• سه‌شنبه / ۳ دی ۱۳۹۸ / ۲۲:۲۰
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 98100302670
  • خبرنگار : 50291

معاون آموزشی نهضت سوادآموزی کشور:

هر مدرسه می‌تواند یک مرکز نهضت سوادآموزی باشد

هر مدرسه می‌تواند یک مرکز نهضت سوادآموزی باشد

ایسنا/تهران معاون آموزشی نهضت سوادآموزی کشور گفت: هر مدرسه می‌تواند یک مرکز نهضت سوادآموزی باشد.

به گزارش ایسنا، علیرضا نخعی عصر سه شنبه ۳ دی ماه در مراسم روز نهضت سوادآموزی که در کانون ملائک شهرستان قرچک برگزار شد، اظهار کرد: در قرآن کریم یکی از پرتکرارترین کلمه، کلمه تحلیل، علم و سواد است که بیش از ۷۷۰ بار این کلمه تکرار شده است.

وی خاطرنشان کرد: امام راحل در سال ۵۸ می‌دانستند چه نهضتی را می‌خواهد پایه‌گذاری کنند و می‌خواستند ایران اسلامی به مدرسه‌ای پر علم تبدیل شود و همه از این علم و سواد بهره‌مند شود.

وی افزود: فاصله باسوادی زنان و مردان در سال ۵۷ و ۵۵ به ۲۳/۴ درصد جامعه بوده است و در سرشماری سال ۹۵ این فاصله ۶ درصد رسید است و فاصله سوادآموزی در شهر و روستا به حدود ۳۴.۹ درصد است.

معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی گفت: نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که سوادآموزی امروز فقط خواندن و نوشتن و حساب کردنی نیست و از سال ۹۵ تاکنون ۱۳ هزار حلقه کتابخوانی در کشور تشکیل شده است که همه دستگاه‌های تعلیم و تربیتی به دنبال آن هستند  و ۱۴۰ هزار نفر کسانی که آمدند و سوادآموزی را یاد گرفتند و در کنار آن در حلقه‌های کتابخوانی حضور پیدا کردند.

وی افزود: همه این کارها و کارهای دیگری که صورت گرفته است با همت همگانی انجام شده است.

نخعی گفت: سواد آموزی ۳۶ تا موافقتنامه با دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف دارد و ۵۲۷ جلسه شورای پشتیبانی در استان‌ها به ریاست استانداران در کشور برگزار شده است و همچنین ۸۳۴۲ هزار جلسه با مشارکت فرمانداران در اقصی نقاط کشور برگزار شده است.

وی تاکید کرد: هر مدرسه می تواند یک مرکز نهضت سواد آموزی باشد و فقط یک مشکل اساسی داریم و آن این است که کسانی که از سواد بهره‌مند نیستند به راحتی در این کلاس‌ها حضور پیدا نمی‌کنند تا با سواد شوند. در این راستا دانش‌آموزان، روحانیون و همه ما می توانیم در راستای اطلاع رسانی این نهضت قدم برداریم .

این مسئول افزود: ما می‌توانیم با کمک مردم و نهادهای مردمی این نهضت را هر چه بیشتر در جامعه احیاء کنیم و تمام تلاش ما بر این است که برنامه‌هایمان را ساماندهی کنیم.

وی در پایان اظهار کرد: سوادآموزی روش‌های متعهدی دارد که می‌توانیم دیگران را از نعمت نهضت سوادآموزی بهره‌مند کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha