• پنجشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403062919193
  • خبرنگار : 50976

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی عنوان کرد:

تخصیص نیمی از اعتبارات منشور توسعه فرهنگ قرآنی برای ترویج این نوع فعالیت‌ها

تخصیص نیمی از اعتبارات منشور توسعه فرهنگ قرآنی برای ترویج این نوع فعالیت‌ها

ایسنا/فارس دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با بیان اینکه نیمی از اعتبارات منشور توسعه فرهنگ قرآنی برای ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی اختصاص یافته است، تأکید کرد: این اعتبارات برای توسعه زیرساخت‌ها و تولید برنامه هزینه می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی امروز، ۲۹ شهریور در بیست و یکمین جشنواره ملی «جبرئیل امین» به منظور تجلیل از ۴۷۰ حافظ کل قرآن و حافظ ۲۰ و ۲۵ جزء قرآن کریم و گرامیداشت شهید جمهور، آیت‌الله شهید رئیسی و یادواره شهدای قرآنی استان فارس از سری برنامه‌های دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: تقسیم کار ملی در شورای توسعه فرهنگ قرآنی بین نهادها، دستگاه‌ها و مجموعه‌ها صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته تقریبا نیمی از اعتبارات منشور توسعه فرهنگ قرآنی برای ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی اختصاص داده شده است، افزود: این اعتبارات برای توسعه زیرساخت‌ها، تولید برنامه و کمک به مجموعه‌هایی که در زمینه حفظ قرآن فعالیت می‌کنند و حافظان قرآن، مربیان و مدیران مجموعه‌های حفظ هزینه می‌شود.

حسینی تصریح کرد: آن‌چه که تاکنون در عرصه فعالیت‌های قرآنی و تربیت حافظان انجام شده است در مقابل آنچه که باید انجام می‌شد، بسیار ناچیز است لذا مجموعه‌های قرآنی و فرهنگی باید با اهتمام بیشتری کار را دنبال کنند. برخی موسسات مانند بیت الاحزان حضرت زهرا (س) به صورت خودجوش هر سال چند صد حافظ قرآن تربیت می‌کند که با حمایت مسئولان و دستگاه‌های مختلف می‌تواند در سال‌های آینده چند هزار حافظ قرآن تربیت کنند.

وی ادامه داد: موسسات توانمند قرآنی دیگری در کشور وجود دارند که باید حمایت شوند تا در ترویج فرهنگ قرآنی و حفظ قرآن موفق شوند.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در پاسخ به این سئوال که آیا امتیاز ویژه‌ای برای حافظان قرآن در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: بله امتیازاتی در نظر گرفته شده است اما شاید امتیازات در نظر گرفته شده جای تقویت داشته باشد. از جمله امتیازها و تشویق‌هایی که در برای حافظان کل قرآن در نظر گرفته شده است اعطای مدرک کارشناسی بدون نیاز به تحصیلات است.

حسینی افزود: حافظان کل قرآن می‌توانند در موضوعات و آزمون‌هایی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است، شرکت کنند  و اگر آزمون‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارند می‌توانند مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث را دریافت کنند.

وی با یادآوری اینکه معافیت‌ها و درجات فرهنگی، هنری نیز برای حافظان کل قرآن در نظر گرفته شده است، گفت: اگر حافظان کل قرآن، موفق به اخذ مدرک درجه یک حفظ قرآن از سازمان دارالقرآن شوند، مدرکی معادل دکترا به آنان اعطا می‌شود و اگر مدرک درجه ۲ دریافت کنند، مدرک معادل کارشناسی به آنان تعلق خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha