• پنجشنبه / ۱ آذر ۱۳۹۷ / ۰۱:۴۰
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 97090100008
  • خبرنگار : 71548

مجله دانشمند بعد از ٥٥ سال بنیاد علمی می‌شود

مجله دانشمند بعد از ٥٥ سال بنیاد علمی می‌شود

مجله علمی «دانشمند» بعد از ۵۵ سال فعالیت در عرصه رسانه، تصمیم دارد که به عنوان یک بنیاد علمی نیز فعالیت داشته باشد.

به گزارش ایسنا، جشن پنجاه و پنجمین سال انتشار مجله دانشمند  با حضور گلزاری، معاون اسبق وزارت ورزش و جوانان، حمزه، رییس اعتباری بنیاد مستضعفان، عسگری بشکانی، معاون توسعه فناوری بنیاد مستضعفان و برخی از اصحاب علم و فناوری در باغ کتاب تهران برگزار شد.

در این مراسم سیدحامد عسگری،  مدیرمسئول مجله دانشمند در سخنانی اظهار کرد: مفتخرم بگویم امروز مجموعه دانشمند به دنبال تأسیس یک بنیاد است تا از این راه خدمات بهتری به جامعه عرضه کند.

او افزود: این مجموعه علمی همان باورهای ۵۵ سال پیش و زمانی که در ابتدای راه بود را دارد. بر همین اساس هم هیأت امنای مجموعه تصمیم به ایجاد بنیاد را گرفته است. در واقع  این کار با هدف به‌روز کردن ارتباطات علمی و برطرف کردن نیازهای فناورانه کشور انجام خواهد شد.

عسکری یادآور شد: این موضوع به این معناست که دانشمند تلاش می‌کند حداکثر جمعیت جامعه را با نگاه‌های نو به تکنولوژی و فناوری تحت پوشش خود قرار دهد. از دید این مجموعه مستضعف کسی است که توانمندی بالقوه فراوانی دارد اما جامعه به او فرصت برابری برای بالفعل کردن ظرفیت‌ها را نمی‌دهد. موضوع نوآوری فراگیر یکی از روش‌هایی است که این خلأ را از بین می‌برد و باعث رشد و شکوفایی پتانسیل همه افراد جامعه می‌شود.

مدیر مسئول مجله دانشمند ادامه داد: طرز فکری که امروز در مجله وجود دارد، ناشی از خلوص نیت همه افرادی بوده که در طول ۵۵ سال در مجله و مجموعه دانشمند زحمت کشیده‌اند. امیدواریم بتوانیم میراثی برای آیندگان بگذاریم تا با نکویی از ما یاد کنند.

در ادامه مراسم محمود گلزاری نیز اظهار کرد: مجله دانشمند پیش از انقلاب برای کسانی که دغدغه علمی و دینی را توأمان داشتند، بسیار مناسب بود و در طول این سال‌ها هم با دیگر مجلات حوزه علمی قابل مقایسه نبوده است.

او افزود: در ادبیات فاخر کشور ما موضوع نام همیشه ارزش بسیار داشته است. این موضوع آن‌چنان مهم بوده که یکی از ارکان شاهنامه بوده است و در کنار خرد و راستی، بارها توسط فردوسی مورد استفاده قرار گرفته است. فردوسی معتقد بود مهم‌ترین عامل مقابل مرگ، حساسیت روی نام است و این نام نکو است که جاودانگی می‌آورد.

معاون پیشین وزارت ورزش و جوانان ادامه داد:‌ مجموعه علمی دانشمند نیز از این خاصیت برخوردار بوده و نکونام و نیکنام است. این که این مجله در مقابل دیگر مجلات، ماندگار شده است به این دلیل بوده که مسیر خود را معتدل و معتبر برگزیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha