• پنجشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۲:۰۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403062919346
  • خبرنگار : 50184

اولین جشنواره انگور در کوزران کرمانشاه برگزار شد

اولین جشنواره انگور در کوزران کرمانشاه برگزار شد

ایسنا/کرمانشاه اولین جشنواره انگور در روستای چقاخزان کوزران شهرستان کرمانشاه برگزار شد.

فردین زارعی رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کرمانشاه در حاشیه افتتاحیه این جشنواره در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه جشنواره انگور کوزران به مدت دو روز برگزار خواهد شد، اظهار کرد: این جشنواره طی امروز(۲۹ شهریور) و فردا در اقامتگاه بوم گردی آکام روستای چقاخزان کوزران برگزار خواهد شد. 

وی افزود: این اولین جشنواره گردشگری در منطقه کوزران کرمانشاه است که به مناسبت ولادت پیامبر اکرم(ص) و آغاز هفته وحدت به همت بخش خصوصی برگزار می‌شود. 

رئیس میراث فرهنگی شهرستان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه محور کوزران یکی از محورهای پرقابلیت و پرپتانسیل استان در حوزه گردشگری است، گفت: متاسفانه علیرغم ظرفیت‌های بالای گردشگری این محور، در سال‌های گذشته مغفول مانده و توجه چندانی به آن نشده‌است. 

اولین جشنواره انگور در کوزران کرمانشاه برگزار شد

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا با رویدادسازی و پای کار آوردن بخش خصوصی و دستگاه‌های متولی همچون جهادکشاورزی، ظرفیت‌های گردشگری این منطقه را معرفی کنیم.

وی به تاریخ غنی این منطقه نیز اشاره کرد و گفت: تعدد محوطه‌های باستانی در این منطقه، خصوصا کشفیات باستانی چندسال اخیر در دو تپه تاریخی قباق تپه و تپه تیلینه، این منطقه را به بهشت باستان شناسی ایران تبدیل کرده که باید آن را معرفی کنیم. 

اولین جشنواره انگور در کوزران کرمانشاه برگزار شد

رئیس میراث فرهنگی شهرستان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در سطح این شهرستان ظرفیت‌های گردشگری بسیاری وجود دارد، عنوان کرد: علاوه بر محور کوزران، محور بیلوار نیز یکی دیگر از پتانسیل‌های مهم گردشگری در این شهرستان است که می‌توان آن را بهشت گمشده‌ای در غرب کشور نامید. 

وی تاکید کرد: در این منطقه در هر روستا یک سراب وجود دارد. باغات فراوان، آب و هوای دلپذیر، پیشینه تاریخی و بقاع متبرکه هم از دیگر ظرفیت‌های گردشگری این منطقه به شمار می‌روند. 

زارعی خاطرنشان کرد: به منظور معرفی ظرفیت‌های گردشگری این منطقه، هفته آینده جشنواره بادام و عسل بیلوار کرمانشاه برگزار خواهدشد. 

وی در ادامه از محور سرفیروزآباد نیز به عنوان یکی دیگر از محورهای گردشگری ناشناخته و مغفول مانده شهرستان کرمانشاه نام برد و گفت: این منطقه بهشت بکر طبیعت گردان است که جنگل‌های انبوه آن در معرض خطر نابودی توسط سودجویانی است که برای تهیه ذغال آنها را به آتش می‌کشند. 

اولین جشنواره انگور در کوزران کرمانشاه برگزار شد

کوزران سرشار از ظرفیت‌های گردشگری است  

بهنام پاهیکده بخشدار کوزران نیز به برگزاری اولین جشنواره انگور در این منطقه اشاره کرد و گفت: این جشنواره به منظور معرفی ظرفیت‌های گردشگری کوزران برگزار شده است. 

وی با بیان اینکه در این منطقه ظرفیت‌های گردشگری کشاورزی زیادی وجود دارد، عنوان کرد: معرفی این ظرفیت‌ها مستلزم همراهی و همکاری همه دستگاه‌های متولی است. 

اولین جشنواره انگور در کوزران کرمانشاه برگزار شد

بخشدار کوزران یادآورشد: علاوه بر گردشگری کشاورزی، غذاهای سنتی و بومی منطقه، آیین‌ها، لباس‌های سنتی و آواهای محلی نیز در این بخش وجود دارد. 

به گفته این مسئول واقع شدن کوزران در بین چهار شهرستان اسلام آبادغرب، کرمانشاه، دالاهو و روانسر باعث شده تا فرهنگ‌های متنوع و اقوام مختلفی در آن دیده شود که نوعی جاذبه گردشگری است. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha