• دوشنبه / ۱۰ دی ۱۳۹۷ / ۱۶:۴۵
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 97101005499
  • منبع : نمایندگی لرستان

راهیان نور زمینه معرفت‌افزایی انسان را فراهم می‌کند

راهیان نور زمینه معرفت‌افزایی انسان را فراهم می‌کند

فرمانده سپاه لرستان با بیان این‌که جبهه‌های جنوب زیارتگاه هستند و راهیان نور زمینه معرفت‌افزایی انسان را فراهم می‌کند، گفت: عملیات کربلای ۴ یکی‌از بزرگ‌ترین عملیات‌های دفاع مقدس بود.

به گزارش ایسنا، سردار مرتضی کشکولی در همایش تجلیل از خادمان راهیان نور که با عنوان «تجلی اخلاص» سازمان اردویی سپاه لرستان در دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی خرم‌آباد برگزار شد، اظهارکرد: گاهی در فضای سیاسی و زودگذر گاهی ارزش‌ها و موفقیت‌های دفاع مقدس را را بازیچه سیاسی قرار می‌دهند.

وی عملیات کربلای ۴ یک عملیات بزرگ بود و در کربلای چهار ما یک شب تا صبح برای سردار رضایی توضیح دادیم بعد از آن جرقه عملیات کربلای ۵ زده شد، اظهارکرد: در آن جلسه سردار رضایی دستور داد دو هفته بعد تمام لشکرها باید از راهی که لشکر ۵۷ باز کرده بروند.

کشکولی با اشاره به این‌که کشور ما کشور مقتدری است که تحقق ظهور امام زمان(عج) را فراهم می‌کند، ادامه داد: بخش رویش‌های نسل جوان برگرفته از راهیان نور است.

فرمانده سپاه لرستان با اشاره به این‌که بُرد نهایی حواس پنج‌گانه ما محدود و بعد از آن بُرد عقل قوی‌تر است، اضافه کرد: عقل از چهار منبع استنباط از فقه است و بالاتر از عقل کشف و شهود است که راه دل است.

وی با ذکر این مطلب که جبهه‌های جنوب زیارتگاه هستند، ادامه داد: راهیان نور زمینه معرفت‌افزایی انسان را فراهم می‌کند.

کشکولی با ذکر این مطلب که ما با مارکسیست‌ها در اوایل انقلاب مباحثی داشتیم، ادامه داد: آن‌ها می‌گفتند دنیا بر اساس تصادف ایجاد شده و ما می‌گفتیم از یک تصادف نظم ایجاد نمی‌شود و دنیای ما صاحب شعور است.

فرمانده سپاه ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به این‌که به فرموده امام راحل چهارده کنگره‌ای که در شب ولادت نبی مکرم اسلام فروریخت محتمل است که منظور آن قرن ۱۴ باشد، ادامه داد: بعد از چهل سال از انقلاب می‌گوییم خون شهدا کشور را حفظ کرد بدین معناست که ماورای محاسبات مادی دنیای پر از رمز و رازی وجود دارد که قدرت و قوت در آن‌جا قرار دارد.

وی با اشاره به این‌که دفاع ما دفاع مقدس بود، خاطرنشان کرد: مخلص‌ترین بچه‌ها برای خدا آمدند و عده زیادی هم شهید شهید شدند.

کشکولی با ذکر این مطلب که ماجرای راهیان نور و مجاهدت‌های رزمندگان برای نسل جدید بازگو شود، ادامه داد: هر چه داریم از دفاع مقدس داریم کمااینکه حاج قاسم سلیمانی از محصولات جنگ تحمیلی است.

کشکولی راهیان نور را فضا و مکانی برای ارتقا معنویت ذکر کرد و یادآور شد: تثبیت و حیات انقلاب در جنگ ساله دفاع مقدس بود.

فرمانده سپاه لرستان با اشاره به این‌که بنیاد حفظ آثار زمان بیشتری برای گردآوری خاطرات دفاع مقدس اختصاص دهد، ادامه داد: هر کدام از رزمندگان برگی از تاریخ هستند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha