• چهارشنبه / ۵ دی ۱۳۹۷ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 97100502891
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

بازدید سالانه 300 هزار نفر از آبشار رود معجن

بازدید سالانه 300 هزار نفر از آبشار رود معجن

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه گفت: سالانه حدود 300 هزار نفر برای تماشای چشم‌انداز زیبای آبشار رود معجن به این منطقه گردشگری سفر می‌کنند.

علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: این آبشار زیبا در فاصله چهار کیلومتری روستای رود معجن قرار دارد و ارتفاع آن به 28 متر می‌رسد که یکی از جاذبه‌های گردشگری تربت‌حیدریه محسوب می‌شود.

وی به سفر تقریبی 300 هزار نفر در سال برای تماشای این چشم‌انداز زیبا اشاره کرد و افزود: گلیم، قالی و قالیچه هنر دست مردمان این روستای کوهستانی است که مورد توجه مسافران و گردشگران قرار می‌گیرد. آبشار رود معجن، تفرجگاهی زیبا برای گذراندن اوقات فراغت به ویژه در تعطیلات نوروز و تابستان در 48 کیلومتری شمال غرب این شهر و در بخش بایگ قرار گرفته است.

وی افزود: جاده کوهستانی با پیچ‌های فراوان جذابیت این منطقه را چندبرابر کرده و سبب جذب گردشگران و مسافران زیادی از نقاط مختلف کشور به ویژه استان‌های همجوار شده است.

محمدی بیان کرد: آبشار به گونه‌ای در پای دیواری قرار گرفته که در چشم تماشاگر، آب با شدت زیاد از میان سوراخی در دل دیوار بیرون می‌آید و این اتفاق منظره را برای گردشگران جذاب و دیدنی کرده است. چند تخته سنگ بسیار بزرگ اطراف این آبشار را احاطه کرده و باعث شده نور آفتاب در آن رسوخ نکند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه گفت: از آبشار که گذر کنیم روستای زیبا و کوهستانی رود معجن جلوه‌گر زیبایی طبیعت در این منطقه است، همچنین وجود باغ‌های بادام، آلبالو، سیب، گلابی، آلو و هلو جذابیت این خطه را چندبرابر می‌کند.

شهرستان تربت حیدریه دارای چهار بخش مرکزی، جلگه رخ، کدکن و بایگ همچنین چهار شهر، هشت دهستان و 136 آبادی با جمعیت بیش از 69 هزار و 974 نفر است که از این تعداد 121 روستا بالای 20 خانوار هستند.


شهر بایگ دارای هشت روستا و حدود پنج هزار و 500 نفر جمعیت در قالب هزار و 105 خانوار است.
 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha