• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403041208116
  • خبرنگار : 50180

مدیرکل منابع طبیعی استان:

«جارسوزی» عامل ۲۰ درصد حریق‌های رخ داده در منابع طبیعی کرمانشاه است

«جارسوزی» عامل ۲۰ درصد حریق‌های رخ داده در منابع طبیعی کرمانشاه است

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه، جارسوزی را عامل بروز حدود ۲۰ درصد حریق‌های رخ داده در منابع طبیعی استان عنوان کرد.

انشاءالله کولانی در گفت‌وگو با ایسنا، از جارسوزی به عنوان یک اقدام اشتباه از سوی کشاورزان یاد کرد و افزود: این اقدام کشاورزان مبنی بر آتش زدن زمین‌های کشاورزی پس از پایان فصل برداشت محصول با هدف از بین بردن برخی از آفات و حشرات و آماده کردن زمین برای کشت بعدی از لحاظ علمی به هیچ وجه قابل قبول نیست.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه ریشه بروز حدود ۲۰ درصد حریق‌های رخ داده در منابع طبیعی به آتش‌زدن پس‌چر مزارع برمی‌گردد، گفت: آتش زدن پس‌چر مزارع تهدیدی جدی برای مراتع و جنگل‌هاست، چون در پی آن احتمال سرایت آتش به منابع طبیعی وجود دارد.

کولانی اضافه کرد: موارد زیادی داشته‌ایم که در پی اقدام کشاورزان به جارسوزی به دلیل وزش باد، دامنه آتش به عرصه‌های منابع طبیعی کشیده شده و باعث بروز آتش‌سوزی‌های گسترده شده است.

وی تاکید کرد: توصیه می‌شود کشاورزان از روش‌های دیگری برای مبارزه با آفات و حشرات استفاده کرده و جارسوزی نکنند.

کولانی سپس با بیان اینکه آتش زدن پس‌چر مزارع  موجودات مفید خاک را نیز از بین می‌برد، تاکید کرد: جارسوزی باعث بروز آلودگی زیست محیطی هم می‌شود که از حیث قوانین مربوط به هوای پاک نیز جرم محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه احتمال وقوع حریق در منابع طبیعی استان تا قبل از بروز اولین بارندگی پاییزه وجود دارد، تصریح کرد: امسال به واسطه بارندگی‌های خوب فصل بهار پوشش گیاهی خوبی در منابع طبیعی استان داریم که همین مسئله احتمال وقوع حریق در عرصه‌های منابع طبیعی استان را بالا برده و می طلبد که بیشتر مراقب باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha