• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 97062613085
  • منبع : نمایندگی زنجان

عروسک‌سازی، خلاقیت کودکان را پرورش می‌دهد

عروسک‌سازی، خلاقیت کودکان را پرورش می‌دهد

ایسنا/زنجان کارشناس دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی استان زنجان گفت: عروسک‌سازی خلاقیت کودکان را پرورش می‌دهد و می‌تواند از برنامه‌های مورد تایید مهدها باشد.

شبنم کلهر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کودکان به طور معمول افکار فانتزی، تخیل و باورپذیری بالایی دارند و می‌توانند ساعت‌ها با یک قصه ساختگی، اتفاقات روزمره ذهن‌شان را بازی کنند. به همین‌ خاطر یک مربی مهد می‌تواند بدون آن‌که ذهن کودک را در چارچوب محدود کند، تلاش کند تا تجربیات کودک را افزایش داده و در خلاق‌تر شدن وی سهیم باشد.

وی ادامه داد: پرورش خلاقیت هنری مربیان و متعاقب آن آموزش به کودکان، آموزش عروسک‌سازی، شناخت و ترکیب رنگ‌ها و آناتومی بدن، همچنین کارهای تزئینی و ساخت سازه در فراهم کردن رشد کودک،  لازم و موثر است و باید مورد توجه مربیان مهد کودک باشد.

کلهر یادآور شد: 158 مهد کودک تحت نظارت اداره‌کل بهزیستی استان زنجان فعالیت می‌کند و طی امسال، 5844 کودک 0 تا 6 سال از خدمات آموزشی و نگهداری این مهدها بهره‌مند هستند. به همین‌خاطر باید برنامه‌هایی به کودکان ارائه شود که علاوه بر سرگرمی، حس خلاقیت و نوآوری آنان را تقویت کند و زمینه را برای بروز خلاقیت در عرصه‌های بالاتر فراهم کند.

کارشناس دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: بازی، انعکاس فعالیت‌های درونی کودک و میل به خوشی، آزادی و رضایت او است که صفا و آرامش را برایش به ارمغان می‌آورد. روانشناسان معتقدند کودک در فعالیت‌های خودجوش باید آزاد گذاشته شود؛ چراکه در جریان بازی نیروهای ذهنی و جسمی کودک همراه با دقت، تخیل، نظم و ترتیب و چالاکی رشد می‌یابد. علاوه بر این، بازی محرک و انگیزه‌ای است که در جهت کسب تجارب اجتماعی از آن استفاده می‌شود.

وی یادآور شد: کودک حین بازی با عروسک مهارت‌هایی را برای ایجاد ارتباط با دیگران به دست می‌آورد. توقعات دیگران از خود را حین عروسک‌بازی ارزیابی و آرزوهای خود را نیز ابراز می‌کند. این راهی برای شناخت او از زندگی و مسائل آن است .


انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha