• یکشنبه / ۲ تیر ۱۳۹۸ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 98040201023
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

نمی‌توانیم جلوی موازی کاری‌های تبلیغاتی را بگیریم

نمی‌توانیم جلوی موازی کاری‌های تبلیغاتی را بگیریم

ایسنا/هرمزگان مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: موازی کارهای درزمینهٔ تبلیغات اسلامی وجود دارد که باید شورای عالی انقلاب فرهنگی ساماندهی کند تا کمتر شاهد مشکلات درزمینهٔ اجرا باشیم؛ ما نمی‌توانیم در استان جلوی این موازی کاری‌ها را بگیریم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری راد در نشست خبری که به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: این سازمان در سال ۶۰ به فرمان امام افتتاح شد و پیش از آن به‌صورت ستادی کار می‌کرد.

وی افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی در هرمزگان نیز از همان روزهای نخست کار خود را آغاز و پیگیری کرد و در این مدت فعالیت‌های خوبی هم داشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان عنوان کرد: ما در چند محور فعالیت داریم، محور اصلی کار ما اعزام و استقرار مبلغ به‌خصوص در مناسبات مذهبی و هر زمان که نیاز باشد، است.

انصاری‌راد افزود: سالانه به‌طور متوسط سه هزار و ۸۰۰ نفر مبلغ برای تبلیغ اعزام می‌کنیم و این وظیفه اصلی و ذاتی ماست، در استان هرمزگان کمبود هم داریم.

وی تصریح کرد: در این محور استقرار مبلغ را نیز داریم یعنی مستقر کردن روحانی در منطقه‌ای که مردم درخواست کرده‌اند، برای رسیدگی به امور دینی، نماز جماعت و پاسخ به سوالات شرعی و مباحث فرهنگی و اجتماعی مردم، ما ۱۱۶ مبلغ نیز در روستاهای استان مستقر کرده‌ایم؛ علت کم بودن روحانی این است که در بسیاری استان‌ها خانه عالم و اعتبار لازم برای ساخت آن را نداریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان خاطرنشان کرد: در کنار روحانیون مستقر روحانی، طرح هجرت را نیز داریم که هزینه آن‌ها را حوزه علمیه تأمین می‌کند.

حجت‌الاسلام انصاری راد عنوان کرد: محور دیگر فعالیت‌های ما اعزام امام جماعت به مساجد است، ۱۳ پایگاه فرهنگی اجتماعی در نقاط آسیب‌پذیر بندرعباس راه‌اندازی کردیم و در هرکدام یک مدیر روحانی جوان منصوب کردیم تا با جوانان و مردم ارتباط برقرار کند، در کنار پایگاه‌های تسهیلگری که دستگاه‌های دیگر دایر کرده‌اند.

وی بیان کرد: محور بعدی تشکیل و هدایت تشکل‌های دینی مانند هیئت‌های مذهبی است، حدود هزار و ۶۰۰ هیئت مذهبی را شناسایی و کدگذاری کردیم و مجوز داده‌ایم، شورای هیئت‌های مذهبی راه‌اندازی کردیم که عهده‌دار رسیدگی به امور هیئت‌ها هستند؛ هزار و ۹۰۰ مداح و ذاکر اهل‌بیت نیز در استان هرمزگان در این هیئت‌ها فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ابراز کرد: محور سوم فعالیت‌های ما حمایت و هدایت مراسم دینی است، در کنار شورای هماهنگی انقلاب اسلامی در حمایت و هدایت مراسم انقلابی نیز نقش داریم.

حجت‌الاسلام انصاری راد اضافه کرد: امسال حدود ۸ هزار نفر در هرمزگان در مراسم اعتکاف شرکت کردند؛ در سال‌های قبل بیش از ۱۸ هزار نفر در مراسم شرکت می‌کردند و علت آن تلاقی با تعطیلات عید نوروز بود.

وی اظهار کرد: محور چهارم فعالیت‌های ما حمایت و هدایت از فعالیت‌های قرآنی است که چندین دستگاه در این حوزه فعالیت می‌کنند، کار ما در این زمینه جلب مشارکت‌های مردمی و واسپاری امور به خود مردم است، در این حوزه برگزاری کلاس‌های روحانی و روان‌خوانی قرآن کریم و سالانه بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر قرآن آموز داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان افزود: حدود ۳۰۰ و ۷۰ نفر قاری حافظ قرآن کریم تربیت کرده و در موارد مختلف استفاده می‌شوند؛ ۳۳ مؤسسه قرآنی، ۱۰۷ باب خانه قرآن شهری و ۲۴۱ باب خانه قرآن روستایی و درمجموع ۳۴۸ خانه قرآن داریم و سه هزار نفر معلم قرآن کریم نیز در این چند سال تربیت کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام انصاری راد تصریح کرد: محور پنجم فعالیت‌های فضای مجازی است، یک سایت فرهنگی، دینی و اجتماعی داریم که ماهانه حدود ۳۰ هزار نفر بازدیدکننده دارد، این سایت پاسخگوی مسائل فرهنگی، دینی، شرعی و مسائل مختلف است؛ گروه‌هایی نیز در فضای مجازی راه‌اندازی شده که فعالیت‌های خوبی در حوزه‌های فرهنگی و دینی دارند، ساخت محصولات فرهنگی نیز از کارهایی است که در این حوزه انجام می‌دهیم.

وی عنوان کرد: محور ششم فعالیت‌های ما فعالیت‌های آموزشی هستند، برای بیش از ۸۵۰ نفر مبلغ بومی، ۴۲۰ نفر از مسئولین هیئت‌های مذهبی، ۲۸۰ نفر مداح اهل‌بیت، ۴۵۰ نفر از زنان فعال فرهنگی، ۴۰۰ نفر از معلمین پرورشی و … جلسات آموزشی برگزار و گواهی‌نامه معتبر نیز صادر می‌کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان خاطرنشان کرد: ما به‌جز سیریک، خمیر و بشاگرد در همه شهرستان‌های استان مجتمع اداری فرهنگی داریم، در آن سه شهرستان نیز زمین برای احداث تهیه کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام انصاری راد ادامه داد: خانه‌های عالم را در برخی مناطق با مشارکت مردم ساخته‌ایم و نیاز به جذب بیشتر مشارکت‌های مردمی داریم، اردوگاه فرهنگی سیاحتی هماگ را نیز داریم که نیاز داریم دستگاه‌های اجرایی به‌خصوص فرهنگی از این اردوگاه استفاده‌های بیشتری داشته باشند، در هر دوره می‌توانیم ۱۲۰ نفر را در این اردوگاه مستقر کنیم؛ ساخت ۴۳ باب خانه عالم از محل اعتبارات متوازن برای هرمزگان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: موازی کارهای در زمینه تبلیغات اسلامی وجود دارد که باید شورای عالی انقلاب فرهنگی ساماندهی کند تا کمتر شاهد مشکلات در زمینه اجرا باشیم؛ ما نمی‌توانیم در استان جلوی این موازی کاری‌ها را بگیریم.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha