• پنجشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1403070503951
  • خبرنگار : 71533

شورای اطلاع‌رسانی دولت اعلام کرد

گزارش جامع سفر رئیس‌جمهوری و هیئت همراه به نیویورک منتشر می‌شود

گزارش جامع سفر رئیس‌جمهوری و هیئت همراه به نیویورک منتشر می‌شود

سومین اطلاعیه شورای اطلاع‌رسانی دولت درباره سفر رئیس‌جمهوری به نیویورک منتشر و اعلام شد گزارشی جامع از سفر مسعود پزشکیان و هیئت همراه وی در دست انتشار است.

به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه آمده است:  «سفر دکتر مسعود پزشکیان، رئیس محترم جمهوری اسلامی به نیویورک که با هدف شرکت و سخنرانی در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد و دیدار با سران و روسای شماری از کشورها و سازمان‌ها و گروه‌های مختلف انجام شد، صبح روز پنجشنبه به وقت ایران به پایان رسید و رئیس محترم جمهور نیویورک را به مقصد تهران ترک کردند.

همانطور که اطلاع دارید، رئیس جمهور پزشکیان در دومین روز سفر خود با حجم بالای دیدارها از جمله دیدارها با روسای جمهور صربستان و فرانسه، وزیر امور خارجه چین و دیدارهای جداگانه با علمای شیعه و رهبران ادیان ابراهیمی، گفت‌وگو با الجزیره انگلیسی و نیز سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد پشت سر گذاشته شد که بازتاب‌های فراوانی در میان سران و روسای کشورها برجای گذاشت و موجب شکل‌گیری موجی جدید و روشنگرانه علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان شد. 

موجی که درپی سفر و اعلام مواضع رئیس‌جمهور محترم از طریق سخنرانی، مصاحبه، دیدار و... علیه رژیم صهیونیستی شکل گرفته است، همچنان درحال گسترش بوده و در همین راستا نیز جریان رسانه‌ای وابسته به رژیم صهیونیستی و متحدان آن درتلاشند تا با روش‌های مختلف از جمله تحریف، تغییر و حتی جعل، مواضع قاطع جمهوری اسلامی ایران علیه نسل‌کشی و جنگ در سراسر جهان از جمله غزه، لبنان و... را که از زبان دکتر پزشکیان به جهان مخابره شد، به حاشیه برده یا کم‌رنگ جلوه دهند.

در سومین و آخرین روز سفر رئیس‌جمهور محترم نیز نشست با موسسات مطالعاتی و اندیشمندان، دیدار با نخبگان سیاسی ایران، دیدار با پزشکان، کارآفرینان و نخبگان علمی مقیم آمریکا و نشست عمومی با ایرانیان مقیم آمریکا در دستورکار رئیس‌جمهور محترم قرار گرفت. همچنین در همین روز آقای دکتر پزشکیان دیدارهای جداگانه‌ای با ولیعهد کویت، نخست وزیر پاکستان، نخست وزیر نروژ، رئیس جمهور بلغارستان، رئیس شورای حکومتی سودان و... را دربرنامه کاری خود قرار داد که هدف از آن تعامل با کشورهای همسایه و اعلام صریح و مستقیم مواضع ایران به کشورهای جهان بود.

علاوه‌بر رئیس‌جمهور محترم، هیئت همراه نیز دیدارها و رایزنی‌های خود را در نیویورک با سران کشورهای مختلف انجام دادند که از جمله آن‌ها می‌توان به ملاقات‌های دوجانبه میان دکتر سیدعباس عراقچی، وزیر امورخارجه کشورمان با مقامات بین‌المللی از ده‌ها کشور و سازمان جهانی اشاره کرد. 

با توجه به پایان برنامه‌های ریاست محترم جمهور در این سفر، شورای اطلاع‌رسانی دولت، از همراهی رسانه‌ها در پوشش اخبار قدردانی کرده و اعلام می‌کند که به‌زودی گزارشی جامع از سفر رئیس جمهور محترم و هیئت همراه به نیویورک منتشر خواهد شد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha