• پنجشنبه / ۱ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۹:۱۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98120100047
  • خبرنگار : 50107

آرین‌منش: مشکلات نباید موجب قهر مردم با صندوق‌های رای شود

آرین‌منش: مشکلات نباید موجب قهر مردم با صندوق‌های رای شود

ایسنا/خراسان رضوی یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: مشکلات نباید موجب قهر مردم با صندوق‌های رای شود، زیرا راهکار حل مشکلات مردم قطعا با مجلس قوی میسر است.

جواد آرین‌منش در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر ضرورت حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رای، اظهار کرد: انتخابات نماد بارز دموکراسی و مردم‌سالاری بوده، مشروعیت و مقولیت نظام به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مربوط می‌شود و در واقع مشارکت حداکثری تاییدی بر نظام اسلامی است، علاوه بر آن در عرصه‌های بین‌المللی و جامعه جهانی نیز میزان مشارکت مردم حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: در عرصه داخلی مجلسی که با مشارکت حداکثری تشکیل می‌شود، در واقع جمع بیشتری از مردم را نمایندگی می‌کند، زیرا مجلس عصاره ملت است، بنابراین هرچه میزان مشارکت مردم در صحنه انتخابات بیشتر باشد، مجلسی که تشکیل می‌شود از اقتدار و مشروعیت بیشتری برخوردار است و به طور کلی کمرنگ شدن انتخابات، جمهوریت نظام را زیر سوال می‌برد و با چالش مواجه می‌کند.

آرین‌منش افزود: هرچند با مشارکت حداقلی نیز مجلس شکل می‌گیرد، اما مجلسی که با مشارکت درصد کمی از مردم شکل بگیرد، قاعدتا همه مردم و سلایق را نمایندگی نمی‌کند. اتکای نظام به حضور و مشارکت مردم بوده و مشارکت مردم و شرکت آحاد مردم در انتخابات بیانگر اعتماد مردم به حاکمیت و تضمین‌کننده اقتدار ملی و مصونیت نظام و جلوه‌ای از مقاومت مردم در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی است.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: نارضایتی‌ها، مشکلات و ناکارآمدی‌ها در کشور یک واقعیت تلخ و انکارناپذیر است، اما این نارضایتی‌ها، ناکارآمدی‌ها و مشکلات و وجود مسائلی مانند فقر، فساد، تبعیض، تورم فزاینده، بیکاری فرسایشی و امثال این مشکلات نباید موجب قهر مردم با صندوق‌های رای شود، زیرا راهکار حل مشکلات مردم قطعا با مجلس قوی میسر است، نه یک مجلس ضعیف، غیر تخصصی و ناکارآمد.

وی با بیان اینکه یک سلسله آسیب‌ها در عرصه انتخابات وجود دارد که نمی‌توان از آنها عبور نمود، عنوان کرد: از جمله این آسیب‌ها فقدان احزاب فراگیر و توانمند است که متاسفانه به جای وجود احزاب فعال، پویا و توانمند در عرصه انتخابات، افراد وابسته به قدرت و نهادهای قدرت ابتکار عمل را در دست گرفته‌اند و با ارائه فهرست‌ها و لیست‌های انتخاباتی و بهره‌برداری از ابزارهای رای‌آور و اطلاع‌رسان نظیر نهادهای دینی، مساجد و هیآت تلاش می‌کنند تا فهرست‎ها و کاندیداهای ویژه و خاص خود را راهی مجلس کنند.

آرین‌منش ادامه داد: عملا به دلیل فقدان احزاب کارآمد، آحاد مردم قدرت تصمیم‌گیری و انتخاب ندارند، زیرا مردم عادی توان مطالعه و بررسی صدها نامزد انتخاباتی در یک فرصت محدود یک هفته‌ای را پیدا نمی‌کنند و  عملا نهادهای وابسته به قدرت فهرست‌های خود را نهایی خواهند کرد.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: آسیب دیگر ورود نهادهای غیر سیاسی در انتخابات و ارائه لیست‌های انتخاباتی بوده که جای شگفتی و تاسف است نهادی مانند مداحان به جای احزاب بزرگ لیست انتخاباتی ارائه می‌کند. طبق قانون احزاب باید احزاب شناسنامه‌دار و رسمی مبادرت به معرفی نامزد کنند، اما یک نهاد فرهنگی غیر مرتبط برای مردم تعیین تکلیف کرده و لیست ارائه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آسیب دیگر پررنگ شدن نقش پول در انتخابات است، تصریح کرد: به ویژه در شهرستان‌ها نقش پول در تعیین سرنوشت انتخابات موثر است و افرادی که شایستگی‌های لازم را دارند، اما امکانات مالی مناسب ندارند قطعا از انجام تبلیغات مناسب و فراگیر و راهیابی به مجلس محروم می‌شوند که این امر ضایع‌کننده حقوق مردم است.

این فعال سیاسی اصولگرا در خصوص تبلیغات نامتعارف برخی نامزدها، گفت: در عرصه تبلیغات انتخابات ما با برخی چالش‌ها مواجه هستیم. وقتی روش‌های اصولی و صحیح و ابزارهای تبلیغاتی نمی‌تواند به صورت عادلانه در اختیار افراد قرار بگیرد، طبیعتا افراد وابسته به قدرت و پول و افراد توانمند اقتصادی فرصت بیشتری را برای تبلیغات و گاهی سوءاستفاده از فضای تبلیغاتی پیدا می‌کنند که قانون انتخابات تکیلف را مشخص نموده و نهادهایی مانند وزارت کشور و شورای نگهبان را مسئول نظارت و کنترل بر تبلیغات ناسالم کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha