• سه‌شنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۹:۴۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 99023021427

طراحی سامانه برگزاری آزمون مجازی در دانشگاه گلستان

طراحی سامانه برگزاری آزمون مجازی در دانشگاه گلستان

ایسنا/گلستان رئیس گروه فناوری اطلاعات و خدمات رایانه‌ای دانشگاه گلستان از طراحی و راه‌اندازی اولین سامانه برگزاری آزمون پایان‌ترم مجازی به‌صورت برخط توسط دانشگاه گلستان خبرداد.

مهدی یعقوبی اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محیط‌های علمی و پژوهشی و در راستای شعار جهش تولید، دانشگاه گلستان سامانه برگزاری آزمون پایان‌ترم به‌صورت برخط را طراحی و راه‌اندازی کرد.

وی افزود: این سامانه به‌منظور برگزاری آزمون پایان‌ترم به‌صورت آنلاین و آفلاین توسط تیم انفورماتیک دانشگاه گلستان طراحی و راه‌اندازی شده است.

رئیس گروه فناوری اطلاعات و خدمات رایانه‌ای دانشگاه گلستان بیان کرد: تا حتی‌الامکان سعی کردیم همان شرایط برگزاری آزمون واقعی را در این سیستم ببینیم و امکانات همه سامانه‌های موجود را به خدمت بگیریم تا یک سامانه جامعی طراحی شود.  

یعقوبی گفت: تلاش شده تا اساتید و دانشجویان به‌راحتی از این سامانه استفاده کنند و مجموعه‌ای از قابلیت‌ها ازجمله کاربر پسند بودن، تعریف سؤال به‌صورت چهار گزینه‌ای، تشریحی و شفاهی (صوتی)، برگزاری آزمون به‌صورت آنلاین و آفلاین، امکان توزیع سؤال بر اساس الگوی سؤالات و توزیع آن به‌صورت تصادفی و ارتباط صوتی دانشجو و استاد را در بر می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: امکاناتی از لحاظ بررسی رفتار آماری دانشجویان در پاسخ‌دهی به سؤالات را در این سامانه گنجاندیم تا بتوانیم به‌صورت دقیق امنیت برگزاری آزمون مجازی پایان‌ترم را اجرایی کنیم.

رئیس گروه فناوری اطلاعات و خدمات رایانه‌ای دانشگاه گلستان تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های مهم این سامانه اتصال آن در قالب وب‌سرویس با هر سامانه آموزشی و یادگیری است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه گلستان، یعقوبی با اشاره به اینکه آزمون پایان‌ترم از تاریخ ۳۱ خردادماه شروع خواهد شد، خاطرنشان کرد: به‌زودی راهنمای استفاده از این سامانه و شرکت در آزمون آنلاین در سایت دانشگاه بارگذاری خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha