• سه‌شنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99020201365
  • خبرنگار : 71620

نماینده زنجان: تک نرخی کردن ارز تنها راه مبارزه با رانت است

نماینده زنجان: تک نرخی کردن ارز تنها راه مبارزه با رانت است

نماینده مردم زنجان در مجلس اجرای پنج مورد از تصمیمات را برای مجلس یازدهم ضروری دانست و گفت: تنها راه مبارزه با فساد، حذف اختلاف قیمت ارز در کشور است.

به گزارش ایسنا، علی وقفچی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک هفته معلم و هفته کارگر گفت: متاسفانه هنوز این باور تحقق نیافته که پایه و اساس یک نظام پایدار، تحقق عدالت در همه ابعاد است.

نماینده مردم زنجان در مجلس با بیان اینکه باور من این است که مجلس یازدهم باید مواردی را سرلوحه کار خود قرار دهد تا چالش‌های پیش روی کشور مرتفع شود، اظهار داشت:  تک نرخی کردن ارز تنها راه اساسی حذف رانت و فساد در کشور است.

وقفچی افزود: تقسیم یارانه­‌های تخصیصی به آب، برق، گاز، بنزین و کالاهای اساسی باید بر اساس سرانه جمعیتی باشد نه میزان برخورداری افراد. با این عمل ثروت ملی عادلانه­ تر تقسیم می­‌شود. همچنین با افزایش بهره­‌وری و نیروی انسانی و به حداقل رساندن هزینه­‌های جاری می توانیم دست به کارهایی بزرگ بزنیم. بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری حتما باید شرح وظایف مشترک وزارتخانه­‌ها و ارگان­‌ها تبیین شود و از موازی کاری جلوگیری به عمل آید.

نماینده مردم زنجان در مجلس ضمن تاکید به ضرورت حمایت از فرهنگیان، گفت: اگر معتقد به این هستیم که مهمترین سرمایه­‌های مادی و معنوی ما، فرزندان ما هستند و آنها را به عنوان امانت به دست امانت داران می­‌سپاریم باید دغدغه مادی و معنوی امانتداران رفع شود و تنها راه آن حذف بی عدالتی در پرداخت­‌ها است.

وقفچی در پایان سخنان خود گفت: در مورد مسکن و ساماندهی آن ضرورت دارد مجلس جدید با توجه به قوانین قبلی و تدوین قوانین جدید در ارتباط با پرداخت مالیات برای خانه­‌های خالی و زمین­‌های خالی در شهرها تصمیم­‌های عادلانه بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha