• جمعه / ۴ آبان ۱۴۰۳ / ۰۶:۱۵
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1403080402420
  • خبرنگار : 50105

تب اقتصادی ژاپن ادامه دار شد

تب اقتصادی ژاپن ادامه دار شد

نظرسنجی نشان داد که فعالیت کارخانه ژاپن برای چهارمین ماه متوالی در ماه اکتبر به دلیل کاهش تقاضا و سفارشات ضعیف کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، شاخص مدیران خرید تولیدی ژاپن از ۴۹.۷ در سپتامبر به ۴۹ در ماه اکتبر کاهش یافت. این شاخص برای چهارمین ماه متوالی زیر آستانه ۵۰ باقی ماند که رشد را از انقباض جدا می‌کند.

اسامه بهاتی اقتصاددان دراس اندپی گلوبال اظهار کرد که سفارش‌های جدید در بخش تولید و خدمات کاهش یافته است. شرایط نامناسب تقاضا فقط به اقتصاد داخلی محدود نمی‌شود، زیرا سفارش‌های جدید خارج با سریع‌ترین سرعت از فوریه ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

زیرشاخص سفارشات جدید برای بخش تولید در ماه اکتبر بیشتر کاهش یافت و از ژوئن سال گذشته زیر آستانه ۵۰ باقی ماند. تولید برای دومین ماه متوالی در اکتبر کاهش یافت. آمارهای دولتی هفته گذشته نشان داد که صادرات ژاپن برای اولین بار در ۱۰ ماه گذشته در ماه سپتامبر به دلیل کاهش تقاضا در چین و کاهش رشد آمریکا کاهش یافت.

شاخص مدیران خرید خدمات در اکتبر به ۴۹.۳ سقوط کرد که اولین انقباض در چهار ماه گذشته و پایین‌ترین سطح از فوریه ۲۰۲۲ است در سپتامبر به ۵۳.۱ رسید. این نظرسنجی نشان داد که شرکت‌های بخش خدمات اعلام کردند که ضعف اقتصادی در ژاپن و خارج از کشور باعث شده مشتریان از سفارش‌های جدید اجتناب کنند.

اعتماد کلی کسب وکار برای ۱۲ ماه آینده در اکتبر به دلیل اقتصاد ضعیف و هزینه‌های دائمی بالاترکاهش یافت و به ضعیف‌ترین سطح از اگوست ۲۰۲۰ رسید. شاخص مدیران خرید ترکیبی ژاپنی که فعالیت‌های بخش تولید و خدمات را ترکیب می‌کند، در ماه اکتبر به ۴۹.۴ سقوط کرد که اولین انقباض در چهار ماه گذشته بود.

نظرسنجی رویترز در اوایل این ماه نشان داد که خلق وخوی تجاری تولیدکنندگان ژاپنی در ماه اکتبر نسبت به ماه قبل بهبود یافته است، اگرچه آنها همچنان نگران اقتصاد چین هستند.

رویترز گزارش کرد که صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد که رشد اقتصادی ژاپن در سال جاری از ۱.۷ درصد در سال ۲۰۲۳ به ۰.۳ درصد کاهش یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha