• سه‌شنبه / ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99012615111
  • خبرنگار : 50099

پیشنهاد ۱۵۰ فعال اقتصادی خراسان رضوی، برای حمایت از کسب و کارهای خرد

پیشنهاد ۱۵۰ فعال اقتصادی خراسان رضوی، برای حمایت از کسب و کارهای خرد

ایسنا/خراسان رضوی دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: در راستای شناسایی کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، شدت آسیب پذیری و راهکارهای پایداری این کسب و کارها، پیشنهادات خبرگان اقتصادی استان اخذ شده است.

علی‌اکبر لبافی در این باره اظهار کرد: به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در استان، در راستای شناسایی کسب و کارهای آسیب دیده، شدت آسیب پذیری و راهکارهای پایداری این کسب و کارها، دو نقشه راه طراحی شد.

وی افزود: در قالب پرسش نامه‌هایی که در همین ارتباط طراحی شد، پیشنهادات 150 نفر از خبرگان اقتصادی استان را در رابطه با شناسایی کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا و شدت آسیب پذیری و ارائه راهکارهایی را که منجر به پایداری این واحدها می شود اخذ کردیم.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی، ادامه داد: نظرات این نخبگان اقتصادی در اولین جلسه دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی به بحث گذاشته شد که در مجموع نظرات در سه قالب اساسی اعم از حوزه‌های بیمه‌ای، مالیاتی و بانکی با هم همپوشانی داشت.

بر اساس گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، لبافی متذکر شد: علاوه بر این پیشنهادات، 70 پیشنهاد دیگر نیز توسط این نخبگان با رویکرد تسهیل‌گری، استفاده از ظرفیت‌های مردمی، و مشارکت بخش خصوصی در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری ارائه شد. لذا به دنبال این هستیم که نتایج به دست آمده را با عنوان مصوبات دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی به مراجع ذی ربط استانی و ملی منعکس کنیم.

وی افزود: در این دو پژوهش کشورهای مختلف را مورد بررسی قرار دادیم لذا باید منطبق بر ظرفیت‌های کشور، شرایط اقتصادی و منابع موجود تصمیم گیری شود.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در خصوص آسیب‌پذیری بخش‌ها بر اساس نظر خبرگان اقتصادی خاطرنشان کرد: شدت آسیب پذیری در بخش خدمات 56 درصد و در بخش کشاورزی حدود 5 تا 7 درصد بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha