• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۰۰:۴۷
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 1403070301798
  • خبرنگار : 71533

بسته اخبار شامگاه ۳ مهر ایسنا

تکذیب خبرسازی علیه رئیس‌جمهور/ نگرانی وزیر کشور/ دیدار پزشکیان با ریش‌سفیدان متنفذ

تکذیب خبرسازی علیه رئیس‌جمهور/ نگرانی وزیر کشور/ دیدار پزشکیان با ریش‌سفیدان متنفذ

دیدارها، گفت‌وگوها و اعلام مواضع رئیس‌جمهوری در سفر به نیویورک، حملات موشکی و پهپادی حزب‌الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی و همکاری‌های ایران و تاجیکستان از مهمترین اخبار شامگاهی سوم مهرماه ایسنا بود.

به گزارش ایسنا، شامگاه دوشنبه، سوم مهرماه اخباری در حوزه‌های مختلف منتشر شد که در ادامه گزیده‌ای از آن‌ها را مرور می‌کنید:

تکذیب خبرسازی علیه رئیس‌جمهور/ نگرانی وزیر کشور/ دیدار پزشکیان با ریش‌سفیدان متنفذ

دیدگاه پزشکیان درباره گسترش جنگ در منطقه 

سیاسی - مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر به نیویورک برای شرکت و سخنرانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جلسه‌ای با مدیران رسانه‌های آمریکایی حاضر شد و اظهار کرد: ایران متعلق به همه ایرانیان است و وابسته به یک دسته، قوم، جناح یا جنسیت نیست. به خاطر همین شعارها بود که مردم اقبال کردند، آمدند و رأی دادند و نهایتاً باوجود اینکه ما وابسته به هیچ جناح، دسته و گروهی نبودیم، رأی مردم ما را در این جایگاه قرار داد.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه کدام موازین و قوانین بین‌المللی اجازه قتل‌عام و کشتار زنان و کودکان و سکوت جامعه بین‌المللی در قبال این جنایات را داده است، اظهار کرد: دفاع ما از ملت فلسطین، دفاع از مظلوم است. ما باور داریم که گسترش جنگ در منطقه به نفع هیچ کشوری نیست، اما این رژیم صهیونیستی است که به دنبال جنگ‌افروزی و توسعه دامنه نا امنی در منطقه است.

تکذیب خبرسازی علیه رئیس‌جمهور/ نگرانی وزیر کشور/ دیدار پزشکیان با ریش‌سفیدان متنفذ

با هیچ کشوری جنگ و دعوا نداریم

پزشکیان در ادامه برنامه‌های سفر به نیویورک، در هتل محل اقامت خود، در دیدار با اعضای گروه الدر (گروه ریش‌سفیدان متنفذ) که متشکل از سران سابق کشورها و سازمان‌های بین‌المللی است، به شعارهای خود در دوران انتخابات ریاست جمهوری اشاره و تصریح کرد: ما باور داریم که چه در داخل کشور و چه در محیط بین‌المللی، همکاری، یگانه راه رشد و پیشرفت برای همه است.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه این آمریکایی‌ها بودند که از توافق هسته‌ای خارج شدند و ایران به تعهدات خود پایبند ماند، گفت: ما با هیچ کشوری جنگ و دعوا نداریم و هرگز به دنبال سلاح هسته‌ای نیز نبوده و نیستیم. ایران در ۲۰۰ سال گذشته بانی هیچ جنگی نبوده، اما در عین حال قربانی تجاوز و تهاجم برخی کشورهای دیگر بوده است، لذا ما به دنبال تقویت توان دفاعی و بازدارندگی خود از طرق متعارف هستیم، اما باز هم تاکید می‌کنم که سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران ندارد.

تکذیب خبرسازی علیه رئیس‌جمهور/ نگرانی وزیر کشور/ دیدار پزشکیان با ریش‌سفیدان متنفذ

از هر تلاشی برای خاتمه جنگ و نسل‌کشی در غزه حمایت می‌کنیم

پزشکیان در ادامه برنامه‌های نخستین روز سفر به نیویورک، در هتل محل اقامت خود، در دیدار «ویولا آمهرد» رئیس جمهور سوئیس، ضمن ابراز خرسندی از روابط و تعاملات خوب دو کشور، با تبیین رویکرد دولت در سیاست داخلی و خارجی بر مبنای وفاق ملی و گسترش تعامل با همه کشورهای دنیا بر اساس احترام متقابل، گفت: ما همچنین در سیاست خارجی به دنبال ایجاد ثبات، امنیت و آرامش در منطقه هستیم، اما رژیم صهیونیستی برای جنگ‌افروزی و ایجاد ناامنی تلاش می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه مخالفت کلامی کشورهای اروپایی با جنگ در غزه به رغم حمایت آنها از رژیم صهیونیستی برای مردم دنیا باورپذیر نیست، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از هر تلاشی برای خاتمه دادن به این جنگ و نسل‌کشی در غزه حمایت خواهد کرد.

تکذیب خبرسازی علیه رئیس‌جمهور/ نگرانی وزیر کشور/ دیدار پزشکیان با ریش‌سفیدان متنفذ

خواستار جهانی عاری از سلاح هسته‌ای هستیم

رئیس‌جمهوری همچنین در نشست «سران میثاق آینده» در نیویورک، اظهار کرد: ما خواستار جهانی عاری از سلاح هسته‌ای و منطقه‌ای عاری از سلاح کشتار جمعی بدون هیچ پیش‌شرطی در خاورمیانه هستیم. ما به‌عنوان قربانی تروریسم، همواره در مبارزه با این پدیده شوم پیش‌قدم بوده‌ایم و آماده همکاری با کشورهایی هستیم که دنبال مقابله واقعی با تروریسم هستند. ایران خواهان منطقه‌ای قوی، متحد، امن و باثبات است که در آن منافع کشورها برای هم‌افزایی برای پیشرفت اقتصادی و اجتماعی و رفع مشکلات مشترک مصرف شود.

در ادامه برنامه‌های امروز پزشکیان، وی و رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه در حاشیه نشست سازمان ملل متحد دیدار و گفت‌وگو کردند. 

رئیس‌جمهوری با همتای فنلاندی خود نیز دیدار کرد و گفت: معتقدیم صلح و امنیت جهانی محقق نخواهد شد مگر اینکه همه کشورهای به میثاق‌نامه‌های بین‌المللی پایبند بمانند و فارغ از قطب‌بندی‌های نظام بین‌الملل در صورت تعدی و تجاوز کشوری به کشور دیگری همه با هم در مقابل آن بایستند. امروز دیدار رئیس شورای اروپا با رئیس‌جمهوری اسلامی ایران نیز انجام شد.

تکذیب خبرسازی علیه رئیس‌جمهور

جهان - سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، نقل قول برخی رسانه‌ها از رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه ایران آماده کاهش تنش با رژیم اسراییل است را به شدت تکذیب کرد و گفت: آقای پزشکیان به هیچ عنوان چنین اظهاراتی نداشته است.

تکذیب خبرسازی علیه رئیس‌جمهور/ نگرانی وزیر کشور/ دیدار پزشکیان با ریش‌سفیدان متنفذ

حمله موشکی حزب‌الله به حیفا

در پی تشدید حملات رژیم اشغالگر به لبنان و بیروت، حزب الله شهر اشغالی حیفا را هدف حمله موشکی خود قرار داد و آژیر هشدار برای اولین بار در شهر حیفا به صدا درآمد و صدای چندین انفجار شنیده شد.

منابع خبری رژیم صهیونیستی گزارش دادند در این پی این حمله موشکی، ۳۰۰ هزار صهیونیست در حیفا به سمت پناهگاه‌ها گریختند.

سال ۲۰۰۶ (جنگ ۳۳ روزه) این اولین باری است که حزب الله به طور مستقیم اقدام به شلیک موشک به سمت حیفا کرده است.

روزنامه عبری زبان «تایمز آف اسرائیل» گزارش داد حزب‌الله برای اولین بار از آغاز جنگ اقدام به شلیک موشک‌های دوربرد کرده است.

همچنین طبق اعلام رسانه‌های اسرائیلی، پایگاه‌های نظامی در شفا عمرو، پایگاه رمات دیوید در نزدیکی حیفا، شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری، مناطق شرقی تل آویو، جولان و برخی مناطق دیگر هدف حمله موشکی و پهپادی گسترده حزب‌الله قرار گرفته است. 

تکذیب خبرسازی علیه رئیس‌جمهور/ نگرانی وزیر کشور/ دیدار پزشکیان با ریش‌سفیدان متنفذ

سردرگمی چندساعته مسافران در فرودگاه

اقتصادی - گزارش های مردمی حاکی از آن است که مسافران پرواز شماره ۷۱۱۵ شرکت هواپیمایی کیش ایر که قرار بود ساعت ۱۵:۴۵ تهران را به مقصد کیش ترک کنند با وجود گذشت ۵ساعت در فرودگاه معطل ماندند و پرواز انجام نشده است.

بنابر اظهارات برخی مسافران، ساعت این پرواز به دلیل نقص فنی تغییر کرده ولی به برخی از آنان اعلام نشده و پیامکی مبنی بر تغییر ساعت پرواز دریافت نکرده‌اند.

شرکت هواپیمایی کیش ایر نیز دقایقی بعد علت تاخیر پرواز تهران به مقصد کیش را تشریح و اعلام کرد این پرواز تا نهایت یک ساعت دیگر انجام می‌شود.

تکذیب خبرسازی علیه رئیس‌جمهور/ نگرانی وزیر کشور/ دیدار پزشکیان با ریش‌سفیدان متنفذ

نگرانی وزیر کشور درباره تعداد اتباع خارجی

اجتماعی - در مراسمی با حضور اسکندر مومنی وزیر کشور نادر یار احمدی مشاور وزیر و رئیس جدید مرکز امور اتباع و مهاجرین خارجی معارفه و مأمور تشکیل سریع‌تر «سازمان ملی مهاجرت» شد.

وزیر کشور در این مراسم با اشاره به اینکه باید برای شناسایی و ساماندهی اتباع خارجی، طرد اتباع غیر مجاز و تشکیل منظم جلسات کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی، اهتمام ویژه شود، گفت: افزایش تعداد اتباع نسبت به ظرفیت‌های کشور باعث نگرانی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha