• یکشنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 97121206065
  • منبع : سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

جشن ولادت حضرت فاطمه (س) در کراچی برگزار شد

جشن ولادت حضرت فاطمه (س) در کراچی برگزار شد

جشن ولادت حضرت فاطمه (س) با همکاری مشترک خانه فرهنگ ایران و حوزه علمیه بانوان جامعه الزهرا (س) کراچی برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جشن سالروز ولادت حضرت فاطمه (س)، روز زن و مادر و فرخنده ولادت امام خمینی (ره) با همکاری مشترک وابستگی فرهنگی ایران و حوزه علمیه بانوان جامعه الزهرا (س) کراچی برگزار شد.

این مراسم با حضور محمدرضا باقری، مسئول خانه فرهنگ ایران در کراچی و چند صد نفر از اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه خواهران و دانشگاه امام خمینی (ره) و جمع کثیری از بانوان پاکستانی وابسته به نهادهای مختلف فرهنگی، دینی و اجتماعی، در سالن اجتماعات خانه فرهنگ کشورمان برگزار شد.

جشن با اجرای سرود ملی ایران و پاکستان آغاز شد و در ادامه سارا نوازش علی، به عنوان مجری برنامه، ولادت با سعادت بانوی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) و روز جهانی زن را تبریک گفت. سپس جشن با تلاوت آیات قرآن مجید متبرک شد و در ادامه گروهی از خواهران طلبه به اجرای حمد خداوند متعال و نعت رسول گرانقدر اسلام (ص) پرداختند و پس از آن منقبت‌خوانی در وصف حضرت زهرای مرضیه (س) با شور و حرارتی خاص توسط طلاب حوزه علمیه جامعه الزهرا (س) اجرا شد.

محمدرضا باقری، مسئول خانه فرهنگ ایران در کراچی در سخنرانی خود در این مراسم گزیده‌ای احادیث نبوی (ص) و علوی (ع) را در شأن و منزلت والای حضرت فاطمه زهرا (س) ذکر کرد و همه انسان‌ها را به پیروی و تأسی از سیره پاک این بانوی گرامی اسلام دعوت کرد.

پس از آن گروهی از طلاب حوزه علمیه جامعه الزهرا (س) و حوزه علمیه دانشگاه امام خمینی (ره) به اجرای تواشیح پرداختند و گروه دیگری از خواهران، نمایشنامه «فدک» را با موضوع زندگی حضرت زهرا (س) اجرا کردند.

در ادامه جشن تکلیف و عبادت دختران نه الی ده ساله برگزار شد. پایان‌بخش برنامه اجرای سرود زیبایی بود که توسط گروهی از دانش‌آموزان مجتمع آموزشی جمهوری اسلامی در کراچی اجرا شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha