• جمعه / ۲۷ مهر ۱۴۰۳ / ۰۰:۵۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403072720525
  • خبرنگار : 71984

حزب‌الله: وارد مرحله جدید رویارویی با دشمن صهیونیستی شده‌ایم

حزب‌الله: وارد مرحله جدید رویارویی با دشمن صهیونیستی شده‌ایم

اتاق عملیات مقاومت اسلامی لبنان از آغاز مرحله جدید رویارویی با ارتش رژیم اشغالگر قدس خبر داد.

به گزارش ایسنا، اتاق عملیات مقاومت اسلامی لبنان بامداد جمعه و در بیانیه‌ای از آغاز مرحله جدید رویارویی و تشدید تنش با رژیم صهیونیستی خبر داد.

در ابتدای این بیانیه امده است: مقاومت اسلامی به مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان ادامه می‌دهد و ارتش دشمن اسرائیلی، از خط مقدم درگیری در جنوب لبنان تا مواضع خود در اعماق فلسطین اشغالی متحمل خسارات سنگین از جمله در تجهیزات و افسران و سربازان شده است. از زمان آغاز عملیات زمینی در نزدیک مرز لبنان و فلسطین اشغالی، ارتش دشمن اسرائیلی پنج لشکر شامل از بیش از ۷۰ هزار افسر و سرباز و صدها تانک و خودرو نظامی را به کار گرفته است. در مقابل، صدها رزمنده مقاومت اسلامی برای مقابله با هرگونه تهاجم زمینی به روستاهای جنوب لبنان آماده بودند.

در این بیانیه درباره نبرد زمینی رزمندگان مقاومت با ارتش رژیم صهیونیستی آمده است که در آغاز این هفته درگیری‌های شدیدی میان رزمندگان مقاومت با افسران و نظامیان رژیم صهیونیستی که از چندین مسیر در گرفت؛ «در حالی‌که نظامیان اسرائیلی با پوشش آتش سنگین نیروی هوایی و توپخانه روستاها و مناطق اطراف آن‌ها را هدف قرار می‌دادند، رزمندگان مقاومت اسلامی طبق برنامه‌های میدانی از پیش تعیین‌شده به مقابله با نیروهای دشمن پرداختند و این نیروها را به کمین‌هایی در داخل برخی از روستاهای مرزی کشاندند که درگیری شدیدی با دشمن از فاصله صفر رخ داد».

حزب‌الله اعلام کرده در این درگیری‌ها به‌ویژه در روستاهای «القوزح» و «رب ثلاثین» منجر به کشته‌شدن ۱۰ نظامی اسرائیلی و زخمی‌شدن بیش از ۱۵۰ نظامی دیگر شد. رژیم صهیونیستی همچنین ۹ تانک مرکاوا و چهار بولدوزر نظامی را از دست داد.

اتاق عملیات مقاومت اسلامی در بخش دیگری از بیانیه خبر داده عملیات‌های موشکی «به تدریج روز به روز افزایش می‌یابد و نیروی موشکی مقاومت تجمعات دشمن اسرائیلی را در پایگاه‌ها و پادگان‌های نظامی در مرز لبنان و فلسطین اشغالی، شهرک‌ها و شهرهای اشغالی شمال فلسطین و همچنین پایگاه‌های نظامی در عمق فلسطین اشغالی را با انواع موشک‌ها از جمله موشک‌های دقیق و نقطه‌زن که برای اولین بار استفاده می‌شوند، هدف قرار می‌دهد».

در بخش هوایی نیز عملیات‌های پهپادی روزبه‌روز افزایش می‌یابند و پهپادهای انتحاری مقاومت از انواع گوناگون که برخی از آن‌ها برای اولین بار به‌کار گرفته شده‌اند، پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی در مرز لبنان با فلسطین اشغالی و همچنین عمق سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار می‌دهند. ماموریت‌های پهپادی شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات نیز ادامه دارند.

رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان در یگان پدافند هوایی نیز «با تسلیحات مناسب با هواپیماهای شناسایی و جنگی رژیم صهیونیستی، مقابله می‌کنند و موفق شدند ۲ فروند پهپاد شناسایی "هرمس ۴۵۰" را ساقط کنند».

در این بیانیه آمده است که «طبق رصد مقاومت، تلفات دشمن ۵۵ کشته و بیش از ۵۰۰ مجروح شامل افسر و سرباز« بوده است. همچنین ۲۰ دستگاه تانک مرکاوا، چهار بولدوزر نظامی و خودرو و نفربر زرهی نیز منهدم شده‌اند. ۲ فروند پهپاد هرمس ۴۵۰ هم ساقط شده‌اند.

در پایان این بیانیه آمده است: «اتاق عملیات مقاومت اسلامی بر اساس رهنمودهای رهبری مقاومت، انتقال به مرحله‌ جدید و تشدید رویارویی با دشمن اسرائیلی را اعلام می‌کند که در روزهای آینده خود را نشان خواهد داد».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha