• جمعه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403063019582
  • خبرنگار : 50976

امام جمعه شیراز:

دستگاه‌های نظامی تمام ابزارهای خود را به‌روز کنند

دستگاه‌های نظامی تمام ابزارهای خود را به‌روز کنند

ایسنا/فارس نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به انفجارهای پیجرها در لبنان تأکید کرد که دستگاه‌های نظامی کشورمان باید با کمال اقتدار از عرصه جنگ سایبری تا جنگ زمینی در مرز، ابرازهای خود را کاملاً به‌روز کنند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز، ۳۰ شهریور ماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به انفجارهای بیروت و لبنان که نزدیک به ۳ هزار نفر مجروح و عده قابل توجهی شهید شدند، بیان کرد: در این حوادث نعمت سلامت لطمه خورده است چنان‌که ازدحام جمعیت را در بیمارستان‌های بیروت مشاهده کردیم. همچنین امنیت نیز لطمه خورده است.

وی ادامه داد: دعواهای سیاسی بین جریان‌های مختلف سیاسی داخل کشور باعث شده است از نعمت امنیت و سلامتی غافل شویم. امنیت نعمت است و باید شکرگزار خدای متعال باشیم. اگر در وضعیت امروز دنیا، کشوری بخواهد امن باشد مسلما مردم باید پای کار امنیت خود به دستگاه‌های امنیتی کمک کنند و دستگاه‌های نظامی، انتظامی و امنیتی باید وظایف خود را در این زمینه‌ها با توکل بر خدا بسیار جدی پیش ببرند. 

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: دستگاه‌های نظامی ما با کمال اقتدار باید از عرصه جنگ سایبری تا جنگ زمینی در مرز، ابرازهای خود را کاملاً به‌روز کنند و دائما درصدد این باشند که قدرت نظامی خود را تقویت کنند.

آیت‌الله دژکام همچنین با اشاره به پیش رو بودن هفته دفاع مقدس گفت: فراموش نکنیم جوانانی جانشان را سپر کرده و کشور را در مقابل دشمن حفظ کردند و اگر ابزار جنگی نداشتند با نیروی انسانی قوی آن را جبران کردند. 

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود ضمن تبریک به مناسبت میلاد پیامبر اسلام و امام صادق(ع) گفت: یکی از ویژگی‌های هفته پیش رو آغاز کار مدارس و آموزش و پرورش است و فصل تحصیل و بهار تعلیم و تعلم آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: گاهی در جامعه همه مدعی ایمان هستیم. یکی از علامت‌های مومن، رساندن علم و ادب به خانواده خود است. افزایش علم و ادب در خانواده نشانه این است که مدیر خانواده مومن است لذا محور علم، ادب، آموزش و تربیت خانه بر عهده والدین است.

امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه آموزش و پرورش در تربیت به خانواده کمک می‌کند، گفت: ما این موضوع را برعکس کردیم و می‌بینیم مدارس ما از عهده کار بر نمی‌آیند. مسئول دانش و ادب فرزند در ابتدا پدر و مادر است سپس معلم، ناظم و مدیر که کمک دهنده والدین هستند. اگر این احساس مسئولیت در والدین ضعیف شود و در امر تربیت تنها به مدرسه تکیه کنند، مسلم است تربیت اساسی صورت نمی‌گیرد بنابراین محوریت آموزش و پرورش به خانواده بر می‌گردد.

وی با تأکید بر نقش مهم خانواده، اظهار کرد: خانواده مهم است و نباید اجازه داد خانواده در جامعه متلاشی شود چون محور است و باید به خانواده و مسئولیت والدین اهمیت بسیاری دهیم.

آیت‌الله دژکام تصریح کرد: ورودی دبستان‌های ما در سطح کشور بیش از یک میلیون هستند و حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز امسال، سال تحصیلی را آغاز کرده‌اند. در سن دبستان مسئله تربیت و ادب اولویت اول و مسئله دانش اولویت دوم است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه محوریت ادب در دوره اول آموزشی آموزش و پرورش باید مورد تأکید قرار بگیرد، افزود: دنیای امروز در مورد استفاده کودکان از فضای مجازی بسیار حساس است؛ خانواده‌ها باید بیشتر در این زمینه حساسیت داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha