• سه‌شنبه / ۳ دی ۱۳۹۸ / ۰۰:۲۰
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 98100201661
  • خبرنگار : 71576

مسیر هموار بوکس ایران برای رسیدن به المپیک/ توکیو راحت‌تر از ریو

مسیر هموار بوکس ایران برای رسیدن به المپیک/ توکیو راحت‌تر از ریو

با توجه به افزایش تعداد سهمیه‌های اوزان مختلف بوکس در رقابت‌های قاره‌ای ۲۰۱۹ نسبت به دوره‌های قبل، بوکسورهای ایران کار راحت‌تری برای راهیابی به المپیک توکیو دارند.

به گزارش ایسنا، رقابت‌های بوکس انتخابی المپیک قاره آسیا و اقیانوسیه که ۱۴ تا ۲۵ بهمن باید به میزبانی شهر "ووهان" کشور چین برگزار می‌شود، یکی از راحت‌ترین دوره مسابقات انتخابی المپیک برای بوکسورهای این دو قاره به شمار می‌رود، چرا که در اوزان مختلف شاهد افزایش تعداد سهمیه‌ها هستیم.

برای نشان دادن ساده‌تر بودن نحوه کسب سهمیه این دوره از بازی‌های المپیک در رشته بوکس، نیاز نیست به دوره‌های خیلی قبل‌تر برگشت و کافی است المپیک ۲۰۲۰ توکیو را با المپیک ۲۰۱۶ ریو مقایسه کرد. در سال ۲۰۱۵ رقابت‌های کسب سهمیه قاره‌ای برای المپیک ریو در ۱۰ وزن (۴۹، ۵۲، ۵۶، ۶۰، ۶۴، ۶۹،‌ ۷۵، ۸۱، ۹۱ و ۹۱+ کیلوگرم) برگزار می‌شد و از بخش آسیا و اقیانوسیه در هر وزن تنها ۳ بوکسور می‌توانستند جواز حضور در این رویداد بزرگ جهانی را کسب کنند.

اما امسال در رقابت‌های انتخابی قاره آسیا و اقیانوسیه برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو، بوکسورهای ۸ وزن (۵۲، ۵۷، ۶۳، ۶۹، ۷۵، ۸۱، ۹۱ و ۹۱+ کیلوگرم) در حالی باید به مصاف یکدیگر بروند که تقریبا تعداد سهمیه‌ها برای اوزان مختلف نسبت به دوره قبل دو برابر شده است.

درست است که نسبت به المپیک ریو تعداد اوزان بوکس دو وزن کاهش یافته است، اما طبق اعلام فدراسیون جهانی (AIBA)، در اوزان سبک (۵۲، ۵۷ و ۶۳ کیلوگرم) شش بوکسور برتر، در اوزان میانی (۶۹، ۷۵ و ۸۱ کیلوگرم) پنج بوکسور برتر و در اوزان سنگین (۹۱ و ۹۱+ کیلوگرم) چهار بوکسور برتر می‌توانند از منطقه آسیا و اقیانوسیه جواز حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کنند و این در حالی است که برای المپیک 2016 ریو سه نفر در هر وزن از مسابقات آسیا و اقیانوسیه المپیکی می‌شدند.

تعداد سهمیه‌های بوکس برای المپیک ۲۰۱۶ ریو
تعداد سهمیه‌های بوکس برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو

به این ترتیب در این دوره با به پایان رسیدن رقابت‌های قاره‌ای، ۴۱ بوکسور از قاره آسیا و اقیانوسیه راهی المپیک خواهند شد، این موضوع در حالی است که برای المپیک ریو ۳۰ بوکسور از رقابت‌های قاره‌ای آسیا و اقیانوسیه راهی المپیک شده بودند.

کشورهای مدعی در اوزان مختلف رقابت‌های انتخابی المپیک
اوزان ۸ گانه مدعیان کسب سهمیه
۵۲ کیلوگرم ازبکستان، قزاقستان، کره‌ جنوبی، کره‌ شمالی،‌ تایلند، فیلیپین و چین
۵۷ کیلوگرم ازبکستان، قزاقستان، کره‌ جنوبی، کره‌ شمالی،‌ تایلند، فیلیپین و چین
۶۳ کیلوگرم ازبکستان، قزاقستان، تایلند، کره‌ جنوبی، چین و هند
۶۹ کیلوگرم تایلند، قزاقستان و ازبکستان
۷۵ کیلوگرم ازبکستان، قزاقستان، فیلیپین، هند و ایران
۸۱ کیلوگرم ایران، ازبکستان و قزاقستان
۹۱ کیلوگرم ازبکستان، قزاقستان و استرالیا
۹۱+ کیلوگرم قزاقستان، ازبکستان و کره‌ جنوبی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha