• یکشنبه / ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99013118760
  • منبع : نمایندگی سمنان

جریمه۳۳۶ هزار خودرو در راه‌های استان/ 66 درصد تصادفات سمنان مربوط به این محور است؟

جریمه۳۳۶ هزار خودرو در راه‌های استان/ 66 درصد تصادفات سمنان مربوط به این محور است؟

ایسنا/سمنان رئیس پلیس راه استان سمنان از محور پرتردد تهران-مشهد در حوزه این استان به عنوان پرتصادف ترین محور یک سال گذشته نام برد و گفت: 66درصدکل تصادفات جاده‌ای یک سال اخیر استان به تنهایی در بستر این محور اتفاق افتاده است.

سرهنگ تقی کبیری در جلسه کمیسیون ایمنی راه های استان سمنان از افزایش یک درصدی تلفات جاده‌ای استان در سال 98 خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای سال 98 تا پایان این سال در مجموع۲۷۴ نفر در جاده‌های این استان جان باختند که این رقم در مقایسه با سال قبل از آن که۲۷۱ نفر بوده یک درصد افزایش داشته است.

وی از کاهش سه درصدی تصادفات منجر به فوت استان در یک سال گذشته خبر داد و افزود: تصادفات منجر به فوت در راه‌های استان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ بالغ بر ۳ درصد کاهش و تصادفات جرحی نیز ۱۱ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس راه استان سمنان از واژگونی خودروها به عنوان بیشترین عامل تصادفات یک سال اخیر این استان نام برد و اظهار کرد: واژگونی و خروج از جاده با ۵۲ درصد، بیشترین فراوانی را از نظر علل تصادفات در راه‌های استان در سال ۹۸ به خود اختصاص داده است. ضمن آنکه در طول یک سال گذشته ۶۶ درصد کل تصادفات رخ داده در راه‌های استان به تعداد ۱۸۲ فقره در مسیر تهران - مشهد و بالعکس رخ داده است.

سرهنگ کبیری از کاهش قابل توجه تصادفات در نوروز امسال خبر داد و اضافه کرد: با توجه به کاهش ۶۳ درصدی ترددها در سطح استان به دلبل اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در نوروز ۹۹، شاهد کاهش ۷۵ درصدی تصادفات در راه‌های استان بودیم. همچنین تصادفات منجر به فوت در جاده‌های این استان در نوروز امسال نیز ۴۲ درصد کاهش، تصادفات جرحی ۵۶ درصد کاهش، و تصادفات خسارتی ۸۲ درصد کاهش و در مجموع کل تصادفات نیز ۷۵ درصد کاهش داشته است.

وی از برخورد قانونی پلیس راه با رانندگان متخلف خبر داد و گفت: در سال ۹۸، بالغ بر ۳۳۶ هزار خودرو در راه‌های استان اعمال قانون شده و با ۱۲ هزار و ۵۰۸ خودرو نیز به دلیل انجام تخلفات حادثه ساز، برخورد قانونی صورت گرفت.

رئیس پلیس راه استان سمنان از توزیع کلاه ایمنی رایگان بین راکبین روستایی خبر داد و افزود: طی یک سال گذشته در راستای کاهش تلفات در تصادفات راه های روستایی،  ۷۰۰ کلاه ایمنی حین برگزاری کلاس‌های آموزشی در بین راکبین موتورسیکلت روستایی به صورت رایگان توزیع شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha