• پنجشنبه / ۵ دی ۱۳۹۸ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98100503737
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

معاون قضایی دادگستری شاهین‌شهر:

جهل به قانون رافع مسئولیت کیفری نیست

جهل به قانون رافع مسئولیت کیفری نیست

ایسنا/اصفهان معاون قضایی دادگستری شاهین‌شهر، بر آگاهی فعالان مجازی و حقیقی انتخاباتی از قوانین انتخابات تاکید کرد.

مجتبی رضوانی شامگاه چهارشنبه در نخستین گردهمایی فعالان مجازی و اصحاب رسانه شهرستان‌های شاهین‌شهر ومیمه و برخوار در سالن بهار مجتمع نگارستان، اظهار کرد: اسفند ماه امسال واقعه مهم انتخابات مجلس شورای اسلامی کشور رقم خواهد خورد و متعاقبا فعالیت‌های چشمگیر انتخاباتی در فضای مجازی و واقعی روی می‌دهد.

وی با اشاره به دستورالعمل شورای عالی فضای مجازی و اهداف آن، افزود: فضای مجازی فرصتی برای ایجاد شور انتخاباتی، افزایش مشارکت مردمی در انتخابات، مقابله با تخریب و شایعه افکنی نامزدها است و دستورالعمل‌های شورای عالی فضای مجازی برای مقابله با سوءاستفاده از این بستر است.

به گزارش ایسنا، معاون قضایی دادگستری شهرستان، فعالان مجازی و حقیقی در انتخابات را به مطالعه قوانین انتخاباتی توصیه و خاطرنشان کرد: براساس ماده ۲ قانون مدنی تمام قوانین جامعه پس از گذشت ۱۵ روز از انتشار آنان در روزنامه‌های رسمی لازم الاجراست و مطابق ماده ۱۵۵ قانون مجازات اسلامی جهل به قانون رافع مسئولیت کیفری نیست.

رضوانی با اشاره به تشکیل ستاد پیشگیری از انتخابات شهرستان با حضور رئیس دادگستری، دادستان فرماندار و دیگر اعضا، افزود: در راستای برگزاری انتخابات سالم، تعامل و هماهنگی دستگاه قضا و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی لازم است.

وی تصریح کرد: تعیین برنامه‌های پیشگیرانه جرائم انتخاباتی، توجیه، ارشاد و احظار احزاب، تشکل ها و ستادهای انتخاباتی حقیقی و حقوقی، اطلاع رسانی جرائم انتخاباتی یا مجازات‌های قانونی انتخاباتی در رسانه‌های جمعی در راستای ارتقا کیفی اطلاع رسانی و آگاهی عمومی با هدف بازدارندگی و پیشگیری از بروز جرایم فضای مجازی و حقیقی از وظایف این ستاد است.

معاون قضایی دادگستری شهرستان با تاکید بر رصد مستند فضای مجازی توسط دستگاه‌های مربوطه، ادامه داد: در آستانه انتخابات رصد فضای مجازی به صورت مستمر و مستند با حساسیت بیشتری انجام شده و با خاطیان و ناقضان قانون در چهار محور تبلیغات زودهنگام و خارج از مهلت قانونی، تبلیغات در روز قبل از اخذ رای (سکوت تبلیغات)، تبلیغات در روز اخذ رای، دعوت‌ها و فعالیت انتخاباتی نامزدها روز پس از اخذ رای برخورد قضایی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha