• یکشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 98112014701
  • خبرنگار : 50184

مدیرعامل توزیع برق کرمانشاه:

150 میلیارد تومان از مشترکین طلب داریم/ صادرات برق به عراق از دیگر مرزهای استان در برنامه است

150 میلیارد تومان از مشترکین طلب داریم/ صادرات برق به عراق از دیگر مرزهای استان در برنامه است

ایسنا/کرمانشاه مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه به صادرات برق از کرمانشاه به عراق از سه مرز سومار، خسروی و شیخ صله اشاره کرد و گفت: صادرات برق به اقلیم کردستان عراق از طریق مرز شوشمی و دیگر مرزهای استان هم در دستورکار قرار گرفته است.

امیدعلی مرآتی در نشستی خبری که امروز(20 بهمن) برگزار شد، با اشاره به وجود 777 هزار و 640 مشترک برق در استان کرمانشاه، اظهار کرد: بیشترین مشترکین شرکت توزیع برق استان به ترتیب مشترکین خانگی، عمومی، کشاورزی، صنعتی و تجاری هستند.

به گزارش ایسنا، مراتی بابیان اینکه 83 درصد از برق مصرفی در استان مربوط به بخش خانگی است، تصریح کرد: سهم مصرف بخش صنعتی هم به واسطه اینکه استانی صنعتی نیستیم تنها یازده درصد است، درحالی که میانگین کشوری آن 33 درصد است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق کرمانشاه با بیان اینکه خاموشی کمتری به نسبت میانگین کشوری داریم، افزود: طی سال گذشته بصورت میانگین 314 دقیقه خاموشی در استان داشتیم که برای سال جاری به 258 دقیقه کاهش یافته است.

مرآتی در ادامه میزان وصول مطالبات این شرکت را سه درصد بالاتر از میانگین کشور دانست و گفت: علیرغم مشکلاتی که در استان داریم، طی سال گذشته 100 درصد وصول مطالبات داشتیم، اما امسال به واسطه حذف قبوض کاغذی نتوانسته‌ایم مانند سال قبل بصورت 100 درصدی مطالباتمان را وصول کنیم.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع برق کرمانشاه میزان کل طلب‌ شرکت توزیع برق استان از مردم و دستگاه‌های دولتی 150 میلیارد تومان است.

وی در بخش دیگری از سخنانش بااشاره به برق رسانی به پرویزخان و سومار، اعلام کرد: برای بخش خصوصی که بخواهد در این دو منطقه سرمایه گذاری کند، آماده ارائه خدمات هستیم.

مرآتی همچنین به صادرات برق از استان هم اشاره کرد و گفت: درحال حاضر 50 درصد از صادرات برق کشور به عراق از طریق استان کرمانشاه انجام می‌گیرد که این موفقیتی بزرگ برای کرمانشاه است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بااشاره به برق رسانی به کشور عراق از طریق سه مرز سومار، خسروی و شیخ صله، اعلام کرد: طبق برنامه و رایزنی‌هایی که داشته‌ایم، در آینده از طریق مرز شوشمی و دیگر مرزهای استان نیز صادرات برق به عراق خواهیم داشت.

وی در ادامه به استفاده از انرژی‌های نو در استان هم اشاره کرد و گفت: طی چند سال گذشته 760 کیلووات سلول خورشیدی برای مساجد، مدارس و... در استان نصب کرده‌ایم.

مرآتی در بخش دیگری از سخنانش به عملکرد شرکت توزیع برق استان از ابتدای انقلاب تاکنون پرداخت و گفت: تعداد کل مشترکینی که در سال 1357 داشتیم، 68 هزار مشترک بود که در سال 1398 به  770 هزار و 640 مشترک رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع برق کرمانشاه بااشاره به اینکه تعداد روستاهای دارای برق استان طی این مدت از 102 روستا به 2544 روستا افزایش یافته، اضافه کرد: در زمان انقلاب تعداد کل خانوارهای روستایی که از نعمت برق برخوردار بودند، یازده هزار خانوار بود که امروزه به 65 هزار خانوار رسیده‌اند.

وی با تاکید براینکه درحال حاضر هیچ روستای بالای پنج خانواری در استان بدون برق نیست، خاطرنشان کرد: طی سالجاری 14 هزار مشترک جدید برق داشتیم که پنج هزار مشترک آن خانوارهای روستایی بودند.

مرآتی به برق رسانی به پاسگاه های مرزی استان هم اشاره و اعلام کرد: سال قبل به شش پاسگاه مرزی استان که در مناطق صعب العبور قرار داشتند، برق رسانی کردیم.

وی تصریح کرد: امسال نیز برنامه برق رسانی به تعدادی دیگر از پاسگاه‌های مرزی را در دستور کار داریم و طبق برنامه تا پایان امسال همه آنها را برق رسانی خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha