• جمعه / ۴ آبان ۱۴۰۳ / ۰۰:۳۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403080302389
  • خبرنگار : 71233

رئیس مرکز مدیریت پسماند سازمان شهرداری‌ها خبر داد

اعطای تسهیلات ۸۰۰ میلیاردی به شهرداری‌ها برای پروژه‌های مدیریت پسماند

اعطای تسهیلات ۸۰۰ میلیاردی به شهرداری‌ها برای پروژه‌های مدیریت پسماند

رئیس مرکز مدیریت پسماند شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به اعطای تسهیلات ۸۰۰ میلیارد ریالی کم بهره به شهرداری‌های کشور برای پروژه‌های مدیریت پسماند، گفت: این تسهیلات بانکی به ۳۰ پروژه در این حوزه اختصاص می‌یابد.

سجاد کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح بیشتر عنوان کرد: در راستای اجرای سیاست‌های برنامه هفتم توسعه کشور برای حمایت از پروژه‌های مدیریت پسماند و تأمین مالی احداث تأسیسات بازیافت پسماند و تبدیل به مواد و انرژی در شهرداری‌ها با هماهنگی بانک شهر قرار است تا تسهیلات بانکی تا سقف ۸۰۰ میلیارد ریال به تناسب نوع پروژه توسط این بانک به پروژه‌های احداث و بهره برداری تأسیسات پردازش و بازیافت پسماند شهرداری‌ها اختصاص یابد.

رئیس مرکز مدیریت پسماند شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با تأکید بر اینکه موضوع تسهیلات بانکی برای ساخت واحدهای پردازش و کمپوست طی نامه‌ای به استانداری‌های سراسر کشور ابلاغ شده است تا این تسهیلات بانکی به شهرداری‌های کشور و سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه پسماند اختصاص یابد، اظهار کرد: سقف تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده برای ۳۰ پروژه و هر کدام تا سقف ۸۰۰ میلیارد ریال است که به تناسب نوع پروژه‌های پسماند تعلق می‌گیرد.

به گفته وی، بخش عمده سود متعلق به تسهیلات اخذ شده، توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و برخی دیگر نیز توسط متقاضی که همان شهرداری‌ها یا سرمایه گذار طرف قرارداد شهرداری‌هاست، پرداخت می‌شود.

کریمی ضمن تأکید بر اینکه پس از تأیید فنی این پروژه‌ها در مرکز مدیریت پسماند شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و معرفی به بانک، پرداخت تسهیلات صورت می‌گیرد، افزود: زمین به مساحت مورد نیاز و دارای مجوزهای مربوطه از دستگاه‌های اجرایی ذیربط، مصوبه شورای اسلامی شهر، اجرای پروژه در قالب پهنه بندی (منطقه بندی) مصوب کارگروه استانی مدیریت پسماند و وجود حداقل ۲۵۰ تن پسماند در روز از شرایط لازم الاجرا در تأیید پروژه‌ها و معرفی آنها به بانک خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha