• دوشنبه / ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۲۳:۳۵
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1403070201790
  • خبرنگار : 71480

در دیدار رئیس‌جمهوری سوئیس

پزشکیان: دولت چهاردهم به دنبال ایجاد ثبات، امنیت و آرامش در منطقه است

پزشکیان: دولت چهاردهم به دنبال ایجاد ثبات، امنیت و آرامش در منطقه است

رئیس‌جمهور گفت: ما در سیاست خارجی به دنبال ایجاد ثبات، امنیت و آرامش در منطقه هستیم، اما رژیم صهیونیستی برای جنگ‌افروزی و ایجاد نا امنی تلاش می‌کند.

به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان در ادامه برنامه‌های نخستین روز سفر خود به نیویورک، در هتل محل اقامت خود، در دیدار «ویولا آمهرد» رئیس جمهور سوئیس، ضمن ابراز خرسندی از روابط و تعاملات خوب دو کشور، کمک‌های دارویی سوئیس به کشورمان در شرایط تحریمی، نقش فعال این کشور در حفاظت از منافع ایران و همچنین از سرگیری روابط با عربستان را نشانه عمق روابط میان دو کشور عنوان و بر اهمیت گسترش تعاملات فیمابین در همه زمینه‌ها تاکید کرد.

رئیس جمهور در ادامه با تبیین رویکرد دولت در سیاست داخلی و خارجی بر مبنای وفاق ملی و گسترش تعامل با همه کشورهای دنیا بر اساس احترام متقابل، به اقدامات کم‌نظیر صورت گرفته در زمینه مشارکت‌دهی همه اقوام و مذاهب در اداره امور کشور و همچنین استفاده از ظرفیت بانوان در دولت اشاره کرد و گفت: ما همچنین در سیاست خارجی به دنبال ایجاد ثبات، امنیت و آرامش در منطقه هستیم، اما رژیم صهیونیستی برای جنگ‌افروزی و ایجاد نا امنی تلاش می‌کند.

پزشکیان در ادامه با ابراز تأسف عمیق از آنچه که در غزه و بر علیه مردم مظلوم این منطقه در حال وقوع است، تصریح کرد: جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و سکوت محافل و مجامع بین‌المللی مدعی حقوق بشر در قبال این جنایات، برای وجدان‌های بیدار قابل تحمل نیست و ضروری است هر چه سریع‌تر این اقدامات متوقف شود.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه در جنگ غزه در یک سو همه قدرت‌های بزرگ با حمایت مالی، تسلیحاتی و رسانه‌ای پشت سر رژیم صهیونیستی هستند و در سوی دیگر میدان انسان‌هایی تحت ستم و محاصره در سرزمین شام هستند و طبعا در این جنگ نابرابر طرف زورگو مشخص است و باید وادار به توقف جنگ و خشونت و جنایت شود، افزود: اینکه به جای محکومیت رژیم صهیونیستی و تلاش برای وادار کردن این رژیم به توقف جنایات، مردم فلسطین به تروریسم متهم می‌شوند، یعنی قانون جنگل در دنیای ما حکفرماست و ضرورت اصلاح این روند را ضروری می‌سازد.

پزشکیان با تاکید بر اینکه مخالفت کلامی کشورهای اروپایی با جنگ در غزه به رغم حمایت آنها از رژیم صهیونیستی برای مردم دنیا باورپذیر نیست، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از هر تلاشی برای خاتمه دادن به این جنگ و نسل‌کشی در غزه حمایت خواهد کرد.

«ویولا آمهرد» رئیس جمهور سوئیس نیز در این دیدار ضمن تبریک مجدد انتخاب دکتر پزشکیان به عنوان رییس جمهور ملت ایران، بر علاقمندی کشورش برای توسعه همه جانبه روابط با ایران تاکید کرد و گفت: ما همچنین خواهان ادامه نقش‌آفرینی در حمایت از منافع ایران به ویژه در رابطه با آمریکا هستیم.

رئیس جمهور سوئیس ضمن ابراز نگرانی از شرایط بغرنج منطقه ناشی از جنگ رژیم صهیونیستی در غزه، بر مواضع مشترک دو کشور مبنی بر توقف فوری حملات بر علیه مردم این منطقه تاکید کرد و افزود: سوئیس اخیرا از سوی سازمان ملل برای برگزاری نشستی در ارتباط با کنوانسیون ژنو ماموریت یافته و امیدواریم برگزاری این نشست برای دستیابی به آتش‌بس در غزه موثر واقع شود.

وی همچنین از رویکرد دولت دکتر پزشکیان به ویژه در استفاده از ظرفیت بانوان در بخش‌های مختلف مدیریتی تقدیر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha