• شنبه / ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99013017571
  • منبع : نمایندگی سمنان

طی فروردین ماه 99 صورت گرفت:

ثبت 4 موقوفه در دامغان و میامی

ثبت 4 موقوفه در دامغان و میامی

ایسنا/سمنان رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان گفت: از ابتدای سال 1399 تاکنون دو مورد وقف جدید در شهرستان دامغان انجام‌شده و در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه ثبت ‌شده است.

علی‌اصغر مقیمیان اظهار کرد: اولی وقف جدید سال 1399 در شهرستان دامغان توسط واقف خیراندیش علی‌اصغر مقدسی انجام شد.

وی افزود: واقف نیک‌اندیش 6 دانگ یک باب مغازه به متراژ 47 مترمربع در خیابان قیصریه دامغان را وقف کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان تصریح کرد: تولیت این موقوفه تا زمان حیات واقف با خودش و پس از فوت وی با پسر واقف است.

وی گفت: متولی موقوفه موظف است بر اساس نیت واقف عواید موقوفه را صرف هزینه‌های مسجد جامع دامغان کند.

مقیمیان از انجام دومین وقف شهرستان دامغان در نخستین روزهای سال جاری هم خبر داد و عنوان کرد: واقفین خیراندیش فاطمه شبستانی و علی‌اصغر شبستانی شش‌دانگ یک ساختمان مسکونی با جمیع متعلقات و مستحدثات و منضمات و توابع شرعیه و لواحق عرفیه به مساحت 198 مترمربع را وقف کردند.

وی افزود: تولیت این موقوفه تا زمان حیات واقفین با خودشان و پس از فوت آنها با هیئت‌امنای مسجد و حسینیه روستای بادله کوه است و هیئت‌امنای مسجد باید عواید موقوفه را از وضع مخارج و تعمیرات لازمه عین موقوفه، برای مسجد و حسینیه بادله کوه دامغان هزینه کنند.

ثبت دو مورد وقف جدید در میامی

رضا قاضی پور رئیس دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان میامی نیز از انجام دو مورد وقف جدید در شهرستان میامی از ابتدای سال جاری خبر داد و اظهار کرد: واقفین خیراندیش  زهرا، فاطمه و محمدحسن نوروزی نیم تومان آب میامی را با نیت تعزیه‌داری و اطعام عزاداران در ظهر روز تاسوعا وقف کردند.

وی افزود: تولیت موقوفه با آقای امیرعباس نوروزی و پس از فوت وی با اولاد ارشد و اکبر تا عواید موقوفه را بر اساس نیت مندرج در وقفنامه هزینه کنند.

رئیس دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان میامی تصریح کرد: نیت واقف در وقفنامه، مصرف منافع موقوفه در تکیه میامی بابت تعزیه‌داری و ناهار روز تاسوعا تعیین شده است.

وی به دومین وقف امسال در میامی اشاره و عنوان کرد: علی‌اکبر نوروزی نیز یک تومان  آب  میامی را با نیت تعزیه‌داری و اطعام عزاداران در ظهر روز تاسوعا وقف کرده است.

قاضی پور خاطرنشان کرد: واقف در وقفنامه متولی را امیرعباس نوروزی تعیین کرده است تا عواید موقوفه را در تکیه میامی بابت تعزیه‌داری و ناهار روز تاسوعا هزینه کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha