• یکشنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۸ / ۱۶:۱۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 98081206968
  • خبرنگار : 50316

آیت‌الله دژکام:

سبک زندگی اسلامی بسط توحید و غرب کفر و بی‌خدایی است

سبک زندگی اسلامی بسط توحید و غرب کفر و بی‌خدایی است
دیدار دانش آموزان بسیجی با امام جمعه شیراز

ایسنا/فارس نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با بیان اینکه امروز با رقابت ۲ سبک زندگی مواجه هستیم، تاکید کرد که سبک زندگی ما بسط توحید و سبک زندگی غربی کفر و بی خدایی است تاکید کرد که در عرصه رقابت بین این دو سبک زندگی نمی‌توان تنها به شعار بسنده کرد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، یکشنبه ۱۲ آبان در جمع گروهی از دانش‌آموزان بسیجی استان فارس که به مناسبت ۱۳ آبان برگزار شد، گفت: بحثی که الان ما درگیر آن هستیم و به صورت جدی رخ نموده، رقابت ۲ سبک زندگی است. از یک طرف طرح تحول بنیادی آموزش و پرورش و در مقابل طرح ۲۰۳۰ قرار دارد و در این رقابت نمی‌شود فقط شعار داد.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه تمدن اروپایی و آمریکایی قصد دارد یک سبک زندگی را به جهان تحمیل کند، گفت: در مقابل سبک زندگی که ما مدعی آن هستیم، سبک زندگی اسلامی ایرانی است و در رقابت بین این دو سبک زندگی ادامه دهندگان راه شهید فهمیده باید خود را نشان دهند تا سبک زندگی که ما مدعی آن هستیم را اجرا کنند.

او با ابراز خرسندی از اینکه دانش‌آموزان بسیجی شرکت کننده در این جمع، با لباس‌های محلی و مدل ایرانی حضور یافته‌اند، گفت: شما هرکدام به گونه‌ای مدل اروپایی را شکسته‌اید؛ در این عرصه رقابت باید تلاش کنیم تا سبک زندگی خود را مقابل آنها به نمایش بگذاریم و به دنیا نشان دهیم که روش ما روشی موفق است.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: در این فضا ما مدعی هستیم که سبک زندگی ما بسط توحید است، یعنی در هر گوشه‌ای از زندگی ما توحید می خواهد جلوه گر باشد؛ اما سبک زندگی آنها بی خدایی و کفر است و این ۲ سبک در مقابل هم قرار دارند.

وی ادامه داد: اگر رقابت صرفا در همین ۲ کلمه توحید و کفر بود زور ما به آنها می چربید و قضیه تمام می شد ولی وقتی در جزئیات زندگی ما خود را نشان می دهد ما از آنها رودست می خوریم.

امام جمعه شیراز گفت: همه ما از من روحانی تا دیگران، گوشه ای از سبک زندگی آنها را قرض گرفته ایم. چرا؟ چون آنها ۳۰۰ سال در تمدن خود کار کرده‌اند و جلو هستند و ما این ۳۰۰ سال عقب ماندگی خود را باید جبران کنیم وگرنه همیشه باید از آنها قرض بگیریم، چون نیاز داریم.

او با بیان اینکه در اینجا ارزش کار شهید فهمیده و امثال او مشخص می‌شود، تاکید کرد که باید این موضوع برای خودمان تبیین شود که امروز جنگ نظامی نیست و شهید فهمیده‌های امروز در عرصه دیگری می‌جنگند.

امام جمعه شیراز در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه هنوز خود را دانش آموز می داند، گفت: این دانش آموزی نباید تمام شود. هر وقت احساس کردید که دوست ندارید دانش بیاموزید بدانید که آن موقع بیمار شده‌اید؛ دانش آموختن باید در طول عمر ادامه پیدا کند.

او با اشاره به مطالب مطرح شده از سوی برخی دانش‌آموزان در این جلسه، تاکید کرد که راه حل تمام مشکلات باید از دانش برخیزد، تا دانش نداشته باشیم، مشکلات موجود در جامعه حل نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه وظیفه ما ارائه راهبرد نیست زیرا ما هیچ یک رهبر جامعه نیستیم، تاکید کرد که مشکل ما در ارائه نشدن راهکارهاست نه ارائه راهبردها. جوانان عزیزی که مدیریت کشور در سال‌های آتی در اختیار شماست باید دنبال راهکار باشید والا راهبرد ها ره به جایی نمی برد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه همه دانش‌آموزان باید حقوق اساسی ایران را یاد بگیرند، حقوق اساسی را به معنای نحوه اداره حکومت دانست و گفت: عده‌ای مشکلات موجود را می بینند و عقیده دارند باید تظاهرات کرد و مسئولین امر را برکنار کنیم.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه اگر در چارچوب قانون بخواهیم بگوییم عده‌ای به درد حکومت نمی‌خورند، باید حقوق اساسی را یاد بگیریم، گفت: بسیج دانش آموزی، اتحادیه انجمن اسلامی و  سازمان دانش آموزی باید درصدد آموزش حقوق اساسی باشند تا از طریق حقوق اساسی بتوانیم حق خود را بگیریم و نیازی به شلوغ کردن نداشته باشیم.

او با بیان اینکه نباید انتظار داشت که نماینده رهبری در حوزه اختیارات دیگران ورود کرده یا گامی بالاتر از رهبر عمل کند، گفت: اگر نیاز باشد و فوریتی پیش بیاید بر حسب اقتضا، ورود هم می‌کنیم و برای این کار باید چارچوب قانونی را به هم زد و این کار را در مواقع اضطراری انجام می دهیم اما هر ساعت نمی شود این کار را انجام داد.

امام جمعه شیراز همچنین از دانش‌آموزان حاضر در این جمع خواست که خود را برای تصدی امور آماده کنند، تاکید کرد که ارزش سخن گفتن و طرح مطالبات جایی است که به راهکار برسیم. اگر تنها در محدوده طرح مطالبات بمانیم برای مدیریت جامعه در آینده آماده نخواهیم شد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه تعدادی از دانش‌آموزان بسیجی به طرح دیدگاه‌ها و مطالبات مسائل مد نظر خود در حوزه آموزش و پرورش پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha