• چهارشنبه / ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 98111612030
  • خبرنگار : 50184

رئیس خزانه معین استان خبر داد

شناسایی یازده ملک مازاد دولتی در کرمانشاه

شناسایی یازده ملک مازاد دولتی در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه معاون نظارت مالی اداره کل اقتصاد و دارایی و رئیس خزانه معین استان گفت: طی یکسال گذشته یازده ملک مازاد دولتی در کرمانشاه شناسایی شده که در راستای پروژه مولدسازی دارایی دستگاه‌های دولتی پرونده آنها را به تهران ارسال کردیم.

امیرحمزه حیدریان در نشستی خبری که امروز(16 بهمن) برگزارشد، با اشاره به اجرای پروژه مولدسازی و یا فروش دارایی مازاد دستگاه‌های دولتی از ابتدای امسال در کرمانشاه، اظهار کرد: دولت به منظور تامین منابع درآمدی، در کنار فروش نفت، مالیات و ... به دنبال استفاده بهینه از دارایی‌های خود است.

وی تصریح کرد: در این راستا پروژه مولدسازی و یا فروش دارایی مازاد دستگاه‌های دولتی توسط مجلس تصویب شد تا براساس آن دولت بتواند املاک مازادی که دارد را به چرخه درآمدزایی بیندازد.

رئیس خزانه معین استان تاکید کرد: طبق پروژه مولدسازی، املاک مازاد دستگاه‌های دولتی از طریق اجاره‌های بلند مدت و کوتاه مدت به بخش خصوصی واگذار می‌شود تا از آنها درآمدزایی انجام گیرد و اگر دستگاهی به ملک خود هیچ نیازی نداشته و راضی شود، آن را به فروش می‌گذاریم.

وی از آغاز احصاء املاک مازاد دستگاه‌های دولتی استان از چندی پیش خبرداد و گفت: کمیته شناسایی املاک مازاد دستگاه‌های دولتی در کرمانشاه تشکیل شده و تاکنون نیز یازده ملک مازاد را برای مولدسازی به تهران معرفی کرده‌ایم، اما ملکی برای فروش نداشته‌ایم.

حیدریان تصریح کرد: هرچند طبق قانون حداقل 20 درصد از منابع حاصل از اجاره و یا فروش این املاک مازاد به استان ها بر می‎‌گردد، اما مجموعه مدیریتی استان تلاش دارد تا تمامی این منابع به استان برگردد و برای تکمیل برخی از پروژه‌های بزرگ مانند قطار شهری، ساماندهی آبشوران و ... هزینه شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اجرای ماده 251 مکرر قانون مالیات گفت: زمانی که رای قطعی مالیاتی صادر می‌شود، مودی باید نسبت به پرداخت آن اقدام کند، اما گاها مودیانی هستند که نسبت به این رای اعتراض دارند و پیگیری‌هایی می کنند که به سرانجام نمی‌رسد.

معاون نظارت مالی اداره کل اقتصاد و دارایی کرمانشاه افزود: در چنین شرایطی آخرین مرحله اعتراض مودیان هیات ماده 251 مکرر قانون مالیات است که در آن بررسی مجددی درباره دادخواست مودیان انجام می‌گیرد.

وی اضافه کرد: از دوسال پیش که این هیات در کرمانشاه راه اندازی شده تاکنون 900 پرونده دادخواست مالیاتی در آن ثبت شده که از این تعداد مجوز بررسی 470 دادخواست را در هیات استانی گرفته ایم و مابقی به هیات مرکزی رفته است.

حیدریان عنوان کرد: از این 470 درخواستی که رسیدگی کردیم 117 پرونده منجر به صدور رای تعدیل مالیات، 139 پرونده رای رفع تعرض و 81 پرونده رد درخواست شد. مابقی پرونده ها نیز در حال رسیدگی هستند.

وی یادآورشد: تا پیش از اینکه هیات ماده 251 مکرر قانون مالیات در کرمانشاه راه اندازی شود، مودیانی که دادخواستی داشتند، مجبور بودند پرونده خود را در تهران پیگیری کنند که گاها تا پنج سال هم پیگیری آنها طول می‌کشید.

انتهای پیام                                                                                                   

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha