• یکشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98112014317

/مهم‌ترین رویداد سینمایی استان/

معرفی فیلم‌های ششمین روز از هفدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد

معرفی فیلم‌های ششمین روز از هفدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد

ایسنا/خراسان رضوی در ششمین روز از هفدهمین جشنوار فیلم فجر مشهد، 16 فیلم در 6 سینمای مشهد اکران خواهد شد.

همزمان با ششمین روز از جشنواره فیلم فجر مشهد، فیلم‌های «خروج»، «پسرکشی»، «روز صفر»، «لباس شخصی»، «قصیده گاو سفید»، «خون شد»، «مردن در آب مطهر»، «آبادان یازده 60»، «تومان»، «سه ‌کام حبس»، «بی‌صدا حلزون»، «درخت گردو»، «دوزیست»، «کشتارگاه»، «23 نفر» و «شیشه‌های مات» در سینماهای آفریقا، اطلس، هویزه، گلشن، ویلاژتوریست و شهید اصغرزاده مشهد اکران خواهد شد. در ادامه این گزارش به معرفی این فیلم‌ها می‌پردازیم.

«خروج»

«خروج»؛ فیلمی به کارگردانی و نویسندگی ابراهیم حاتمی‌کیا است که حبیب والی‌نژاد آن را تهیه کرده است. بازیگرانی چون فرامز قریبیان، پانته‌آ پناهی‌ها، جهانگیر الماسی، گیتی قاسمی، محمدرضا شریفی‌نیا، مهدی فقیه، سام قریبیان، محمد فیلی، آتش تقی‌پور، اکبر رحمتی، فرزاد حسنی، رامین پورایمان، محسن صادقی‌نسب و کامبیز دیرباز در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

«خروج» زندگی گروهی پنبه‌کار شهرستانی را روایت می‌کند که محصول‌شان بر اثر بارش شدید باران آب خورده و وعده‌هایی که به آن‌ها داده شده، پوچ درآمده است، این گروه تصمیم می‌گیرند برای اعتراض به وضعیت‌شان نزد هیئت دولت در نهاد ریاست جمهوری بروند.

«خروج» روز یکشنبه بیستم بهمن‌ماه در سانس 15 در سینما آقریقای مشهد اکران خواهد شد.

«پسرکشی»

«پسرکشی»؛ فیلمی به کارگردانی محمدهادی کریمی، نویسندگی مجید برزگر و آرمان خوانساریان و تهیه‌کنندگی صادق یاری است که بازیگرانی چون ژاله صامتی، آرمان درویش، بهاره کیان‌افشار، نسیم ادبی، فرخ نعمتی، لیلا اوتادی و گلوریا هاردی در آن ایفای نقش می‌کنند.

داستان این فیلم در دو دهه 40 و 70 می‌گذرد و داستانی معمایی از پیچیدگی‌های روابط خانواده‌ای است که به خاطر یک باور غلط، دهه‌ها دچار بحران هستند.

«پسرکشی» روز یک شنبه 20 بهمن ماه در دو سانس 17:30 و 20 به ترتیب در سینما آفریقا و پردیس سینمایی ویلاژ توریست اکران می‌شود.

«روز صفر»

«روز صفر»؛ فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان و نویسندگی سعید ملکان و بهرام توکلی است که در آن بازیگرانی چون امیر جدیدی، ساعد سهیلی، تینو صالحی، محمدرضا مالکی، مهدی قربانی، رضا خدادادبیگی،  محمدعلی راجپوت و ابوالفضل صفاری به ایفای نقش می‌پردازند.

«روز صفر» روایتی متفاوت از یک اتفاق ملتهب معاصر است. این فیلم روز یکشنبه بیستم بهمن‌ماه در سانس 20 در سینما آقریقا و 17:30 در پردیس سینمایی ویلاژتوریست اکران خواهد شد.

«لباس شخصی»

«لباس شخصی»؛ فیلمی  به کارگردانی و نویسندگی امیرعباس ربیعی است که حبیب ولی‌نژاد آن را تهیه کرده است. توماج دانش‌بهزادی، مجید پتکی، مهدی نصرتی، مهیار شاپوری، ماه‌منیر بیطاری و روزبه رئوفی بازیگران این فیلم هستند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است که «بهترین حربه برای ضربه، دوستی است. چون پیچیدگی در سادگی اوست. به لباس شخصی‌ها بیشتر شک کن!».

«لباس شخصی» روز یکشنبه بیستم بهمن‌ماه در سانس 22:30 در سینما آفریقا اکران خواهد شد.

«قصیده گاو سفید»

«قصیده گاو سفید»؛ را بهتاش صناعی‌ها کارگردانی کرده و به همراه مریم مقدم و مهرداد کوروش‌نیا نوشته است، وظیفه تهیه آن نیز برعهده سیدغلامرضا موسوی بوده است. بازیگرانی از جمله مریم مقدم، علیرضا ثانی‌فر، لیلی فرهادپور، فرید قبادی، فرید ازقندی، امیر شریعت، ماهور احمدی، زهرا پرهون، ابراهیم گله‌دارزاده، سمیه برجی، مهدی پیله‌وری، ماندانا معزی‌پور، سمکو روشنی، ساچلی تاج‌بخش، آوین پوررئوفی و پوریا رحیمی سام در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان این فیلم در مورد اعدامی است که اشتباهی صورت گرفته و حال هر یک از افراد متاثر از این اعدام به نحوی با این مساله دست و پنجه نرم می‌کنند.

«قصیده گاو سفید» روز یکشنبه بیستم بهمن‌ماه در سانس‌های 15 در پردیس سینمایی اطلس و 22:30 در پردیس سینمایی ویلاژتوریست اکران خواهد شد.

«خون شد»

«خون شد»؛ فیلمی به کارگردانی و نویسندگی مسعود کیمیایی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی است و بازیگرانی چون سعید آقاخانی، سیامک انصاری،  لیلا زارع،  نسرین مقانلو،  هومن برق‌نورد، سیامک صفری، اکبر معززی و  مریم عباس‌زاده در آن ایفای نقش کرده‌اند.

داستان «خون شد»؛ به مثابه خانه‌ای قدیمی است که همه چراغ‌هایش خاموش بوده و هیچ کس نیز در اتاق‌هایش ساکن نیست. در این میان یکی از ساکنان این خانه می‌آید و همه چراغ‌ها را روشن می کند...».

«خون شد» روز یکشنبه بیستم بهمن‌ماه در سانس‌های 17:30 در پردیس سینمایی اطلس و 20 در پردیس سینمایی هویزه اکران خواهد شد.

«مردن در آب مطهر»

«مردن در آب مطهر»؛ فیلمی است به کارگردانی و نویسندگی نوید محمودی که جمشید محمودی آن را تهیه کرده است. بازیگرانی از جمله علی شادمان، ندا جبرائیلی، متین حیدری‌نیا، صدف عسگری، سوگل خلیق، علیرضا آرا، خیام وقارکاشانی، امیررضا رنجبران، پیمان مقدمی، مهتاب جعفری، فرید اسحاقی، محیا رضایی، فاطمه میرزایی وعلیرضا مهران در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم داستان چند جوان مهاجر افغانی را روایت می‌کند که قصد رفتن به اروپا را دارند، در خلاصه داستان آن آمده است:« حامد از دریا نترسی یا از هرچی که بترسی بلای جونت میشه، حامد: نمی ترسم».

«مردن در آب مطهر» روز یکشنبه بیستم بهمن‌ماه در سانس‌های 20 در پردیس سینمایی اطلس و 17:30 در پردیس سینمایی هویزه اکران خواهد شد.

«آبادان یازده 60»

«آبادان یازده60»؛ فیلمی است به کارگردانی و نویسندگی مهرداد خوش‌بخت که حسن کلامی آن را تهیه کرده است. بازیگرانی هم‌چون علیرضا کمالی، حسن معجونی، شبنم گودرزی، حمیدرضا محمدی، ویدا جوان، نادر سلیمانی، رضا مسعودی و یاسین مسعودی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در خلاصه این فیلم آمده است: «مردم غیور آبادان ... شهر در آستانه سقوط قرار گرفته است». این فیلم روز یکشنبه بیستم بهمن‌ماه در سانس‌های 22:30 در پردیس سینمایی اطلس و 17:30 در پردیس سینمایی گلشن اکران خواهد شد.

«تومان»

«تومان»؛ فیلمی به کارگردانی و نویسندگی مرتضی فرشباف و تهیه‌کنندگی سعید سعیدی است و امیرسعید مولویان، مجتبی پیرزاده، پردیس احمدیه، ایمان صیاد برهانی و حامد نجابت در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

فیلم «تومان»، درباره فردی است که از راه قمار اسب و فوتبال تلاش می‌کند یک شبه طبقه اجتماعی خود را تغییر دهد. «تومان» روز یکشنبه بیستم بهمن‌ماه در سانس 15 در پردیس سینمایی هویزه اکران خواهد شد.

«سه کام حبس»

«سه کام حبس»؛ فیلمی است به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی سامان سالور است و بازیگرانی چون پریناز ایزدیار، محسن تنابنده، سمیرا حسن‌پور، متین ستوده، محمود نظرعلیان،  یدالله شادمانی، محمد اشکان‌فر و علیرضا مهران در آن به ایفای نقش پرداخته‌لند.

«سه کام حبس» موضوعی ملتهب و متفاوت از زندگی‌های پیچیده امروز را روایت می‌کند. این فیلم روز یکشنبه بیستم بهمن‌ماه در سانس 22:30 در پردیس سینمایی هویزه مشهد اکران خواهد شد.

«بی‌صدا حلزون»

«بی‌صدا حلزون»؛ فیلمی به کارگردانی بهرنگ دزفولی‌زاده، نویسندگی محمد رهگذر و تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته است. بازیگرانی از جمله هانیه توسلی، مهران احمدی، پدرام شریفی، محسن کیایی، علیرضا جلالی‌تبار، بهنوش بختیاری، بیژن بافکار، شیرین ولی‌پور و مجتبی شکری در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم داستان زندگی زنی را که بین احساس و منطقش در حال تصمیم‌گیری است، روایت می‌کند. «بی‌صدا حلزون» روز یکشنبه بیستم بهمن در سانس 15 در پردیس سینمایی گلشن اکران خواهد شد.

«درخت گردو»

«درخت گردو»؛ فیلمی است به کارگردانی محمدحسین مهدویان که فیلم‌نامه آن را ابراهیم امینی و حسین حسنی به رشته تحریر درآورده‌اند؛ سید مصطفی احمدی نیز وظیفه تهیه این فیلم را بر عهده داشته است. مهران مدیری، پیمان معادی، مینا ساداتی و مینو شریف از بازیگران این فیلم هستند.

داستان فیلم «درخت گردو» با الهام از ماجرایی واقعی، در خلال بمباران شیمیایی شهر سردشت شکل گرفته‌است. این فیلم روز یکشنبه بیستم بهمن در سانس 20 در پردیس سینمایی گلشن اکران خواهد شد.

«دوزیست»

«دوزیست»؛ فیلمی به کارگرانی و نویسندگی برزو نیک‌نژاد و تهیه‌کنندگی سعید خانی است. در این فیلم ستاره پسیانی، جواد عزتی، هادی حجازی‌فر، الهام اخوان، مانی حقیقی، سعید پورصمیمی، پژمان جمشیدی و مجید نوروزی به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان فیلم دوزیست آمده است: «حمید: دوزیسته دیگه، نره زیر آب که، می‌ره زیر دست و پا له می‌شه». این فیلم روز یکشنبه بیستم بهمن‌ماه در سانس 22:30 در پردیس سینمایی گلشن اکران خواهد شد.

«کشتارگاه»

«کشتارگاه»؛ فیلمی به کارگردانی عباس امینی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی است که بر اساس فیلم‌نامه‌ای از عباس امینی و حسین فرخ‌زاده ساخته شده و محصول سال ۱۳۹۸ است. در این فیلم مانی حقیقی، امیرحسین فتحی، حسن پورشیرازی، باران کوثری، حامد علی‌پور و مصطفی کمانی به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «رفیق: اینجا صلیب سرخی‌ها بهت می‌گن چیتا... امیر: چی ؟؟... رفیق: چیتا ... یوزپلنگ...». «کشتارگاه» روز یکشنبه بیستم بهمن‌ماه در سانس 15 در پردیس سینمایی ویلاژتوریست اکران خواهد شد.

«23 نفر»

«23 نفر»؛ فیلمی به کارگردانی و نویسندگی مهدی جعفری و تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده است و بازیگرانی چون مجید پتکی، سعید آلوعبادی، رضا نوری، عبدالحلیم تقلبی و محمد رشنو در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

فیلم سینمایی «۲۳ نفر» اقتباسی از خاطرات ۲۳ نفر از رزمندگان نوجوان ایرانی است که در جریان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۱ به اسارت نیروهای عراقی درآمدند. این گروه کم سن و سال بین ۱۳ تا ۱۷ سال سن داشتند.

این فیلم روز یکشنبه بیستم بهمن‌ماه در سانس 10 در سینما شهید اصغرزاده مشهد اکران خواهد شد.

«شیشه‌های مات»

«شیشه‌های مات» فیلمی به کارگردانی بهادر اسدی و تهیه‌کنندگی مهدی مسگران است و بازیگرانی چون مجید واشقانی، شهرزاد کمال‌زاده، ارسطو خوش‌رزم، یاشار هاشم‌زاده، بهار قنبری، سپیده مرادپور، سهیلا هادی‌زاده و میلاد تهرانی در آن ایفای نقش کرده‌اند.

این فیلم در دومین دوسالانه سیمرغ و سینما خراسان و همزمان با هفدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد اکران می‌شود. «شیشه‌های مات» روز یکشنبه بیستم بهمن‌ماه در سانس 20 در پردیس سینمایی هویزه آماده اکران خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha