• دوشنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 98112820392
  • منبع : نمایندگی قزوین

انتخابات مجلس یازدهم اولین سنگ بنای گام دوم انقلاب

انتخابات مجلس یازدهم اولین سنگ بنای گام دوم انقلاب

ایسنا/قزوین دبیر اجرایی دفتر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان قزوین با تأکید بر اینکه مجلس یازدهم باید متدین، انقلابی، قوی و کارآمد باشد، گفت: یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اولین قدم و سنگ بنای نخست گام دوم انقلاب اسلامی است، به همین جهت مشارکت مردم در آن اهمیت بسزایی دارد.

محسن حق‌شناس، دبیر اجرایی دفتر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان قزوین، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: گام اول انقلاب با خون سید مصطفی خمینی روح تازه‌ای گرفت و امام خمینی (ره) فرمودند که خون شهید مصطفی خمینی از الطاف خفیه الهی است.

وی ادامه داد: در گام اول انقلاب، تشکیل نظام اسلامی را شاهد بودیم و اکنون وارد گام دوم انقلاب شده‌ایم و در این گام خون پاک شهید سلیمانی موجب وحدت شد و نفس تازه‌ای به همراه داشت.

دبیر اجرایی دفتر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان قزوین با تأکید بر اینکه مجلس یازدهم باید متدین، انقلابی، قوی و کارآمد باشد، عنوان کرد: یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اولین قدم و سنگ بنای نخست گام دوم انقلاب اسلامی است به همین جهت مشارکت مردم در آن اهمیت بسزایی دارد.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب بعد از شهادت قاسم سلیمانی فرمودند که باید قوی شویم و این بدان معناست که ارکان نظام باید قوی شود.

حق‌شناس در اشاره به مراحل تشکیل تمدن اسلامی به نظام، دولت و تمدن اسلامی اشاره کرد و افزود: مجلس نمایندگانی متدین، قوی و کارآمد می‌خواهد تا دولتی جوان و انقلابی سر کار آید. اگر مجلس ضعیف تشکیل شود کسی از آن حساب نمی‌برد.

وی گفت: افرادی که تحت جریان نفوذ قرار دادند نسبت به انقلاب و نظام تعلق‌خاطر ندارند و تنها مجلس قوی است که می‌تواند جلوی قراردادهای خسارت‌بار مانند FATF، برجام و ۲۰۳۰ را بگیرد.

عضو شورای شهر قزوین بیان کرد: مجلس ضعیف نمی‌تواند از خون شهدا پاسداری کند مهم این است که مجلس قوی سر کار آید تا در پی آن دولت اسلامی تشکیل شود، مشکل حل نخواهد شد مگر آنکه مردم وارد صحنه شوند، در حقیقت این مردم هستند که می‌توانند با مشارکت حداکثری بهترین انتخاب را انجام دهند.

وی اشاره کرد: در صدر اسلام مردم بیعت می‌بستند و بر بیعت خود وفادار بودند؛ در عصر جدید انتخابات مطرح است و در حقیقت انتخابات همان بیعت زمان صدر اسلام است.

حق‌شناس بیان کرد: حضرت علی (ع) در خطبه ۳۴ به حقوق متقابل مردم و رهبری اشاره و می‌فرمایند «ای مردم، مرا بر شما و شما را بر من حقّی واجب شده است، حق شما بر من، آن‌که از خیرخواهی شما دریغ نورزم و بیت‌المال را میان شما عادلانه تقسیم کنم، و شما را آموزش دهم تا بی‌سواد و نادان نباشید، و شما را تربیت کنم تا راه و رسم زندگی را بدانید و اما حق من بر شما این است که به بیعت با من وفادار باشید، و در آشکار و نهان برایم خیرخواهی کنید، هرگاه شما را فراخواندم اجابت نمایید و فرمان دادم اطاعت کنید».

بیعت یک پیمان و اظهارنظر دوطرفه سیاسی است

وی افزود: حضرت علی (ع) در خطبه ۳۴ بر این امر تأکید دارند که حق من بر شما پایداری بر بیعتی است که با من بسته‌اید و این نشان می‌دهد بیعت یک پیمان و اظهارنظر دوطرفه سیاسی است که قبلاً با دست دادن اتفاق می‌افتاد و الآن در پای صندوق‌های رأی اتفاق می‌افتد.

دبیر اجرایی دفتر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان قزوین اشاره کرد: حال این سؤال پرسیده می‌شود که امروز برای انتخابات چه باید کنیم، در پاسخ باید بگوییم که انتخابات و یا همان بیعت چندین بخش دارد، در گام نخست مردم باید حضور آزادانه و پررنگی در انتخابات داشته باشند که در نهج‌البلاغه نیز بر آزادانه بودن بیعت تأکید شده است؛ در مرحله بعد مردم باید دقت داشته باشند تا شتاب‌زده، احساسی و یا بر اساس روابط خویشاوندی رأی ندهند.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) همواره بر عدم تطمیع تأکید می‌کنند، تصریح کرد: بعدازآنکه خبر به آن حضرت رسید که عثمان بن حنیف انصاری، فرماندار بصره،به میهمانی جمعی (از مرفهین) اهل بصره دعوت‌شده و او هم در آن میهمانی شرکت کرده است حضرت علی(ع) نامه‌ای خطاب به عثمان می نویسند که شرح در نامه ۴۵ نهج‌البلاغه آمده است.

حق‌شناس اضافه کرد: مردم در انتخابات باید بر عدم تطمیع کاندیدا دقت و توجه ویژه داشته باشند. البته تطمیع می‌تواند مالی و یا وعده‌های پُست، زر و زور و تزویر باشد.

وی با اشاره به اینکه نامه ۵۴ نهج‌البلاغه نیز با عنوان بیعت‌شکنی طلحه و زبیر است، تشریح کرد: در بخش اوّلِ این نامه، حضرت بر این امر تأکید دارند که من برای بیعت به سراغ مردم نرفتم و آن‌ها با اصرار و بدون اکراه و اجبار و طمع به سراغ من آمدند و شما هم در بیعت با من هرگز مجبور نبودید.

دبیر اجرایی دفتر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان قزوین ادامه داد: حضرت در بخش دوم نامه ۵۴ نهج‌البلاغه چنین اشاره می‌کنند «از دو حال خارج نیست؛ یا شما با میل و رغبت با من بیعت کرده‌اید، پس چرا بیعت را شکستید؟ برگردید و توبه کنید و یا بی‌میل و رغبت بیعت کرده‌اید که در این صورت مرتکب تدلیس شده‌اید، زیرا در ظاهر ابراز اطاعت نموده و در باطن قصد عصیان داشته‌اید».

کاندیداها پایبند به قانون باشند

وی خاطرنشان کرد: پایبندی به قانون آخرین معیار برای انتخابات درست است حضرت علی (ع) همواره تأکید می‌کنند که مواظب باشید و اگر تعهدی دادید باید پای تعهد آن باشید. این نشان از قانون‌مداری دارد و کاندیداها همواره باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

حق‌شناس گفت: همواره کاندیدا و هوادارانشان باید بر اخلاق اسلامی توجه کنند، حضرت علی (ع) در خطبه ۲۰۶ بر نهی از دشنام دادن به دشمن تأکید دارند. چرا برخی از کاندیدها تلاش دارند با فحش دادن، رقبا را تخریب و از گردونه رقابت حذف کنند؟ بهتر است کاندیداها بدون تخریب در خصوص برنامه‌های خود توضیح دهند.

وی اظهار کرد: حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه همواره برگماردن افراد شایسته تأکید دارند؛ اگر حکومت به دست بی‌خردان بیفتد بیت‌المال را بین خود دست‌به‌دست می‌کنند و بندگان خدا را به بردگی می‌گیرند. رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر خدمت به مردم تأکید دارند و مردم هم باید هوشیار باشند و بررسی کنند که رابطه کاندیدا با بیت‌المال چگونه بوده است.

دبیر اجرایی دفتر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان قزوین بیان کرد: اگر کاندیدایی با مؤمنین و انقلابیون رابطه نداشته باشد این بدان معناست کسی که سابقه روشنی در این عرصه ندارد به درد این حوزه نمی‌خورد.

حق‌شناس در پایان یادآور شد: مردم باید بررسی کنند چه کسانی از کاندیداها حمایت می‌کنند، آیا مؤمنین، متدینین و انقلابیون حمایت می‌کنند یا اینکه عده‌ای که تا الآن خون مردم را به شیشه کرده‌اند از کاندیداها حمایت می‌کنند؛ باید متذکر شوم آن‌هایی که فاسقین را همراه خود کرده‌اند انتخاب درستی نیستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha