• چهارشنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 98082214291
  • خبرنگار : 71219

انتقاد از وضعیت امکانات در جشنواره تئاتر کودک همدان

انتقاد از وضعیت امکانات در جشنواره تئاتر کودک همدان
عکس آرشیوی است

کارگردان نمایش «کچل کفترباز» که در بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان اجرا شد، رشد و ارتقا پیدا نکردن امکانات سخت‌افزاری این جشنواره را بعد از 26 دوره دردناک دانست.

به گزارش ایسنا، نمایش «کچل کفترباز» به کارگردانی آزاده انصاری از تولیدات مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که بهار و تابستان امسال در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا شد و در بیست‌وششمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان هم به صحنه رفت.

انصاری درباره ارزیابی خود از این دوره جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به ایسنا گفت: اصولا معتقدم که جشنواره یک دورهمی بزرگ است که هنرمندان ایرانی و خارجی طی روزهای برگزاری آن، یکدیگر را می‌بینند و به تبادل نظر با هم می‌پردازند و از روی هم تأثیر می‌گذارند. اما وقتی جشنواره‌ای بیست‌وششمین دوره خود را سپری می‌کند و به طور متمرکز در یک شهر برگزار می‌شود، انتظار من این بود که سالن‌هایی تخصصی با استاندارد بیشتری داشته باشد.

او یادآور شد: سال 95 با نمایش «ماه پیشونی» در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان شرکت و نمایش را در پلاتوی شهید آوینی اجرا کردم. امسال هم در همین پلاتو اجرا با همان شرایط و امکانات چند سال قبل اجرا کردم اما برایم این سؤال مطرح است که چرا امکانات سخت‌افزاری تئاتر در شهر همدان رشد نکرده است؟

این کارگردان تئاتر ادامه داد: رشد و ارتقا پیدا نکردن امکانات سخت‌افزاری تئاتر در شهر همدان کم لطفی بزرگی به مردم همدان، کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به تئاتر و هنرمندان تئاتر است. مجتمع فرهنگی شهید آوینی بسیار بزرگ است و به راحتی می‌توان با ادغام برخی فضاهای آن، چند سالن تئاتر احداث کرد. رشد نکردن امکانات جشنواره تئاتر کودک آن هم در شرایطی که به صورت متمرکز در یک شهر برگزار می شود، دردناک است.

انصاری همچنین با اشاره به حضور چند اثر تولیدی از کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در جشنواره افزود: خوب است علاوه بر تهران، مراکز دیگر کانون در سراسر کشور هم فعالیتی این‌چنین داشته باشند. همچنین مراکز تخصصی دیگر نیز باید از فعالان و کسانی که برای تئاتر کودک و نوجوان دغدغه‌مند هستند، حمایت کنند. رشد فعالیت‌های تئاتر مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون، نشانگر این امر است که اگر مرکزی با نگاه تخصصی به موضوع تئاتر کودک و نوجوان بپردازد، اتفاق‌ها و تأثیرگذاری قابل توجهی رخ می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha