• شنبه / ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 98013113591
  • خبرنگار : 71442

معاون امور مطبوعاتی؛

مشکلات رسانه‌ها با همت اهالی مطبوعات قابل رفع است

مشکلات رسانه‌ها با همت اهالی مطبوعات قابل رفع است

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است: امروز، رسانه‌ها با مشکلاتی مواجه هستند که همگی با همت خود صنف، رفع‌شدنی است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت امور مطبوعاتی، محمد خدادی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در روزنامه شهروند از روزنامه‌نگاران این روزنامه که همزمان با وقوع بحران سیل در کشور، در تمام طول ایام نوروز به اطلاع‌رسانی و انتشار روزنامه مبادرت کردند، قدردانی کرد. خدادی در اولین حضور خود در رسانه‌ها، ضمن گفت‌وگوی رودررو با خبرنگاران، به دغدغه‌ها و انتقادات آنها گوش داد. 

وی تشکیل انجمن خبرنگاران بحران برای اطلاع‌رسانی بهتر در مواقع بحرانی را بسیار مفید دانست و از حمایت ویژه مادی و معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه خبر داد.
 

 خدادی در آسیب‌شناسی وضعیت مطبوعات در کشور نیز گفت: واقعیت امر این است که ما در جریان رسانه با چند مشکل مواجه هستیم که همگی را با همت خود صنف، می توانیم حل کنیم. ما به حضور رسانه بی‌توجهیم. در ماجرای سیل، رسانه‌ها درباره همه چیز نوشته‌اند جز خود رسانه. هیچ عکسی از عکاسی که عکس می‌گیرد، منتشر نمی‌شود، هیچ نکته‌ای درباره کمبودهای رسانه‌ای در زمان بحران نوشته نمی‌شود و... به همه توجه می‌کنیم الا خودمان و نتیجه‌اش این شده است که از تخصصی‌بودن فاصله گرفته ایم.
 

او در همین زمینه به سه معضل رسانه‌ها در کشور اشاره کرد و افزود: مثلث مشکلات رسانه ضلعی دارد به‌عنوان اقتصاد رسانه. باید پرسید چرا مردم برای دریافت اطلاعات پول نمی‌دهند اما برای هر کالای دیگری هزینه می‌کنند. قسمت دوم، محتواست. یک روز از رسانه به مخاطب می‌رسیدیم و انحصار وجود داشت و داشتن رسانه، ارزش القی می‌شد اما امروز به مدد تکنولوژی، داشتن رسانه دیگر ارزش نیست. الان فقط محتوای رسانه ارزشمند است. در تولید محتوا ما باید از مخاطب به اطلاعات برسیم، باید با مخاطب و زندگی او همراه شویم. 

وی اضافه کرد: قسمت سوم هم هویت حرفه‌ای است. روزنامه‌نگاران باید هویت صنفی و حرفه‌ای خود را احیا کنند تا شبه‌رسانه‌ها و شبه‌خبرنگاران، فضای حرفه‌ای رسانه را خراب نکنند. 
 

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به اعضای تحریریه روزنامه «شهروند» نیز گفت: «شهروند» اگر بتواند وارد زندگی مردم شود، موفق‌تر است. وظیفه اصلی هلال‌احمر امداد و نجات است و پیشگیری مهمترین سرفصل امداد و نجات است. روزنامه شما بهترین فضا برای اطلاع‌رسانی در این حوزه است. «شهروند» می‌تواند محتوایی مناسب مردم و سبک زندگی آنها تولید کند؛ یک روزنامه با رویکرد مسئولیت اجتماعی؛ با محتوایی کاربردی و ساده‌شده در مفاهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha