• جمعه / ۲۷ مهر ۱۴۰۳ / ۰۰:۵۵
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1403072720527
  • خبرنگار : 71454

زندگی ساده «هان کانگ» پس از نوبل؛ از نوشتن تا پیاده روی

زندگی ساده «هان کانگ» پس از نوبل؛ از نوشتن تا پیاده روی

هان کانگ، نویسنده کره‌ای و اولین برنده جایزه نوبل ادبیات از کره جنوبی، روز پنج‌شنبه اعلام کرد که امیدوار است زندگی روزمره‌اش پس از این افتخار تاریخی تغییر زیادی نکند.

به گزارش ایسنا، این نویسنده داستان کوتاه و رمان‌نویس، بیشتر به خاطر کتاب «گیاه‌خوار» که برنده جایزه بوکر شد و اولین رمان او بود که به انگلیسی ترجمه شد، در سطح جهانی شناخته می‌شود.

هان کانگ ۵۳ ساله همچنین اولین نویسنده زن آسیایی است که جایزه نوبل  به خاطر «نثر شاعرانه‌اش که آسیب‌های تاریخی را شامل می‌شود و شکنندگی زندگی انسان را آشکار می‌کند» دریافت کرد. 

این نویسنده در جریان دریافت جایزه نوآوری پونی چونگ در سئول گفت: «برنده شدن نوبل لحظه‌ای شاد و شکرگزارانه بود و آن شب را به آرامی جشن گرفتم». 

پیروزی هان باعث شگفتی در کره جنوبی شده است، به‌طوری که وب‌سایت‌های کتابفروشی‌ها و انتشارات بزرگ پس از اعلام این خبر، به دلیل هجوم ده‌ها هزار نفر برای سفارش کتاب‌های او با اختلال رو به رو شدند.

هان اظهار کرد: «هفته گذشته، پر از افرادی بود که شادی من را مانند شادی خودشان با من به اشتراک گذاشتند، که به عنوان تجربه‌ای خاص و تأثیرگذار برای من باقی خواهد ماند» 

پس از کسب جایزه نوبل، بیش از یک میلیون نسخه از جمله نسخه‌های الکترونیکی، از این نویسنده فروخته شده و کتابفروشی‌ها به خبرگزاری فرانسه گفتند که فروش کتاب‌های او "بی‌سابقه" بوده و فروش ادبیات کره جنوبی به طور کلی به شدت افزایش یافته است.

این نویسنده ضمن ابراز امیدواری از این که بتواند روال عادی زندگی خود را حفظ کند و همچنان بر نوشتن تمرکز کند و زندگی روزمره‌اش تغییر زیادی نکند، اظهار کرد: «من کسی هستم که از طریق نوشتن با جهان ارتباط برقرار می‌کنم و امیدوارم بتوانم همچنان به نوشتن و دیدار با خوانندگان از طریق کتاب‌هایم ادامه دهم، همان‌طور که همیشه این کار را کرده‌ام. من الکل نمی‌نوشم. اخیراً به دلایل سلامتی، مصرف کافئین از جمله قهوه را متوقف کرده‌ام. دیگر به ندرت سفر می‌کنم، چیزی که قبلاً از آن لذت می‌بردم. به عبارت دیگر، اغلب از من می‌پرسند، در زندگی چه چیزی را لذت‌بخش می‌دانی؟' به جای آن، از پیاده‌روی لذت می‌برم». 

هان کانگ اعلام کرد که در حال کار بر روی تکمیل رمانی است که در بهار شروع کرده و امیدوار است سال آینده آماده انتشار باشد.

او افزود: «اما از آنجا که اغلب زمان‌بندی نوشتن خود را اشتباه می‌کنم، نمی‌توانم به طور قطعی بگویم چه زمانی دقیقاً آن را تمام خواهم کرد.«

هان با اعلام این که سه کتاب دیگر در ذهنش دارد که می‌خواهد بنویسد و امیدوار است شش سال آینده از زندگی‌اش - قبل از ۶۰ سالگی - را به آن‌ها اختصاص دهد، گفت: «با این حال، همان‌طور که همیشه بوده است، حدس می‌زنم که در حین نوشتن این کتاب‌ها، ایده‌های جدیدی برای کتاب‌های بیشتر به ذهنم خواهد رسید و هرگز از فکر کردن به کتاب‌هایی که می‌خواهم بنویسم دست نخواهم کشید. این روند باعث می‌شود که نگران باشم که حتی نتوانم به درستی بمیرم، همیشه در فکر سه کتابی هستم که قرار است بنویسم».

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha