به گزارش ایسنا، مهدی سلطانی درباره سریال «پدر» گفت: من فکر میکنم عنوان سریال در وهله اول و موضوع آنکه در تکریم پدر و پدرانگی است و میتواند به عنوان یک پارامتر بسیار مهم برای این سریال تلقی شود. همچنین کستینگ، کارگردانی و بخش تهیه و تولید کار که کسانی در آن دخیل بودند که هدف اصلیشان نه پول درآوردن، بلکه ارتقای فرهنگی بود، از امتیازات این اثر بود.
او که در برنامه شامگاه گذشته «خیابان جام جم» حاضر شده بود، درباره تعلیق پایان سریال اظهار کرد: من در جریان این اتفاق نبودم اما این تعلیق به شادی مردم کمک کرد. برخی از مخاطبان دوست داشتند حامد (از شخصیتهای اصلی سریال) زنده باشد و برگردد و این تعلیق به آنها امید داد. در واقع تعلیق تلخی سریال و واقعیتهای موجود در سریال را کم کرد. آثاری که پایان باز دارند این انتخاب را به تماشاگر میدهند که قصه را آن طور که خودشان میپسندند ادامه بدهند.
سلطانی درباره رمز ماندگاری برخی سریالها و اینکه آیا ناشی از زیاد خنداندن یا زیاد گریاندن است، تاکید کرد: وقتی اسم از زیادی میآید یعنی افراط؛ زیادی هیچ چیز خوب نیست. هر سریالی هم به اقتضای مضمون، هدف و ژانرش به میزان لازم باید از آن ژانر تبعیت کند وگرنه یک اثر دم دستی مبتذل میشود. در سریال «پدر» هم ما برای اینکه بتوانیم حق مطلب را ادا کنیم کوشیدیم. مثلاً میشد کار را سرسری بسازیم یا مصیبت را کمرنگتر نشان بدهیم اما شاید اولین شاکیان این موضوع کسانی بودند که عزیزانشان را از دست دادهاند و سریال را پس میزدند.
سلطانی درباره سختیهای بازی در سریال «پدر» افزود: همه ما یک جایی داغدار شدهایم و عزیزی را از دست دادهایم درباره صحنههای عزاداری این سریال هم ما نگران بودیم خانوادهها منتقد ما باشند که شما باعث تجدید خاطرات بد ما شدید اما شگفت زده شدیم که اتفاقاً این بخش از مخاطبان از اینکه کسانی درکشان کردند و بخشی از مصیبتی را که کشیدهاند نشان دادهاند رضایت داشتند. دوستان به من میگفتند ریشهایت بعد از سریال پدر سفیدتر شده است. در واقع من مجبور بودم خودم را در موقعیت علی تهرانی قرار بدهم و راکورد حسی خودم را حفظ کنم تا واقعی عمل کنم.
بازیگر «هفت سنگ» با اشاره به اینکه در آثار شیرین و طنزی هم تا به حال بازی کرده، ادامه داد: «چشم به راه» اولین کار اصغر فرهادی بود که در یک زایشگاه میگذشت و فضای طنزی داشت و من یکی از بازیگران آن بودم. این اواخر هم در دو فیلم سینمایی بازی کردم. یکی «سراسر شب» کار فرزاد موتمن و دیگری «رؤیای سهراب» ساخته علی قوی تن که هر دو کار در انتظار اکران هستند.
بازیگر «چ» در این زمینه که قلم فیلمنامه چقدر در انتخاب آثاری که بازی میکند مؤثر است، تصریح کرد: اولویت اصلی خیلی از همکارانم به عنوان بازیگر برای پروژه تصویری یا سینمایی قلم است. میتوانیم مطمئن باشیم اگر فیلمنامه و متن نمایشی که برای سریال نوشته میشود خوب باشد و توسط کارگردان قابل قبولی ساخته شود کار قابل دیدنی ارائه خواهد شد.
اشکهای بازیگر «پدر» پس از دیدن سکانسهایی از سریال
ریحانه پارسا، بازیگر نقش لیلا هم با بیان اینکه نگران نیست تا سالها او را با لیلای سریال «پدر» بشناسند، درباره علت موفقیت این سریال اظهار کرد: این موضوع ناشی از لطف مردم بود. همچنین انرژی که در پشت صحنه در جریان بود و خودمان هم حتی پیش از پخش حدس میزدیم سریال اینقدر دیده شود.
این بازیگر با بیان اینکه «پدر» اولین کار تصویریاش در تلویزیون بوده است، یادآور شد: من با این سریال معرفی شدم و نقطه شروع کار من این مجموعه بود و امیدوارم فصل دو آن هم ساخته شود. به ویژه که آنقدر همه چیز در این پروژه درست بود که امیدوارم این اتفاق دوباره رخ بدهد.
بازیگر نقش لیلا پس از پخش لحظاتی از سریال در حالی که اشک در چشمانش حلقه زده بود درباره اینکه چرا هنوز با دیدن تصاویر سریال منقلب میشود، گفت: آقای سلطانی یک بار به من گفت تو واقعی بازی کن حتی اگر غلط بازی میکنی. این موضوع برای من در یک سکانس اتفاق افتاد و من در آن لحظه صد درصد نقش لیلا را تجربه کردم. خیلی لحظه عجیب و غریبی بود که شاید برایم تکرار نشود. اما همان یک لحظه برای من در بازیگری بس بود و اتفاقی که باید، در آن سکانس برایم رخ داد. همچنین من از آقای سلطانی نه فقط بازیگری بلکه اخلاق و انسانیت را یاد گرفتم.
برنامه تلویزیونی «خیابان جام جم» به تهیه کنندگی کیوان بخشی و با اجرای امیر جوشقانی در چهل شب به اخبار کمیسیونهای مختلف پنجمین جشنواره تلویزیونی جام جم و معرفی تولیدات سیما میپردازد. شب گذشته این برنامه میزبان مهدی سلطانی سروستانی و ریحانه پارسا بازیگران سریال «پدر» بود.
مهدی سلطانی بازیگر نقش حاج علی تهرانی در سریال «پدر» که یکی از نامزدهای بهترین سریال در بخش مردمی جشنواره جام جم است.
انتهای پیام
نظرات