیست محیطی/ تشکیل ۷۳ پرونده تخلف زیست محیطی در استان اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: همزمان با هفته محیط زیست پنج طرح زیست محیطی در استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

سعید شهند 19 خرداد در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال شعار هفته محیط زیبست در کشور "جهش تولید، حفظ محیط زیست، برای توسعه پایدار ایران" و شعار روز جهانی محیط زیست " تنوع زیستی، فراخوان اقدام به مقابله با انقراض فزاینده گونه‌ها و تخریب طبیعت نامگذاری شده است.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل همچنین با بیان اینکه همزمان با هفته محیط زیست علاوه بر اجرای برنامه‌های متنوع پنج طرح زیست محیطی در استان به بهره‌برداری خواهد رسید، خاطرنشان کرد: محیط ‌زیست مخالفتی با توسعه ندارد، بلکه مدافع توسعه، پیشرفت و آبادانی است.

شهند ادامه داد: بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب واحد تولیدی آرتا پلاست، شرکت مجتمع گوشت اردبیل، پاسگاه محیط‌بانی منطقه شکار ممنوع دربند مشکول و انبار علوفه مرکز نگهداری، پرورش و تکثیر مارال در سایت منطقه گردشگری فندقلوی نمین از جمله آنها است.

به گفته وی در سال‌جاری ۷۶ مجوز زیست محیطی در استان صادر شده  که از این تعداد ۴۰ مجوز برای احداث واحدهای تولیدی جدید، ۲۴ مجوز بهره برداری و ۱۲ مجوز هم برای توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی بوده است.

شهند با اشاره به اینکه نظارت و پایش بر نحوه فعالیت واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی یکی از اولویت‌های محیط زیست است، اضافه کرد: از ابتدای سال جاری ۴۱۵ پایش زیست محیطی در استان انجام شده و به ۱۱۷ واحد به علت عدم رعایت ضوابط زیست محیطی اخطار داده شده تا نسبت به رفع موانع اقدام کنند.

شهند با بیان‌ اینکه از ابتدای سال جاری  تاکنون با ۷۳ مورد تخلف زیست محیطی برخورد و موضوع به مراجع قضایی ارجاع داده‌ شده است، ادامه دامه داد: در این مدت ۱۷ قبضه اسلحه کشف و ضبط شده که از این تعداد ۹ قبضه اسلحه غیرمجاز، هشت قبضه مجاز و ۲ قبضه اسلحه جنگی بوده است..

وی از مردم و دوستداران محیط زیست و حیات‌وحش خواست شکایت‌ها و گزارش‌های زیست محیطی را از طریق سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰، یا تلفن ادارات شهرستان‌ها، بدون نیاز به مراجعه حضوری اطلاع دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha