• چهارشنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98101814166
  • خبرنگار : 50163

۲۰ درصد مدارس زنجان تحت پوشش طرح یاری‌گران زندگی

۲۰ درصد مدارس زنجان تحت پوشش طرح یاری‌گران زندگی

ایسنا/زنجان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان گفت: در فاز نخست ۲۰ درصد مدارس زنجان تحت پوشش طرح یاری‌گران زندگی قرار گرفته‌اند.

فاطمه رضایی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان خرم‌دره با اشاره به شهادت سردار سلیمانی، اظهار کرد: شهادت این دلیرمرد اسلام ضایعه بزرگی برای ملت ایران و جهان اسلام است.

وی با تقدیر از اقدامات خوبی که در شهرستان خرم‌دره در حوزه‌های مختلف فرهنگی، پیشگیری و درمان اعتیاد صورت گرفته است، ادامه داد: این اقدامات، اقداماتی است که می‌تواند در زمره عملکردهای بسیار خوب و قابل توجه استان در حوزه‌های شهرستانی قرار گیرد.

رضای با اشاره به موضوعات مطرح شده در جلسه در زمینه بحث درمان معتادان متجاهر، ادامه داد: در سطح استان بر اساس برآوردها تعداد ۲۵۰ معتاد متجاهر دستگیر شدند.

این‌ مسئول با بیان این‌که استان زنجان جزو استان‌های پرخطری نیست که معتادان متجاهر بی‌خانمان، بی‌کس و کار و کارتن‌خواب داشته باشد، ادامه داد: اکثر معتادان متجاهر دارای خانه و خانواده هستند اما بنا به شرایطی که دارند خانواده‌های آن‌ها پذیرش‌شان نمی‌کند.

رضایی با بیان این مطلب که جمع‌آوری معتادان متجاهر بر اساس پروتکل‌هایی که وجود دارد انجام می‌شود، گفت: اخیرا تعریف جدیدی از معتاد متجاهر در سطح کشور ارائه شده که بر همین اساس جمع‌آوری آن‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که طبق آن‌ چیزی که در جلسات استانی مطرح شده است مرکز ماده ۱۶ در دست اقدام است که امیدوار تا پایان سال به اتمام رسیده و عملاً شروع به فعالیت کند، افزود: در این‌ مراکز نگه‌داری طولانی مدت از معتادانی که در بحث درمان به مشکل خورده و یا تمایلی به این کار ندارند در کنار کارهای درمانی، حرفه‌آموزی و اشتغال‌زایی مدنظر قرار دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان زنجان تاکید کرد: اگر این مرکز با ظرفیت حتی ۱۰۰ نفر هم افتتاح شود کمک بزرگی برای بازگردانی این افراد به زندگی سالم و جامعه است.

وی با بیان این‌که اعتبار معتادانی که از طریق دستور قاضی به مراکز ماده ۱۵ ارجاع شده‌اند به طور کامل به بهزیستی استان پرداخت شده است، افزود: باید به شهرستان‌هایی که در طرح شرکت داشته و از سهمیه استانی تعیین شده پذیرش کرده‌اند، هزینه‌ها پرداخت شود.

رضایی با اشاره به موضوع کشت خشخاش و شاهدانه، اظهار کرد: در این راستا کلاس‌های آموزشی برای دهیاران شهرستان خرم‌دره برگزار شده است و با تاکیدات کشوری که در این زمینه وجود دارد پلیس موادمخدر این موضوع را مورد توجه جدی قرار داده است.

این‌ مسئول با اشاره به این‌که در شش ماهه دوم امسال در حوزه پیشگیری یکی از اولویت‌دارترین کارهای ستاد مبارزه با موادمخدر بحث یاری‌گران زندگی است که ابتدا با آموزش و پرورش شروع شد، افزود: ۲۰ درصد مدارس سطح استان تحت پوشش این طرح در فاز نخست قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha