• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403041208335
  • خبرنگار : 50184

آمادگی مراکز اقامتی کرمانشاه برای پذیرایی از مسافران تابستانی

آمادگی مراکز اقامتی کرمانشاه برای پذیرایی از مسافران تابستانی

ایسنا/کرمانشاه رئیس اتحادیه هتلداران استان کرمانشاه با بیان اینکه با بیان اینکه مراکز اقامتی کرمانشاه شروع خوبی را در تابستان امسال تجربه کردند، گفت: طی ۱۰ روز اول تابستان ۷۵ تا ۸۰ درصد از ظرفیت مراکز اقامتی استان شامل هتل‌ها، میهمانپذیرها و هتل بوتیک‌ها پُر بود.

آرش یزدانفر در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به آغاز فصل تابستان و شروع سفرهای تابستانی، اظهارکرد: کرمانشاه به دلیل داشتن ظرفیت‌های بالای گردشگری در حوزه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی همواره یکی از مقاصد گردشگری کشور در این فصل از سال است. 

وی افزود: در سطح استان ۶۰ باب هتل، میهمانپذیر و هتل بوتیک قرار دارد که با ظرفیت ۴۸۰۰ تا پنج هزار نفر آماده اسکان گردشگران تابستانی هستند. 

رئیس اتحادیه هتلداران کرمانشاه تصریح کرد: از این تعداد ۲۵ هتل، میهمانپذیر و هتل بوتیک در سطح شهر کرمانشاه و مابقی در شهرستانهای دیگر واقع شده‌اند. 

وی با بیان اینکه مراکز اقامتی کرمانشاه شروع خوبی را در تابستان تجربه کردند، عنوان کرد: باتوجه به اعیاد قربان و غدیر، طی ۱۰ روز اول تابستان حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد از ظرفیت هتل‌ها، میهمانپذیرها و هتل بوتیک‌های کرمانشاه پُر شده بود. 

یزدانفر در ادامه در خصوص پیش بینی فعالیت مراکز اقامتی استان برای ادامه فصل تابستان هم گفت: هرچند ایام محرم و صفر را در پیش داریم و معمولا در این ایام از حجم مسافرت ها به شکل قابل توجهی کاسته می شود، اما باتوجه به اینکه کرمانشاه یکی از مسیرهای اصلی تردد زوار به شمار می رود، برخی از زائرین در مسیر سفر خود به عتبات عالیات در مراکز اقامتی کرمانشاه برای مدت کوتاهی هم که شده اسکان پیدا می کنند. 

وی همچنین در رابطه با کیفیت ارائه خدمات به گردشگران در مراکز اقامتی استان نیز عنوان کرد: از مدتی پیش با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان، استانداردسازی مراکز اقامتی استان شروع شده و تاکنون نیز ۵۰ درصد از مراکز اقامتی ما استاندارد سازی شده‌اند، ۲۵ تا ۳۰ درصد نیز در حال طی فرآیندهای استانداردسازی هستند. 

رئیس اتحادیه هتلداران کرمانشاه اضافه کرد: طبق این برنامه، هتل ها، میهمانپذیرها و مراکز اقامتی استان براساس نوع خدمات و کیفیت خدماتی که ارائه می‌دهند، درجه‌بندی می‌شوند و براساس این درجه‌بندی، نرخ‌گذاری آن‌ها صورت می‌گیرد. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha