• سه‌شنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۳:۳۰
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 99020805918
  • منبع : جهاد دانشگاهی

معاون آموزشی دانشگاه خبر داد

دفاع از پایان‌نامه‌های دانشگاه تهران به صورت مجازی

دفاع از پایان‌نامه‌های دانشگاه تهران به صورت مجازی

معاون آموزشی دانشگاه تهران با بیان این‌که هم‌اکنون جلسات دفاع پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دکترای دانشجویان دانشگاه تهران به صورت موردی و مجازی در حال برگزاری است، گفت: در این شرایط هیئت داوران در دانشگاه حضور دارند؛ اما دانشجو باید به صورت مجازی و غیر حضوری از پایان‌نامه یا رساله دکترای خود دفاع کند.

دکتر سیدحسین حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با تأکید بر ضرورت برگزاری جلسات دفاع از پایان‌نامه و رساله دکترای دانشجویان دانشگاه تهران به صورت الکترونیکی تا عادی شدن شرایط اظهار کرد: البته شمار پایان‌نامه‌هایی که باید تاکنون دفاع می‌شد، بیش از موارد کنونی است. عمده دفاعیات هم در نیم سال دوم تحصیلی و در پایان ترم انجام می‌شود؛ به عبارتی در شهریور ماه با اوج دفاع پایان‌نامه‌ها و رساله دکترای دانشجویان مواجهه هستیم.

وی ادامه داد: اما هم‌اکنون بر اساس ابلاغ دانشگاه جلسات دفاع همچنان به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه تهران با بیان این‌که درباره شیوه برگزاری آزمون پایان ترم (حضوری و یا مجازی) در حال بررسی هستیم، افزود: چون نوع دروس متفاوت است، دروس کارشناسی شرایط و الزامات خاص خود را دارند، در مقطع تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکترا) شمار فراگیران و واحدهای ارائه شده کمتر است و امکان جمع‌بندی و ارزیابی در طول ترم وجود دارد.

دکتر حسینی، شیوه برگزاری آزمون پایان ترم را منوط به شرایط شیوع کرونا ویروس در کشور دانست و گفت: در هر صورت شرایط برای همه دانشجویان (در مقاطع مختلف) یکسان نخواهد بود.

به گفته وی، معاونت آموزشی دانشگاه تهران در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری آزمون‌ها به صورت حضوری و غیر حضوری است.

معاون آموزشی دانشگاه تهران با بیان این‌که از ابتدای شیوع کروناویروس در کشور تلاش دانشگاه بر استمرار و تداوم فعال ترم تحصیلی برای دانشجویان بوده است، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل، آن است که میزان ورودی و خروجی دانشگاه باید با یکدیگر متناسب باشد و دانشگاه‌ها مجاز هستند به تناسب تعداد دانش‌آموخته پذیرش دانشجوی جدید داشته باشند؛ این در حالی است که بسیاری از دانشجویان هم نسبت به زمان فارغ‌التحصیلی خود برنامه‌ریزی دارند.

دکتر حسینی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش‌های موجود ۹۰ درصد دروس نظری دانشگاه تهران به صورت مجازی برگزار شده است و چنانچه دانشجویی در این مسیر (آموزش مجازی) به مشکلاتی برخورد کند، با تایید دانشگاه برای وی مساعدت‌های لازم به عمل می‌آید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha