• شنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۸ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 98081810609
  • منبع : نمایندگی ایلام

در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی

نخستین کمپ کارآفرینی دانشجویان مراکز علمی کاربردی ایلام آغاز شد

نخستین کمپ کارآفرینی دانشجویان مراکز علمی کاربردی ایلام آغاز شد

ایسنا/ایلام نخستین کمپ کارآفرینی دانشجویان مراکز علمی کاربردی ایلام در جهاددانشگاهی واحد استان آغاز به کار کرد.

دکتر «اسفندیار محمدی» ، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ایلام،  با تاکید بر اینکه پرداختن به موضوع اشتغال به پشتوانه‌ی مهارت مبتنی بر فناوری یکی از اهداف دانشگاه جامع علمی کاربردی است، اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی سلسله مسائل زائد اداری را ندارد و از این رو با تورم نیرو مواجه نیست و می‌تواند به راحتی نوآوری کند.

وی با بیان اینکه8 مرکز از مراکز علمی کاربردی استان ایلام در سطح دو قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: هم‌اکنون 4500 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و 1100 مدرس در 150 رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی در حال تدریس هستند.

محمدی تحصیل دانش‌آموختگان حتی تحصیلات تکمیلی در این دانشکده را مایه‌ی مباهات دانست و تصریح کرد: امروز با همکاری مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی واحد استان شاهد آغاز نخستین کمپ کارآفرینی هستیم که گردشگری روستایی و بوم‌گردی ، فرآوری محصولات زراعی و باغی و خدمات بازاریابی و تبلیغات را از موضوعات این کمپ است.

وی گفت: ایده‌های برتر علاوه بر بهره‌مندی از جوایز پیش‌بینی شده از خدمات مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی از جمله تیم سازی ، معرفی به بازار ، سرمایه‌گذاری و اتصال به شبکه سرمایه‌گذاران، کمک به تهیه بوم کسب و کار، امکانات لازم برای برگزاری رویداد ، خلق و پرورش ایده  و  شبکه‌سازی ، برندسازی و اتصال به بازار بهره‌مند می‌شوند.

دکتر «حسین مهدیزاده» معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام نیز در این نشست با تأکید بر ارتباط بین صنعت و دانشگاه ،  گفت: برای توسعه اشتغال آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به تنهایی کافی نیست و یک زمانی سعی شد با تأمین مالی این مشکل را رفع کنند اما همچنان آن کیفیت و اثربخشی شکل نگرفت و یک خلاء وجود داشت.

|

وی افزود: امروزه سعی می‌شود آن خلاء با آموزش‌های کارآفرینی و ایجاد مهارت‌های کسب و کار در بین دانشجویان با راه‌اندازی مراکز نوآوری و شکوفایی، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری پر شود تا جوانان پس از تحصیل و آشنایی با این مهارت‌ها وارد بازار کار شوند.

مهدی‌زاده با بیان اینکه مهارت‌ها کسب و کار یکی از مهمترین مباحث ایجاد اشتغال پایدار است، گفت: برگزاری چنین برنامه‌هایی نظیر همین کمپ کارآفرینی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ایلام باید به شکلی برگزار گردد که مسیر درست را به دانشجویان نشان دهد.

معاون پژوهشی دانشگاه ایلام تاکید کرد: در بحث کارآفرینی باید به سه مبحث ایده و تشخیص ایده، نوشتن بوم کسب و کار و روش اجرای کسب و کار توجه ویژه‌ای داشت.

«شکراله شیرخانی» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام نیز در این نشست، اظهار کرد: خیلی از افراد دانش‌آموخته متاسفانه طالب پشت میزنشینی در ادارات هستند که علت این امر نداشتن مهارت در فضای کسب و کار واقعی است.

وی تاکید کرد: دانش تئوری صرف و بدون مهارت یکی از مشکلات امروز دانش‌آموختگان است که می‌طلبد سواد آنها را مسلح به مهارت کرد و آنها را در فضایی قرار داد که برایشان تغییر نگرش اتفاق بیفتد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: دانشگاه علمی کاربردی یکی از مراجعی است که می‌تواند در این رویکرد نقش عمده داشته باشد باید پس از دانش‌آموختگی افراد شاهد تغییرات رفتاری دائم بخصوص در حوزه کسب و کار در آنان باشیم.

شیرخانی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و داشگاه علمی کاربردی را از نظر رسالت هم خانواده دانست و گفت: حاضریم همه ظرفیت‌های خود را در اختیار دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی قرار دهیم.

به گزارش ایسنا، بعد از مراسم افتتاحیه‌ شرکت‌کنندگان از مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی استان بازدید کردند.

نخستین کمپ کارآفرینی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ایلام ازامروز 18 تا 22 آبان در جهاددانشگاهی ایلام در حال برگزاری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha